Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, διπλασιάζοντας το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023.
Περιλαμβάνονται τώρα πάνω από 720 πλοία και 23 εκατ. τόνων μικτής χωρητικότητας, όπως τονίσθηκε στην Ελληνική Συμβουλευτική Επιτροπή (Hellenic Advisory Committee – HAC) του RINA που συνεδρίασε πρόσφατα στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024
Ανοίγοντας την συνεδρίαση ο πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Γιουρούκος, ιδιοκτήτης της Technomar Shipping Inc. υπογράμμισε ότι ο RINA για το 2023, ταξινόμησε παγκοσμίως πάνω από 79 εκατ. τόνους χωρητικότητας, 9.700 περίπου πλοίων διαφόρων τύπων. Ο Σπύρος Ζολώτας, Marine Senior Director South EMEA του RINA, αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας σχολίασε ότι ο τομέας κάνει ήδη σημαντικά βήματα επενδύοντας σε μελλοντικές τεχνολογίες.
Η Ελληνική Συμβουλευτική Επιτροπή (Hellenic Advisory Committee – HAC) του ιταλικού νηογνώμονα RINA συζτήσε ειδικότερα θέματα που συνδέονται με την απεξάρτηση από τον άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ο Ugo Salerno, εκτελεστικός πρόεδρος της RINA, αναφέρθηκε στη γενικότερη στρατηγική του RINA και επικεντρώθηκε στην πρόσφατη ενσωμάτωση του Fondo Italiano d’Investimento στη μετοχική δομή του Οργανισμού, μια στρατηγική κίνηση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανάπτυξης του νηογνώμονα τόσο οργανικά όσο και μέσω εξαγορών, ενισχύοντας έτσι την παγκόσμια παρουσία και τις δυνατότητές του. Πρόσθεσε επίσης ότι ο Carlo Luzzato ανέλαβε ως νέος Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής, μια απόφαση που αναμένεται να εμπλουτίσει τον οργανισμό με νέα ηγεσία και όραμα.
Βιώσιμες πρακτικές και καινοτομίες στη ναυτιλία
Ο Αντώνης Τρακάκης, Τεχνικός Διευθυντής του RINA, αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τον άνθρακα της αλυσίδας εφοδιασμού σιδηρομεταλλεύματος, δίνοντας έμφαση στις βιώσιμες πρακτικές και τις τεχνολογικές καινοτομίες.
Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για το 2050 είναι εφικτή, ακόμη και με τα ορυκτά καύσιμα, υποστηρίζοντας την άμεση ανάληψη δράσης για σχεδόν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα το “πράσινο premium” σε χαμηλά επίπεδα. Τόνισε ότι οι λύσεις θα έρθουν στα πλοία από την στεριά με τον σχεδιασμό νέων ευέλικτων πλοίων ώστε να προσαρμόζονται στις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις.
Ο Σπύρος Ζολώτας, Marine Senior Director South EMEA της RINA, σχολίασε ότι αν και η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την απαλλαγή από τον άνθρακα είναι αναμφίβολα μακρά και θα πάρει χρόνο, ο τομέας κάνει ήδη σημαντικά βήματα, δρώντας τώρα και επενδύοντας σε μελλοντικές τεχνολογίες. Η απαλλαγή από τον άνθρακα είναι μία από τις βασικές αρχές του RINA και εργαζόμαστε ενεργά με διάφορους τρόπους για να βοηθήσουμε τον τομέα να επιτύχει τους στόχους του, υπογράμμισε ο κ. Ζολώτας.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι