Οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν απροσδόκητα τον Ιούνιο στην ευρωζώνη, καθώς η ανάκαμψη με γνώμονα την κατανάλωση συνέχισε να αποδεικνύεται εύθραυστη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το συνολικό λιανικό εμπόριο ήταν 0,3% χαμηλότερο από ό,τι τον Μάιο, ανατρέποντας τις προσδοκίες των οικονομολόγων για συνεχή άνοδο των πωλήσεων. Πράγματι, η ευρωζώνη δεν κατάφερε να κλείσει δύο συνεχόμενους μήνες υψηλότερων πωλήσεων λιανικής μέχρι στιγμής φέτος, παρά τη σταθερή αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων, καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται και οι μισθοί αυξάνονται.
Οι δαπάνες τόσο για τρόφιμα όσο και για άλλα αγαθά μειώθηκαν σε σύγκριση με τον Μάιο, ενώ οι πωλήσεις καυσίμων αυξήθηκαν. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν τη Γερμανία, τη σημαντικότερη οικονομία της ευρωζώνης, ενώ για την Ελλάδα υπάρχει η ένδειξη confidential (εμπιστευτικό). Από τις άλλες μεγάλες οικονομίες του μπλοκ, η Γαλλία και η Ιταλία κατέγραψαν πτώση πωλήσεων, ενώ η Ισπανία κατέγραψε αύξηση.
Ελπίδες για ανάκαμψη
Ωστόσο, οι ελπίδες για ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών παραμένουν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η εμπιστοσύνη μεταξύ των νοικοκυριών της ευρωζώνης τον Ιούλιο έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο πριν από την κλιμάκωση της σύγκρουσης Ουκρανίας-Ρωσίας στις αρχές του 2022, ενώ μια δεύτερη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τον Σεπτέμβριο θα μείωνε το κόστος δανεισμού και θα ενίσχυε τις επενδύσεις.
Ειδικότερα, τον Ιούνιο του 2024, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024, ο εποχικά προσαρμοσμένος όγκος λιανικού εμπορίου μειώθηκε κατά 0,3% στη ζώνη του ευρώ και κατά 0,1% στην ΕΕ .
Τον Ιούνιο του 2024 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023, ο ημερολογιακά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,3% στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ .
Λιγότερα τρόφιμα
Στη ζώνη του ευρώ τον Ιούνιο του 2024, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024, ο όγκος του λιανικού εμπορίου
- μειώθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,7%,
- μειώθηκε για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός από τα καύσιμα αυτοκινήτων) κατά 0,1%.
- αυξήθηκε για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,5%.
Στην ΕΕ , ο όγκος του λιανικού εμπορίου μειώθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 1,0%, παρέμεινε σταθερή για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός από τα καύσιμα αυτοκινήτων), αυξήθηκε για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,6%.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις στο συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Κροατία (-2,7%), στην Αυστρία (-2,3%), στη Λετονία και στη Λιθουανία (και οι δύο -1,7%). Οι υψηλότερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στη Ρουμανία (+1,8%), στη Βουλγαρία (+1,4%) και στη Δανία (+1,0%).
Ετήσια σύγκριση ανά κλάδο λιανικής και ανά κράτος μέλος
Στη ζώνη του ευρώ τον Ιούνιο του 2024, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023, ο όγκος του λιανικού εμπορίου
- μειώθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,7%,
- αυξήθηκε για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων αυτοκινήτων) κατά 0,3%,
- αυξήθηκε για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,3%.
Στην ΕΕ , ο όγκος του λιανικού εμπορίου μειώθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,5%, αυξήθηκε για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων αυτοκινήτων) κατά 0,7%, αυξήθηκε για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,5%.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Ρουμανία (+10,2%), στο Λουξεμβούργο (+7,9%) και στην Κροατία (+5,4%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στο Βέλγιο (-7,3%), στην Εσθονία (-4,1%) και στην Αυστρία (-3,9%).
Latest News
Γιατί τo κλείσιμο εργοστασίων δεν θα σώσει την Volkswagen [γράφημα]
Αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων η Volkswagen
Το colpo grosso των τραπεζών με τις ασφάλειες και ο Συμβιβασμός της Δανίας
Πώς ένα παραθυράκι βοηθά την ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική ενοποίηση
Ακούραστος ο Μπιλ Γκέιτς: «Θα δουλεύω για ακόμα... 30 χρόνια, όπως ο Μπάφετ»
Aκόρεστη η δίψα του Μπιλ Γκέιτς για εργασία - Θέλει να ακολουθήσει τα βήματα του μακροχρόνιου φίλου του Γουόρεν Μπάφετ
Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν πλέον οι Ευρωπαίοι -Το νέο τοπίο [γράφημα]
Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζεντιλόνι: Η Ευρώπη διέψευσε τις Κασσάνδρες- Πρόκληση η Κίνα
Η Ευρώπη πρέπει να κρατήσει τις πόρτες του εμπορίου ανοικτές, υποστηρίζει ο απερχόμενος Επίτροπος, Πάολο Τζεντιλόνι
Τα μίνι μάρκετ χωρίς υπαλλήλους που «σπάνε» τις αργίες
Τα μίνι μάρκετ στη Γερμανία που «παρακάμπτουν» την εργατική νομοθεσία για τις Κυριακές και φέρνουν όλο και περισσότερους καταναλωτές στο ταμείο τους
Γιατί η Κίνα «έβαλε πάγο» στην αγορά χρυσού
Η κεντρική τράπεζα ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής χρυσού στον κόσμο το 2023
Οι 5 ευρωπαϊκές πόλεις που οι εκατομμυριούχοι επιλέγουν να μετακομίσουν και... μία έκπτωτη
Ερευνα της Knight Frank δείχνει πώς επιλέγουν τόπο κατοικίας οι πλούσιοι και ποιες πόλεις αναδεικνύονται «πρωταθλήτριες»
Εκτοξεύθηκαν τα κέρδη του OnlyFans - Πόσα κέρδισε ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας
Τα κέρδη του Λιο Ραντβίνσκι, ιδιοκτήτη της συνδρομητικής πλατφόρμας OnlyFans, απο το 2020 έως και πέρυσι ξεπέρασαν τα 1,3 δισ. δολάρια
Οι Αμερικανοί δεν βγαίνουν ποτέ στη... σύνταξη - Γιατί συνεχίζουν να εργάζονται
Η πλειονότητα των συνταξιούχων (το 53%) της επόμενης γενιάς προβλέπει ότι θα εργαστεί, είτε επειδή θα το θέλει είτε για να συμπληρώσει το εισόδημά του, σύμφωνα με έρευνα του CNBC