
Η αγορά χρονομίσθωσης τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς για περισσότερο από πέντε χρόνια στην ελληνική αγορά, χάρη στο ευνοϊκό νομοθετικό άνοιγμα που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους ιδιώτες να αποκτήσουν, χωρίς να δαπανήσουν ένα μεγάλο χρηματικό κεφάλαιο, ένα νέο αυτοκίνητο.
Οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλάζουν τον χάρτη της αγοράς ΙΧ, μιας και η συγκεκριμένη τετράτροχη «βιομηχανία» γίνεται ολοένα και πιο δελεαστική για τους υποψήφιους μισθωτές, χάρη στην πληθώρα προσφορών από πολλές, νεοεισερχόμενες εταιρείες που δίνουν πολλαπλές λύσεις απόκτησης ενός καινούργιου μοντέλου, με ή χωρίς προκαταβολή, διαθέτοντας όλη την γκάμα των νέων αυτοκινήτων (που κάποτε αποτελούσαν όνειρο θερινής νυκτός) και σε ιδιαίτερα μικρούς χρόνους παράδοσης.
Η στροφή των ελλήνων υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου στο λίζινγκ αποτυπώνεται και στα υψηλά μερίδια που σημειώνουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης που αυξάνονται ταχύτατα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους τελευταίους μήνες η αγορά αυτοκινήτου μέσω του λίζινγκ κατέχει άνω του 55% της αγοράς καινούργιου αποτελώντας την πιο δημοφιλή επιλογή.
Η χρονομίσθωση στο αυτοκίνητο
Το τελευταίο διάστημα η σημαντική αύξηση των πωλήσεων τόσο από το «κανάλι» της χρονομίσθωσης, όσο και από την αγορά της λιανικής οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό και στην παρουσία των ηλεκτρικών μοντέλων, τόσο των αμιγώς ηλεκτροκίνητων όσο και των plug in υβριδικών. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο λίζινγκ τροφοδοτείται από τα μικρά και μικρομεσαία SUV με τα πιο ανταγωνιστικά μισθώματα.
Σαφώς, ένα μεγάλο μειονέκτημα στην αγορά του λίζινγκ είναι ο περιορισμός στα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα, αφού η έξτρα χιλιομετρική χρήση ανεβάζει σημαντικά το μίσθωμα. Τότε σε αυτή την περίπτωση η αγορά του αυτοκινήτου ίσως να αποτελεί και μονόδρομο, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Επίσης, αυτή την περίοδο οι αντιπροσωπείες τρέχουν, ανάλογα με τη φίρμα και το μοντέλο, σημαντικές εκπτώσεις στην περίπτωση αγοράς αυτοκινήτου μέσω χρηματοδότησης, που κυμαίνονται από 1.000 έως και 6.000 ευρώ!
Σήμερα, στην αγορά του λίζινγκ υπάρχουν πολλά και ευέλικτα προγράμματα μίσθωσης. Για παράδειγμα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης μπορεί να αποκτηθεί με προκαταβολή 2.000 ευρώ και μίσθωμα 190 ευρώ. Στα πιο μεγάλα αυτοκίνητα όπως σε ένα μεσαίο SUV τα μισθώματα ξεπερνούν τα 300 – 400 ευρώ και ανάλογα με το μοντέλο (εξοπλισμό, αν είναι ηλεκτρικό η υβριδικό και την άνεση που προσφέρουν) τότε το μίσθωμα μπορεί να ξεπεράσει τα 400 – 500 ευρώ. Το μίσθωμα απομειώνεται όταν ανεβαίνει η προκαταβολή που καταβάλει ο μισθωτής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την περίοδο οι εταιρείες έχουν προβεί και σε προσφορές, με μερικές εξ αυτών να δίνουν ακόμη και δώρο ένα μίσθωμα. Συνήθως η πιο δημοφιλής διάρκεια της χρονομίσθωσης είναι από 24 έως και 48 μήνες.
Τα bonus στο λίζινγκ
Τα πλεονεκτήματα της απόκτησης ενός αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης είναι ευρέως γνωστά. Μεταξύ αυτών είναι η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τα προγραμματισμένα σέρβις και την αλλαγή ελαστικών, ένα μεγάλο κόστος στην αγορά λιανικής που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευτεί σημαντικά. Σαφώς, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η μεικτή ασφάλεια που καλύπτει και ζημιές σε περίπτωση ατυχήματος. Στα θετικά ότι ο μισθωτής ενός αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης δεν χρειάζεται να δαπανήσει μεγάλα χρηματικά κεφάλαια για την απόκτησή του. Πάντως, η απόκτηση αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης δεν απευθύνεται πάντα σε όλους. Για να δείτε αν σας συμφέρει, θα πρέπει να υπολογίσετε τη μηνιαία δόση με γνώμονα τα οικογενειακά σας έσοδα, τα χιλιόμετρα που διανύουμε ετησίως και φυσικά να συμβουλευτείτε ένα φοροτεχνικό, αν η αγορά αυτή είναι συμφέρουσα ή όχι.
O μισθωτής του αυτοκινήτου μακροχρόνιας μίσθωσης έχει τη δυνατότητα στη λήξη της περιόδου ισχύος της χρονομίσθωσης να επιστρέψει το αυτοκίνητο χωρίς να φέρει καμία περαιτέρω υποχρέωση, ενώ έχει την επιλογή να εξαγοράσει το αυτοκίνητο σε τιμή η οποία έχει προσυμφωνηθεί και καταγραφεί στη σύμβαση της μίσθωσης. Η τιμή αυτή είναι συνήθως ίση με την εκτίμηση της υπολειμματικής αξίας (residual value) του αυτοκινήτου στη λήξη της σύμβασης.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια