Για επιβράδυνση της αύξησης στον τζίρο για το λιανεμπόριο κάνει λόγο το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενημερώνει για την αύξηση 3,1% που σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου της χώρας με υποχρέωση διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση. Έτσι, τον Μάιο εφέτος, ο κύκλος εργασιών στη λιανική ανήλθε σε 3,72 δισ. ευρώ, έναντι των 3,61 δισ. ευρώ πέρυσι. Αντίθετα, σημείωσε μείωση 3,3% σε σχέση με τον Απρίλιο που είχε διαμορφωθεί σε 3,84 δισ. ευρώ.
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου & κατανάλωσης το πρώτο 6μηνο
Τα στοιχεία για το λιανεμπόριο
Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο, χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, με διπλογραφικά βιβλία, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών, τον Μάιο, ανήλθε σε 1,01 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με πέρυσι που είχε διαμορφωθεί σε 0,98 δισ. ευρώ, αλλά και πάλι υπήρξε μείωση 4,8% σε σχέση με τον Απρίλιο που είχε διαμορφωθεί σε 1,07 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά, οι δραστηριότητες λιανικής που παρουσίασαν τον Μάιο τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών σε ειδικευμένα καταστήματα είναι το λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού με +20,9%, καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού με +14,4%. Αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών είναι το εμπόριο χαλιών, επενδύσεων δαπέδου και τοίχου με -16,9% και χαρτικών και γραφικής ύλης με -16,8%.
Ο τζίρος στο λιανεμπόριο
Συγκεκριμένα, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου, τον Μάιο του 2024, ανήλθε σε 1,29 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2023 που είχε διαμορφωθεί σε 1,25 δισ. ευρώ. Επίσης, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο μηνιαίος κύκλος εργασιών ανήλθε εφέτος σε 0,52 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με πέρυσι που είχε διαμορφωθεί σε 0,50 δισ. ευρώ.
Οι περιφέρειες που παρουσίασαν, σε μηνιαία βάση, τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών του λιανικού εμπορίου, συνολικά, ήταν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με +18,6% και Κεντρικής Μακεδονίας με +4,5%. Χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, αυτή που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στο κύκλο εργασιών τον Μάιο ήταν η Περιφέρεια Αττικής με +3,4%. Αντίθετα, οι περιφέρειες που παρουσίασαν μείωση ήταν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με -7,8% και Στερεάς Ελλάδας με -4,2%.
“Online” αγορές
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της «ΝΕΧΙ» για την Ελλάδα το προφίλ των «online» αγορών δείχνουν ότι το 94% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν κάτι σε μηνιαία βάση εκ των οποίων το 49% αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα, ενώ το 27% πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών. Το 50% των e-αγορών κατανέμεται σε φυσικά αγαθά, το 30% σε ταξίδια και το υπόλοιπο σε υπηρεσίες. Από τις διαδικτυακές αγορές αγαθών το 18% αντιστοιχεί σε ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, το 15% σε λευκές συσκευές, το 14% σε είδη ένδυσης, το 10% υπόδησης, το 6% σε καλλυντικά και άνω του 12% σε είδη παντοπωλείου και έτοιμα γεύματα.
Κορκίδης: Φρένο στην κατανάλωση
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ. Αττικής Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει:
«Ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο, το πρώτο εξάμηνο του 2024, δείχνει επιβράδυνση της αύξησης που παρατηρήθηκε τις δύο προηγούμενες χρονιές 2022-2023. Ο τζίρος του λιανικού εμπορίου, χωρίς τις κατηγορίες τρόφιμα, καύσιμα και οχήματα, αναλογεί στο 36% του συνόλου της λιανικής. Για του λόγου το αληθές, ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο, σε ετήσια βάση, αυξήθηκε πέρυσι κατά 7% και έφτασε τα 68,2 δις ευρώ. Εάν όμως εξαιρέσουμε τρόφιμα, καύσιμα και οχήματα ο τζίρος έφτασε τα 24,8 δις ευρώ, ενώ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν ξεπέρασε τα 20 δις ευρώ και, μάλιστα, με αύξηση που περιορίστηκε στο 1,7%, δηλαδή πολύ μικρότερη του ετήσιου πληθωρισμού. Από τα παραπάνω στοιχεία δεν πρέπει να μας διαφεύγουν οι ετήσιες “online” αγορές αγαθών που φθάνουν τα 17,5 δις ευρώ, αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών πωλήσεων, εκ των οποίων μόνο το 50% μένει στην ελληνική αγορά. Τα συγκριτικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου δείχνουν επιβράδυνση των πωλήσεων κατά το ήμισυ στο 3,4% και την ακρίβεια να “φρενάρει την κατανάλωση” η οποία, σημειωτέον, συμμετέχει στο 70% του ΑΕΠ της χώρας μας. Τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, των μηνών Ιουνίου-Ιουλίου-Αυγούστου και των θερινών εκπτώσεων αναμένονται με αγωνία, αφού αυτά θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα της εφετινής χρονιάς για τον συνολικό τζίρο του λιανικού εμπορίου.»
Latest News
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση και αξιοπιστία η θέρμανση είναι Fujitsu
Ένα σύγχρονο κλιματιστικό δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα όλο το χρόνο, έτσι είναι η καλύτερη επιλογή για μέγιστη άνεση κάθε εποχή
Νέος πρόεδρος στην Alpha Bank o Δημήτρης Τσιτσιράγκος
Ο Δημήτρης Τσιτσιράγκος αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στην Alpha Bank από την 1η Ιανουαρίου 2025
«Κάηκαν» οι μπριζόλες του Salt Bae στη Μύκονο – Στο κόκκινο τα εστιατόρια του σεφ
Σε Μύκονο και Λονδίνο ο τζίρος και τα κέρδη των ψητοπωλείων Nusr-Et έχουν πάρει την κάτω βόλτα - Έκλεισε το μπεργκεράδικο στη Νέα Υόρκη
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Στα «βράχια» οι μισές ρυθμίσεις μέσω εξωδικαστικού - Το αγκάθι των τόκων
Πώς εξελίσσονται οι ρυθμίσεις και ο εξωδικαστικός - Γιατί σχεδόν 1 στους 2 οφειλέτες σταματά να εξοφλεί τις δόσεις
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece