Ένας κοινός τόπος που αναδύεται σε πολλές πολυεθνικές εταιρείες και τα οικονομικά αποτελέσματά τους είναι η επιβάρυνση που δέχονται στα κέρδη από την αγορά της Κίνας.
Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό υπερτετραπλάσιο του πληθυσμού των ΗΠΑ, προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες, δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Όμως η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη, σημειώνει το CNBC.
Το νέο σχέδιο της Κίνας για να ενισχύσει την κατανάλωση
«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτσίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Βλέπετε τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής να αναζητά πάρα πολύ τις προσφορές», πρόσθεσε. «Στην πραγματικότητα, βλέπουμε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι καταλήγουν να πηγαίνουν εκεί όπου υπάρχει η καλύτερη προσφορά».
Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τμήματος διεθνών αγορών με άδεια ανάπτυξης μειώθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η μονάδα περιλαμβάνει την Κίνα, για την οποία η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν, αλλά δεν διευκρίνισε κατά πόσο.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα επίσης. Οι λιανικές πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο αυξήθηκαν κατά μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στη χρηματιστηριακή αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, γνωστή ως μετοχές Α, τα κέρδη πιθανότατα έπιασαν πάτο το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «ανακάμψουν ήπια» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Λέι Μενγκ, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της UBS Securities, σε σημείωμα της 23ης Ιουλίου.
Αρκετοί αμερικανικές πολυεθνικές επανέλαβαν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις κερδών τους. Η Apple δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson and Johnson δήλωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ευμετάβλητη αγορά» και ένας σημαντικός επιχειρηματικός τομέας που έχει αποδώσει κάτω από τις προσδοκίες.
Μετά από ένα «ισχυρό ξεκίνημα» φέτος, η CFO της General Mills, Κόφι Μπρους, δήλωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική πτώση του καταναλωτικού κλίματος», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την «premium επιχείρηση ζυμαρικών» της εταιρείας. Στην General Mills ανήκει η μάρκα ζυμαρικών Wanchai Ferry. Οι οργανικές καθαρές πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η Procter and Gamble ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η ευρύτερη περιοχή της Κίνας θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των ηπιότερων επιδόσεων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση του 2% στις ΗΠΑ.
Η κινεζική ανταγωνίστρια Luckin Coffee, της οποίας τα ποτά μπορεί να κοστίζουν το μισό της τιμής ενός ποτού στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Αλλά η εταιρεία υποστήριξε ότι οι πωλήσεις για τα καταστήματα αυτά αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40%, στα 863,7 εκατ. δολάρια. Η Luckin διαθέτει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.
Ποιος πολυεθνικές είδαν κέρδη
Αντίθετα κινήθηκαν οι πολυεθνικές αθλητικών παπουτσιών οι οποίες ανέφεραν ανάπτυξη, αν και προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.
Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα της ευρύτερης Κίνας, που αντιστοιχεί σε σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου. «Ενώ οι προοπτικές μας για το εγγύς μέλλον έχουν μειωθεί, παραμένουμε σίγουροι για την ανταγωνιστική θέση της Nike στην Κίνα μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάθιου Φρεντ.
Η Adidas με τη σειρά της ανακοίνωσε αύξηση 9% στα έσοδα στην περιοχή της ευρύτερης Κίνας για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρν Γκούλντεν δήλωσε ότι η Adidas κατακτά μερίδιο αγοράς στην Κίνα κάθε μήνα, αλλά πρόσθεσε πως οι τοπικές μάρκες δημιουργούν έντονο ανταγωνισμό.
Latest News
Πάνω από 3 δισ. δολάρια θα κοστίσει η απεργία στην Boeing
Συνεχίζονται τα προβλήματα για την Boeing η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα χρέους
Ρελάνς της Deutsche Bank για την Commerzbank - Πώς θα ανακόψει τα σχέδια της UniCredit
H Deutsche Bank παρακολουθεί τις εξελίξεις και είχε ήδη επαφές με τη γερμανική κυβέρνηση μελετώντας διάφορα σενάρια
Τίτλοι τέλους για τα... ταπεράκια - Έρχεται το λουκέτο της Tupperware
Ραγδαίες εξελίξεις για την Tupperware η οποία αναμένεται να κηρύξει πτώχευση ίσως και εντός της εβδομάδας
Ράλι των διεθνών τιμών καφέ στα υψηλότερα επίπεδα 13 ετών [γράφημα]
Στα ύψη οι τιμές της ποικιλίας Arabica, νέα άνοδος και στην ποικιλία Robusta
Κινεζική αλυσίδα θέλει να μάθει στους ξένους το Hot Pot
Η κινεζική αλυσίδα σχεδιάζει επέκταση στις ΗΠΑ για να ξεφύγει από την πτώση της κατανάλωσης στην Κίνα
O σινο-αμερικανικός ανταγωνισμός βλάπτει σοβαρά την παγκόσμια οικονομία
Τα παιχνίδα δύναμης και εξουσίας από Κίνα - ΗΠΑ και ο ευρύτερος αντίκτυπος στο οικονομικό στερέωμα
Η υστεροφημία του Πάουελ - Το στοίχημα της ήπιας προσγείωσης [γραφήματα]
Για τον Πάουελ, η ικανότητα της Fed να αποτρέψει μια περαιτέρω αδυναμία στην αγορά εργασίας και να επιτύχει μια «ήπια προσγείωση» θα είναι καθοριστική για την υστεροφημία του
Η Google, η Apple και το σημείο καμπής στη μάχη εναντίον των μονοπωλίων
Οι πρόσφατες μεγάλες αντιμονοπωλιακές δικαστικές νίκες δείχνουν ότι οι Big Tech φτάνουν πλέον σε ένα σημείο καμπής. Ισχύει;
Ο «ξαφνικός έρωτας» των Κινέζων κομμουνιστών με τις ιδιωτικοποιήσεις
Πόλεις και κωμοπόλεις σε όλη την Κίνα αγωνίζονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους πουλώντας δημόσια αγαθά
Καταναλωτική έκρηξη στον μετεκλογικό ορίζοντα των ΗΠΑ
Έρευνα δείχνει ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Αμερικανών αλλά και.. αυτοσυγκράτηση ενόψει αναμέτρησης Χάρις-Τραμπ