
Στο τρίτο μέρος της έρευνας της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο διερευνάται κατά πόσο οι ηλεκτρονικές αγορές είναι προνόμιο των νεότερων γενεών αλλά και πως βλέπει η κάθε γενιά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Επειδή οι νέες και οι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά, είναι αρκετά διαδεδομένη η άποψη ότι οι ηλεκτρονικές αγορές απευθύνονται κυρίως σε αυτή τη γενιά. Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi. Με μικρή διαφορά, ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29).
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Παγκόσμιες οι τάσεις, τοπικές οι προτιμήσεις
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.
Ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές είναι η χαμηλότερη τιμή
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάτι να προσφέρει στον καθένα, ξεπερνώντας σύνορα και φραγμούς. Μεταξύ άλλων, παρέχει μεγάλη γκάμα προϊόντων, ποικίλες μεθόδους αγορών και ευρύ φάσμα καταναλωτών. Προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο που διαμορφώνονται και διαφοροποιούνται οι αγοραστικές συνήθειες για κάθε γενιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταλάβουμε ποιοι ψωνίζουν στο διαδίκτυο, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις τους και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους για τις παγκόσμιες αγορές έναντι των τοπικών.

Άραγε διαφοροποιούνται τα κίνητρα ανάλογα με τη γενιά, όταν ο καταναλωτής ετοιμάζεται να προβεί σε μια σημαντική αγορά;
Όπως αποδεικνύεται, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους: η χαμηλότερη τιμή. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.
Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο – αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν. Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αν και η χαμηλότερη τιμή φαίνεται να για όλες τις γενιές, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά.
Αυτές οι διαφορές αναδεικνύουν τις μοναδικές προτιμήσεις και προτεραιότητες κάθε γενιάς όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα, αποτυπώνουν τις διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειές τους και στα καλάθια των αγορών τους.
Τοπικές ή παγκόσμιες αγορές: το μόνιμο δίλημμα
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καταργεί τα σύνορα ανά τον κόσμο, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τόσο να στηρίξουν τις επιχειρήσεις της χώρας τους, όσο και να αναζητήσουν καλύτερες ευκαιρίες σε αγορές του εξωτερικού.
Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά από την Ελλάδα – με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία.
Οι έρευνες σε επίπεδο γενιάς επιβεβαιώνουν ότι η Gen Z προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, ενώ τα ποσοστά μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία.
Ενώ οι παγκόσμιες τάσεις καταργούν τους φραγμούς, οι αγορές από εγχώρια καταστήματα ενισχύονται. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις που επισημάνθηκαν από τις επιμέρους ηλικιακές ομάδες, χωρίς να προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους: οι τιμές, οι ποικίλοι τρόποι παράδοσης και η επιθυμία στήριξης των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων.
Ψάξτε, κλικάρετε, τελειώσατε
Ο τρόπος που η κάθε γενιά πραγματοποιεί τις αγορές της για αγαθά, υπηρεσίες ή ακόμη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που τη διακρίνουν, ενώ συνδέεται επίσης με τους λόγους για τους οποίους προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές.
Όταν φτάνει ο αγοραστής στα τελικά βήματα ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς –στην επιλογή του κατάλληλου τρόπου πληρωμής– υπάρχουν ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά σε όλους «βαραίνει» το ίδιο κριτήριο: η ασφάλεια είναι το παν. Αυτό βέβαια είναι πολύ εντονότερο στις μεγαλύτερες γενιές, στις οποίες είναι απαραίτητο το να νιώθουν ασφάλεια – σε αντίθεση με τις νεότερες γενιές, και ειδικά τη Gen Z, που αυτό στο οποίο δίνουν, κατά κύριο λόγο, έμφαση είναι στην ταχύτητα κατά την επιλογή συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής.
Η επιλογή του τρόπου πληρωμής επίσης διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής.
Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες: ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Γεφυρώνοντας το χάσμα των γενεών
Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα πραγματοποιούνται από όλες τις γενιές, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι απευθύνονται μόνο στις νέες και τους νέους. Η κάθε γενιά επηρεάζεται από διαφορετικά κίνητρα και διαφορετικές προτιμήσεις. Ωστόσο, κοινός παρονομαστής για όλες τις γενιές είναι η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής και η επιλογή ασφαλούς τρόπου πληρωμής. Η τάση προς τις παγκόσμιες αγορές επικρατεί περισσότερο στις νεότερες γενιές, ενώ οι τοπικές αγορές εξακολουθούν να θεωρούνται σημαντικές εξαιτίας του τρόπου που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα οφέλη τους.


Latest News

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών