Η εταιρεία που επί δεκαετίες ήταν συνυφασμένη με την κατασκευή τσιπ υψηλής ποιότητας, η αμερικανική Intel, ήρθε αντιμέτωπη με μια ζοφερή νέα πραγματικότητα. Κατά την ανακοίνωση των εταιρικών αποτελεσμάτων για το β’ τρίμηνο ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 1,6 δισ. δολαρίων, έναντι κερδών 1,5 δισ. δολαρίων την ίδια περίοδο του 2023 και πωλήσεις ημιαγωγών μειωμένες κατά 1%.
«Το κόστος μας είναι πολύ υψηλό, τα περιθώρια κέρδους μας είναι πολύ χαμηλά», έγραψε ο Pat Gelsinger, ο διευθύνων σύμβουλός της, σε σημείωμα προς τους εργαζομένους, όπως σημειώνει το Economist. Ως συνέπεια, η Intel σχεδιάζει να περικόψει 15.000 θέσεις εργασίας και να αναστείλει τη διανομή μερισμάτων, τα οποία καταβάλλει σε ετήσια βάση από το 1992. Από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής της έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 30%.
Τη μεγαλύτερη πτώση από το 1974 κατέγραψε η μετοχή της Intel
Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του, ο Γκέλσινγκερ προσπάθησε να επαναφέρει την Intel στην παλαιότερη αίγλη της. H κυβέρνηση Μπάιντεν, που επιθυμεί να επιστρέψει την παραγωγή τσιπ στις αμερικανικές ακτές, προβάλλει την Intel ως εθνικό πρωταθλητή. Αλλά τα τελευταία κέρδη υπενθυμίζουν πόσο πολύ υστερεί η εταιρεία σε σχέση με τις Nvidia και TSMC και πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί για να καλύψει το χαμένο έδαφος σε μια βιομηχανία που λειτουργεί με μακρά χρονικά περιθώρια επενδύσεων.
Για δεκαετίες η Intel κυριαρχούσε στην παγκόσμια παραγωγή τσιπ. Κατά τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κατέκτησε την αγορά των προσωπικών υπολογιστών (PC) χάρη στη λεγόμενη συμμαχία «Wintel» με τη Microsoft. Ωστόσο, μια σειρά από λάθη οδήγησαν στην υποχώρησή της. Η εστίασή της στους υπολογιστές την έκανε να χάσει την έκρηξη της ζήτησης για τσιπ κινητών τηλεφώνων, ενώ συνέχισε να παράγει τα δικά της τσιπ την ώρα που ανταγωνιστές της ανέθεταν σε τρίτους την παρασκευή τους.
Στα μέσα της δεκαετίας του 2010 επανειλημμένα κατασκευαστικά λάθη καθυστέρησαν την κυκλοφορία των επεξεργαστών της, οδηγώντας σε σταθερή απώλεια μεριδίου έναντι της AMD, ενός αμερικανικού σχεδιαστή τσιπ. Καθοριστικό ήταν επίσης το γεγονός ότι η Intel απουσίαζε σε μεγάλο βαθμό από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά εξειδικευμένων τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, στην οποία κυριαρχεί η Nvidia, η πλέον πολυτιμότερη εταιρεία ημιαγωγών στον κόσμο.
Ο Γκέλσινγκερ έχει πλήρη επίγνωση αυτού του γεγονότος. Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του τον Φεβρουάριο του 2021, έθεσε τις βάσεις για τον διαχωρισμό του σχεδιασμού και της κατασκευής σε δύο ξεχωριστές επιχειρήσεις. Αυτό επέτρεψε στην πλευρά των προϊόντων να επιλέξει το καλύτερο χυτήριο για τις ανάγκες της και στα υπόλοιπα να καταστούν διαθέσιμα σε άλλους σχεδιαστές τσιπ.
Η Intel, λοιπόν, προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος σε δύο μέτωπα: ως εταιρεία με ένα fabless μοντέλο (δηλαδή εταιρεία που δεν κατασκευάζει τα τσιπ αλλά αναθέτει την παραγωγή σε χυτήρια και άλλους εξωτερικούς κατασκευαστές) που ανταγωνίζεται τις Nvidia και AMD και ως χυτήριο που αναμετράται με την TSMC. Και το πρώτο έργο μοιάζει απαγορευτικό, καθώς η εταιρεία έχει μείνει χιλιόμετρα πίσω όταν πρόκειται να σχεδιάσει τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, καταλήγει ο Economist.
Latest News
Συνεχίζεται το θρίλερ του σαμποτάζ στον Nord Stream - Οι Γερμανοί βάζουν στο κάδρο την Πολωνία
Ο κύριος ύποπτος για το σαμποτάζ στον Nord Stream είναι Ουκρανός εκπαιδευτής καταδύσεων - Ζούσε κοντά στη Βαρσοβία
Συμφωνία Boeing-εργαζόμενων βάζει τέλος στα σενάρια απεργίας - Πόσο αυξάνονται οι μισθοί
Η Boeing κερδίζει περισσότερη ηρεμία σε μια εποχή που αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα και προχωρά σε προσπάθειες εξυγίανσης
Γιατί η Coca Cola μπαίνει στο στόχαστρο των ιρλανδικών αρχών
Η Coca-Cola HBC, εμφιαλωτής προϊόντων της Coca-Cola Company με έδρα την Ελβετία, συμφώνησε τη συναλλαγή πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω θυγατρικής στη Βόρεια Ιρλανδία
Πώς ερμηνεύει η Γέλεν τα στοιχεία της ανεργίας - Γιατί δεν βλέπει κινδύνους
Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες για την οικονομία μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας
Χάρις Vs Τραμπ: Ποιος θα αυξήσει περισσότερο το δημοσιονομικό έλλειμμα;
Οι δύο διαφορετικοί δρόμοι που έχουν να επιλέξουν οι ψηφοφόροι στις ΗΠΑ στις αμερικανικες εκλογές - Πώς θα αποφασίσουν
Γιατί τo κλείσιμο εργοστασίων δεν θα σώσει την Volkswagen [γράφημα]
Αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων η Volkswagen
Το colpo grosso των τραπεζών με τις ασφάλειες και ο Συμβιβασμός της Δανίας
Πώς ένα παραθυράκι βοηθά την ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική ενοποίηση
Ακούραστος ο Μπιλ Γκέιτς: «Θα δουλεύω για ακόμα... 30 χρόνια, όπως ο Μπάφετ»
Aκόρεστη η δίψα του Μπιλ Γκέιτς για εργασία - Θέλει να ακολουθήσει τα βήματα του μακροχρόνιου φίλου του Γουόρεν Μπάφετ
Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν πλέον οι Ευρωπαίοι -Το νέο τοπίο [γράφημα]
Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζεντιλόνι: Η Ευρώπη διέψευσε τις Κασσάνδρες- Πρόκληση η Κίνα
Η Ευρώπη πρέπει να κρατήσει τις πόρτες του εμπορίου ανοικτές, υποστηρίζει ο απερχόμενος Επίτροπος, Πάολο Τζεντιλόνι