Ο αυξανόμενος οικονομικός εθνικισμός των ΗΠΑ απειλεί να υπονομεύσει το παγκόσμιο εμπόριο, όποιος κι αν κερδίσει την κούρσα του Νοεμβρίου για τον Λευκό Οίκο, με την παγκόσμια ναυτιλία να ανησυχεί ιδιαίτερα για τον προστατευτισμό του Ντόναλντ Τραμπ, προειδοποίησε ο επικεφαλής του παγκόσμιου οργανισμού του κλάδου.
«Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων δεν ήταν ποτέ υπό τέτοια απειλή πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο», δήλωσε στους Financial Times ο Γκάι Πλατέν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Όταν το κάναμε για τελευταία φορά αυτό, δεν λειτούργησε. . . Οι εμπορικοί πόλεμοι οδηγούν σε πόλεμο».
Ο Πλάτεν ανησυχεί ότι οι εθνικιστικές πολιτικές του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου Τραμπ θα μπορούσαν να επιστρέψουν εκδικητικά, προσθέτοντας ότι μια «τρομακτική» επίσκεψη στον Λευκό Οίκο κατά την πρώτη θητεία του πρώην προέδρου το 2018 τον άφησε «αιφνιδιασμένο».
Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ
Ανησυχίες στην παγκόσμια ναυτιλία
«Υπάρχει ένας κίνδυνος, εάν αυτό το καθεστώς επανέλθει», πρόσθεσε. «Αυτό απλώς ενθαρρύνει όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο πράγμα. . . Ολόκληρη η φυσική τάξη του διεθνούς δικαίου και ένα συμφωνημένο σύνολο κανόνων αρχίζει να απειλείται».
Ωστόσο, ο Πλάτεν, ο οποίος ηγείται ενός φορέα που αντιπροσωπεύει πάνω από το 80%του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, επέκρινε επίσης τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις να στοχεύσει την κινεζική ναυτιλία.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες «ανησυχούν πραγματικά για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών σε πλοία κινεζικής κατασκευής», είπε. «Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί. . . που δεν είναι κάτι που αναγκαστικά σκέφτονται οι πολιτικοί».
Τα σχόλια του Πλάτεν υπογραμμίζουν την αυξανόμενη ανησυχία των πλοιοκτητών για την πολιτική κατεύθυνση στις ΗΠΑ.
Αυτή την εβδομάδα, ο Vincent Clerc, το αφεντικό της AP Møller-Maersk, προειδοποίησε ότι οι πελάτες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους εν μέσω φόβων για εντεινόμενο εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας υπό τον Τραμπ.
Επισπεύδουν τις παραγγελίες
Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, τους πρώτους πέντε μήνες του έτους καταγράφηκε αύξηση στο εμπόριο Κίνας-Αμερικής, στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν αμέσως μετά την Covid-19. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στην απειλή του Τραμπ να αυξήσει τους δασμούς σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές στο 60%.
«Οι αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν ακόμα το χάος της Covid-19 φρέσκο στο μυαλό τους», δήλωσε η Emily Stausbøll, ανώτερη ναυτιλιακή αναλύτρια στη Xeneta.
Η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και ο μεγαλύτερος εισαγωγέας, υπερασπίστηκε για δεκαετίες πολιτικές ελεύθερων συναλλαγών που στήριξαν την παγκοσμιοποίηση και την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αλλά οι ηγέτες και των δύο πολιτικών κομμάτων προωθούν τώρα μια ατζέντα προστατευτισμού.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να επιβαρύνει τους εμπορικούς περιορισμούς με εισφορά 10% σε όλες τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, καθώς και φόρο 60% στα κινεζικά προϊόντα.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αύξησε επίσης τους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων , από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι χάλυβα, σε μια προεκλογική προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την υποστήριξη σε πρώην βιομηχανικές εστίες.
Latest News
Αντιδρά η CLIA για το τέλος ανά επιβάτη στην κρουαζιέρα - Τι ζητά από την κυβέρνηση
Τα νέα συστήματα διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού στην κρουαζιέρα θα τεθούν σε εφαρμογή στη Σαντορίνη και τη Μύκονο από το 2025
Στο Ηράκλειο θα φιλοξενηθεί τον Μάιο του 2025 το Posidonia Sea Tourism Forum
Το γεγονός της βιομηχανίας κρουαζιέρας θα καλύψει θέματα όπως ο υπερτουρισμός και η ανάδειξη νέων προορισμών
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Παρουσιάζοντας τις προκλήσεις του κλάδου, ο Ηλίας Τσακίρης δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ