Αφού δεν μπορούνε να πάνε διακοπές στα νησιά, ας πάνε στα χωριά τους ή στην ενδοχώρα. Η κυνική συμβουλή που είχε δώσει πριν λίγες μέρες η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σοφία Βούλτεψη στα ελληνικά νοικοκυριά που δεν αντέχουν οικονομικά να πληρώσουν για διακοπές, αποτελεί ήδη σε ένα βαθμό πραγματικότητα. Όχι επειδή «οι άνθρωποι βρίσκουν διεξόδους», γενικά και αόριστα, όπως είπε η υφυπουργός, αλλά επειδή τα απαγορευτικά κόστη των ακτοπλοϊκών, στρέφουν μια μερίδα κόσμου, που ούτως ή άλλως θα πήγαινε διακοπές, σε προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Το γεγονός αυτό δεν αλλάζει τη μεγάλη εικόνα, ότι μια πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, είτε δεν θα κάνει καθόλου διακοπές ή αν κάνει θα τις περιορίσει σε λίγες ημέρες. Αν είναι τυχεροί και έχουν «σπίτι στο χωριό», ή φίλους με σπίτι σε χωριό που διατίθενται να τους φιλοξενήσουν, έχει καλώς.
Τουρισμός: 5 νησιά του Αιγαίου για διακοπές χωρίς αυτοκίνητο
Αρκεί το χωριό αυτό να μην είναι σε νησί, γιατί τότε μόνο το κόστος μεταφοράς μπορεί να φτάσει ως κι ένα μηνιάτικο, αν για παράδειγμα ταξιδεύει οικογένεια με παιδιά και αυτοκίνητο.
Κερδίζουν έδαφος οι διακοπές με Ι.Χ.
Για όσους μπορούν να πληρώσουν για καταλύματα, εστίαση και μεταφορικά κόστη, οι διακοπές με Ι.Χ. κερδίζουν έδαφος έναντι των νησιωτικών προορισμών. Παρά την άνοδο στις τιμές της βενζίνης και τα τσουχτερά διόδια κατά μήκος των εθνικών οδών, η ζυγαριά κόστους-οφέλους βαραίνει υπέρ της οδικής μετακίνησης, ιδίως για όσους ταξιδεύουν οικογενειακά.
Τα ταξίδια διακοπών με χερσαία μέσα μεταφοράς σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, κατά 5,8%
Σύμφωνα με δηλώσεις των εκπροσώπων τη Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων, περιφέρειες της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως η Πελοπόννησος, η Ήπειρος, η Μαγνησία, και πρωτίστως η Χαλκιδική, ήταν κερδισμένες από την στροφή στις μετακινήσεις με Ι.Χ. και για τους τουρίστες εσωτερικού.
Μπορεί οι πληρότητες στα πλοία των δεκαπενταύγουστο να αγγίζουν το 100% – υποβοηθούμενες κυρίως από την αύξηση των ξένων επιβατών – όμως παράλληλα αυξάνεται το μερίδιο όσων επιλέγουν χερσαίες διαδρομές.
Οι 8 στους 10 Έλληνες κάνουν διακοπές «ξηράς»
Ούτως ή άλλως, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σχεδόν τα 8 στα 10 προσωπικά ταξίδια των αποκαλούμενων «ημεδαπών τουριστών» εντός Ελλάδας γίνονται με χερσαία μέσα (78%). Το 17,8% των προσωπικών ταξιδιών γίνεται με θαλάσσια μέσα, και οι μετακινήσεις με αεροπλάνο αφορούν μόλις το 5,8% όσων ταξιδεύουν για προσωπικούς λόγους, δηλαδή για διακοπές. Η τάση για τις διακοπές των Ελλήνων στο εξωτερικό ειναι φυσικά αντίστροφη, με τα 7 στα δέκα ταξίδια να γίνονται με αεροπλάνο.
Ήδη από πέρυσι, τα ταξίδια διακοπών με χερσαία μέσα μεταφοράς (από Έλληνες τουρίστες, εντός Ελλάδας) σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, κατά 5,8%.
Αντιθέτως, την ίδια χρονιά, τα ταξίδια διακοπών των Ελλήνων τουριστών μέσω πλοίου μειώθηκαν κατά -22%, αντιστρόφως ανάλογα με την αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Παράλληλα, μειώθηκε ι ο αριθμός των διανυκτερεύσεων κατά -4%, ενώ είχαν προηγηθεί δύο χρονιές αύξησης μετά το «βούλιαγμα» της πανδημίας. Αντίστοιχα, οι δαπάνες διακοπών για όσους ταξίδεψαν με πλοίο ήταν μειωμένες σε απόλυτα νούμερα κατά -11,2% – αντανακλώντας και την καθίζηση του εσωτερικού τουρισμού στα νησιά.
Αύξηση τζίρου σε ηπειρωτικούς προορισμούς
Η τάση αυτή φαίνεται ότι συνεχίζεται ενισχυμένη και φέτος.
Καταρχάς η Χαλκιδική, στην οποία πηγαίνουν με οδικά μέσα τόσο οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας, όσο και οι τουρίστες από τα Βαλκάνια, έχει φέτος αύξηση τζίρου καταλυμάτων άνω του 20% (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ β’ τρίμηνο 2024). Πρόκειται για τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης ανάμεσα σε όλες τις περιφέρειες που έχουν πάνω από 1% μερίδιο στο συνολικό τζίρο των καταλυμάτων.
Αντίστοιχα, άνοδο τζίρου καταλυμάτων είχαν και άλλοι ηπειρωτικοί προορισμοί της Βόρειας Ελλάδας, που έχουν ωστόσο μικρότερη συμβολή στο συνολικό κύκλο εργασιών του κλάδου: Καβάλα 34%, Κιλκίς και Πέλλα 10% και 11% αντίστοιχα.
Στην Ήπειρο, η Άρτα και η Πρέβεζα είχαν άνοδο τζίρου άνω του 15% και του 18% αντίστοιχα. Στη Δυτική Πελοπόννησο η Ηλεία είχε άνοδο τζίρου καταλυμάτων 12%, αυτό όμως μάλλον δεν αφορά Έλληνες τουρίστες, αλλά τον ξενοδοχειακό τουρισμό εξωτερικού της Ολυμπίας.
Η Μαγνησία, με το δημοφιλές Πήλιο, υπέστη καθίζηση το β’ τρίμηνο, κατά -4,6%, μετρώντας ακόμα τις πληγές από τις πλημμύρες του Ντάνιελ. Όμως μέσα στον Αύγουστο, σύμφωνα με πληροφορίες από τις ενώσεις ξενοδόχων, φαίνεται να έχει ανακάμψει, καθώς την επιλέγουν πολλοί ντόπιοι εκδρομείς από τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα.
Πελοπόννησος με «τιμές Μυκόνου»
Στον αντίποδα , «υπερτουριστικοί» προορισμοί όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, βλέπουν τους τζίρους τους να ξεφουσκώνουν, και τις πληρότητες στα καταλύματα να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλες χρονιές, παρασύροντας καθοδικά τις, ούτως ή άλλως «φουσκωμένες» τιμές. Αντίθετα σε λιγότερο «λαμπερούς» προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα, οι πληρότητες των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων αγγίζουν το 95%, ανεβάζοντας τις τιμές στα ύψη. Έτσι έχουμε το παράδοξο φαινόμενο, να υπάρχουν «τιμές Μυκόνου» σε χωριά της Πελοποννήσου, και «ευκαιρίες διαμονής» σε νησιά των Κυκλάδων – που όμως όλα τα άλλα είναι «φωτιά». Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννη Χατζή, στα Φηρά της Σαντορίνης υπάρχουν ξενοδοχεία με τιμές διανυκτέρευσης κάτω των 80 ευρώ τον Αύγουστο. Σύμφωνα πάλι με το booking.com, ένα δωμάτιο σε παραλιακό ξενοδοχείο στον Άγιο Αντρέα Κατακόλου έχει 250 ευρώ τη βραδιά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.