Σε μια ολική αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας έχει προχωρήσει η PepsiCo, εν πολλοίς τροφοδοτούμενη από τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Γκρεγκ Ρόντεν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχει περάσει ολόκληρη την 34χρονη επαγγελματική του σταδιοδρομία εργαζόμενος στον κολοσσό των σνακ και αναψυκτικών. Μιλώντας στο Business Insider είπε ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει μάρτυρας περισσότερων αλλαγών από ό,τι στα 31 χρόνια που προηγήθηκαν.
Ο πόλεμος της κόλα – Η κατατρόπωση της Pepsi από την Coca Cola και η… σφήνα του Dr Pepper
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθώς οι καταναλωτές αγόραζαν όλο και περισσότερα αγαθά μέσω διαδικτύου, οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου παρέμεναν συνδεδεμένες με το φυσικό κατάστημα. Όμως η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες και τώρα οι άνθρωποι είναι όλο και πιο πιθανό να αγοράζουν τρόφιμα και ποτά και μέσω διαδικτύου.
«Όταν ξεκίνησα πριν από 34 χρόνια, τα πάντα αγοράζονταν από ένα κατάστημα και είχαμε ένα αρκετά στενό χαρτοφυλάκιο επιλογών για τον καταναλωτή», δήλωσε. «Τώρα, κυριολεκτικά ο καθένας μπορεί να αγοράσει οτιδήποτε, οπουδήποτε». Η PepsiCo έχει επίσης επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της, προσφέροντας νέες γεύσεις και μεγέθη των σνακ και των ποτών της.
Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι η ζήτηση για περισσότερες μάρκες προέρχεται από περισσότερες κατευθύνσεις. Η PepsiCo λέει ότι επενδύει στην ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της ρομποτικής και της προγνωστικής τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορεί να σχεδιάζει καλύτερα γύρω από τη ζήτηση των προϊόντων και να παράγει και να παραδίδει τα προϊόντα της πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ σημειώνει ότι ο μετασχηματισμός της αλυσίδας εφοδιασμού της έχει ολοκληρωθεί κατά τα δύο τρίτα.
Η PepsiCo σημείωσε κέρδη περισσότερα των 91 δισ. δολαρίων το 2023 από τις πωλήσεις περισσότερων από 500 εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ομώνυμων αναψυκτικών Pepsi, τα πατατάκια Lay’s, Doritos και τα ροφήματα Gatorade και Mountain Dew. Τα κέρδη της εταιρείας για τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2024 ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, αλλά ο όγκος στη Βόρεια Αμερική για τις επιχειρήσεις της Frito-Lay και των ποτών έχει μειωθεί, καθώς οι καταναλωτές αντιδρούν στις πολυετείς αυξήσεις των τιμών.
Η «μεταμόρφωση» της PepsiCo
Η Αθηνά Κανιούρα, επικεφαλής στρατηγικής και μετασχηματισμού της PepsiCo, περιέγραψε τις επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της PepsiCo από τον σπόρο στο ράφι ως τη «συγκολλητική ουσία» της μελλοντικής ικανότητας της εταιρείας να επιτύχει υψηλότερα κέρδη και αύξηση των εσόδων της. Και όλα ξεκινούν με τη δουλειά που γίνεται στο χωράφι.
Οι αγρότες με τους οποίους συνεργάζεται η PepsiCo κατέχουν περισσότερα από 4 εκατ. στρέμματα μόνο στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας πρώτες ύλες όπως πατάτες και καλαμπόκι για τα τσιπς και άλλα σνακ της.
Το σκεπτικό είναι ότι χρησιμοποιώντας λιγότερο νερό και λίπασμα για την παραγωγή αυτών των συστατικών, η εταιρεία μπορεί να αυξήσει τα κέρδη της σε μια βιομηχανία που λειτουργεί με μικρά περιθώρια κέρδους. Η PepsiCo συνεργάζεται με τους αγρότες για να διασφαλίσει ότι διαθέτουν την τεχνολογία για την αποτελεσματική συγκομιδή αυτών των συστατικών και ότι επιδοτεί μέρος του κόστους αυτής της τεχνολογίας για τις μικρότερες εκμεταλλεύσεις. Έχει συνεργαστεί επίσης με εταιρείες όπως η CropTrak, η AgroScout και η Microsoft για να παρακολουθεί την παραγωγή, να αναλύει την υγεία των καλλιεργειών, να παρακολουθεί πού πηγαίνουν οι καλλιέργειες και να κατανοεί καλύτερα πού πρέπει να φυτεύονται ώστε να είναι πιο αποδοτικές.
Η PepsiCo επανεξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί τις παραγγελίες και διανέμει τα προϊόντα της, γεγονός που αλλάζει την εργασία των πολλών εκ των υπαλλήλων της εταιρείας στην παραγωγή και τη διανομή. Με τη μεγαλύτερη αυτοματοποίηση, οι εργαζόμενοι κάνουν λιγότερες φυσικές εργασίες, όπως η οδήγηση ενός περονοφόρου ανυψωτικού μηχανήματος και πολύ περισσότερη επίβλεψη των μηχανών που αναλαμβάνουν αυτές τις εργασίες.
Οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις παραγωγής και στα κέντρα διανομής και τα συνδικάτα που τους εκπροσωπούν συχνά δυσανασχετούν με την αυτοματοποίηση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απολύσεις. Στις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που ανακοίνωσαν απολύσεις φέτος περιλαμβάνονται η PepsiCo, η Tyson Foods και η Campbell Soup. Συχνά αυτοί που ανακοινώνουν απολύσεις δεν τις αποδίδουν άμεσα στον αυτοματισμό αλλά σε χαμηλές πωλήσεις, σε παλαιότερες εγκαταστάσεις που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση ή ακόμη και σε ανακλήσεις προϊόντων.
Η PepsiCo λέει ότι θεωρεί τις περισσότερες από τις αποθήκες της εταιρείας «έξυπνες» εγκαταστάσεις με τεχνολογία που επιτρέπει στους υπαλλήλους να παρακολουθούν και να ελέγχουν τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
Latest News
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.
Κινδυνεύει η τεκίλα απο τους δασμούς του Τραμπ
Οι σχέδιασμοί του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τις εισαγωγές τεκίλας στις ΗΠΑ , των Diageo, Becle ύψους 3 δισ. δολαρίων
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.