Με επιστροφή στην κερδοφορία από πέρσι η Rolco ΒΙΑΝΙΛ της οικογένειας Σουρουλίδη φιλοδοξεί να παρουσιάσει ακόμη καλύτερες επιδόσεις κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση και ήδη η πορεία του πρώτου εξαμήνου επιβεβαιώνει τις προβλέψεις, όπως επισημαίνει η διοίκηση.
Απορρυπαντικά: «Σφήνα» στις πολυεθνικές οι ελληνικές επιχειρήσεις
Σε έναν κλάδο με αδυσώπητο ανταγωνισμό, όπως είναι τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά, η ελληνική εταιρεία συνεχίζει να καινοτομεί και στοχεύει σε υψηλότερο τζίρο εντός και εκτός συνόρων, αντλώντας έσοδα από εγχώριες και διεθνείς συνεργασίες, όπως π.χ. η συνεργασία με τη Henkel, την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και τη διάθεση των δικών της επώνυμων σημάτων, όπως τα My Planet, Baby Planet, ESSEX, ROL, Roli, BIONOL και White Glo.
Τα στοιχήματα του 2024 για τη Rolco ΒΙΑΝΙΛ
«Η γεωπολιτική αστάθεια και οι επιπτώσεις της σε αυξήσεις τιμών υλικών, καυσίμων και ενέργειας αναμένεται να διατηρηθεί» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, ενώ σημειώνει πως «προβλέπεται μία μικρή αποκλιμάκωση των επιτοκίων της ΕΚΤ και κατ’ επέκταση του χρηματοδοτικού κόστους».
Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία, τονίζεται πως στα απορρυπαντικά – καθαριστικά και στα απολυμαντικά αναμένεται ο ανταγωνισμός να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, ενώ τα προϊόντα που επηρεάζονται από τον τουρισμό προβλέπεται να σημειώσουν περαιτέρω ανάπτυξη.
«Η αύξηση του τουρισμού, οι νέες συνεργασίες με πολυεθνικούς πελάτες, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και τα επώνυμα προϊόντα θα έχουν μια περαιτέρω θετική επίδραση στις πωλήσεις. Η προσπάθεια περαιτέρω μειώσεων του κόστους των προϊόντων και των δαπανών συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοδοτικών, αναμένεται να συμβάλει σε διατήρηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους και βελτίωση της κερδοφορίας. Σημειώνουμε ότι την 31.12.2023 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερβαίνει το κυκλοφορούν της ενεργητικό κατά 7.364 χιλ. ευρώ. Ωστόσο η θετική πορεία της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 εμφανίζει σημαντική βελτίωση σε σχέση με το 2023 ώστε αναμένεται να βελτιωθεί ο δείκτης κυκλοφορούν ενεργητικό προς βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τουλάχιστον ίσον με ένα» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.
Διψήφια άνοδος τζίρου
Ο ομιλικός τζίρος ανήλθε σε 40,14 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας διψήφια άνοδο της τάξης του 16,4% σε σχέση με το 2022. Αντίστοιχα, το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,6% στα 28,5 εκατ. ευρώ.
Το μεικτό περιθώριο κέρδους επί των πωλήσεων στον όμιλο διαμορφώθηκε στα 24,82% και τα αποτελέσματα προ φόρων χρηματοδοτικών και συνολικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 373,68% σε σχέση με το 2022 και διαμορφώθηκαν στα 3,4 εκατ. ευρώ.
Οριακά θετικά κινήθηκαν τα προ φόρων αποτελέσματα σε 3.533 ευρώ έναντι ζημιών 131,7 χιλ. ευρώ το 2022 και αντίστοιχα η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 121.016 ευρώ έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Αύξηση ιδίων κεφαλαίων και εργαζομένων
Ας σημειωθεί ότι το 2023 έγινε αύξηση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας και του ομίλου με καταβολή μετρητών από μετόχους ποσού 2.149.603 ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ανάγκη ρευστότητας της εταιρείας.
Επιπλέον πέρσι, σημαντική αύξηση σημείωσε και ο αριθμός των εργαζομένων του ομίλου, καθώς και της μητρικής.
Συγκεκριμένα στο τέλος του 2023 οι εργαζόμενοι ανέρχονταν σε 199 και 181 άτομα αντίστοιχα ενώ στην προηγούμενη χρήση οι εργαζόμενοι ήταν 161 στον όμιλο και 147 άτομα στην εταιρεία.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο ενοποιημένος ισολογισμός περιλαμβάνει την κατά 50% συμμετοχή της εταιρείας στην θυγατρικής της ROLCO CHRISTEYNS IKE, η οποία δημιουργήθηκε το 2018 με joint venture με τη βελγική Christeyns. Αντικείμενο της εταιρείας είναι η παροχή προϊόντων και υπηρεσιών καθαρισμού και υγιεινής για επαγγελματικούς χώρους.
Επτά δεκαετίες στην πρωτοπορία
Με το τρίτο μεγαλύτερο εργοστάσιο απορρυπαντικών στη Νότια Ευρώπη η Rolco ΒΙΑΝΙΛ κατέχει σημαντικό μερίδιο στην υπόθεση «καθαριότητα» στην ελληνική αγορά.
Η ιστορία της εταιρείας ξεκινάει το 1948 όταν ιδρύεται στο Μοσχάτο η πρώτη παραγωγική μονάδα χρωμάτων και απορρυπαντικών με την επωνυμία «ΒΙΑΝΙΛ Χρωματουργεία Μοσχάτου».
Το λευκότερο λευκό
Δέκα χρόνια μετά την ίδρυσή της η Rolco παρουσιάζει το ROL, που έμελλε να γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο των απορρυπαντικών. Ήταν το πρώτο απορρυπαντικό σε μορφή σκόνης, αποκλειστικά δικής της έρευνας και παραγωγής, το οποίο με την πρωτοποριακή, βιοδιασπώμενη σύνθεσή του, γρήγορα μπήκε σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια.
Το 1962, πρώτο έτος οργανωμένης βιομηχανικής παραγωγής και εμπορικής δραστηριότητας, η Rolco είχε μετοχικό κεφάλαιο 14 εκατομμύρια δραχμές, στεγαζόταν σ’ ένα χώρο 6.000 τ.μ. και απασχολούσε συνολικά 15 εργαζομένους.
Ένα χρόνο αργότερα η ανάπτυξη ήταν τέτοια που η διοίκηση μεταφέρει την παραγωγή από το εργοστάσιο της οδού Πειραιώς 32, που ήταν στο Μοσχάτο, στο νέο εργοστάσιο της οδού Αγίας Άννης 111, στην περιοχή του Ρέντη, όπου βρίσκεται και η έδρα της εταιρείας σήμερα.
…με γαλάκτωμα περλέ
To 1968 ήρθε η σειρά του υγρού καθαριστικού AVA «με γαλάκτωμα περλέ», όπως ανέφεραν οι διαφημίσεις της εποχής, το οποίο επί χρόνια λανσαριζόταν ως «ένα καλλυντικό στην κουζίνα σας».
Τη δεκαετία του ‘70 η βιομηχανία φέρνει ακόμα μία καινοτομία για την εποχή στην αγορά, τα απορρυπαντικά με πλήρως βιοδιασπώμενα συστατικά.
Το διαζύγιο με την Ρrocter & Gamble και το οικολογικό απορρυπαντικό
Στις δεκαετίες που ακολούθησε ο ανταγωνισμός άρχισε να οξύνεται, οι πολυεθνικοί όμιλοι ισχυροποιούν τη θέση τους και τα περιθώρια κέρδους περιορίζονται. Παρ’ όλα αυτά, η Rolco συνέχισε να διατηρεί αξιόλογα μερίδια σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων που παρήγαγε.
Ώσπου το 2005 -ύστερα από συζητήσεις περίπου δύο χρόνων- η οικογένεια Σουρουλίδη κάνει αποδεκτή την πρόταση της αμερικανικής πολυεθνικής Ρrocter & Gamble να της πουλήσει τα εμπορικά της σήματα και παράλληλα να υπογράψει μια δεκαετή συμφωνία μαζί της για την παραγωγή τους.
Ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως είχαν σχεδιαστεί και δύο χρόνια αργότερα, το 2007, οι δύο εταιρείες οδηγούνται σ’ ένα «βελούδινο διαζύγιο».
Μόλις ένα χρόνο μετά, το 2008, κυριολεκτικά από το μηδέν, η εταιρεία επανέρχεται στο προσκήνιο με τη σειρά «πράσινων» απορρυπαντικών Planet.
Η συνεργασία με τη Henkel
Πριν 12 χρόνια ο τομέας της παραγωγής για λογαριασμό τρίτων μετατρέπεται στον βασικό μοχλό ανάπτυξης της Rolco. Τότε αναλαμβάνει την παραγωγή προϊόντων της Henkel προκειμένου η γερμανική πολυεθνική να καλύψει τις συνολικές ετήσιες ανάγκες της για την ελληνική και την κυπριακή αγορά.
Είχε προηγηθεί το περιπετειώδες «διαζύγιο» της Henkel με την Alapis, τη συνεργάτιδα της στην Ελλάδα μέχρι το 2011.
Ακολουθεί η συμφωνία με την Unilever, βάσει της οποίας ένα μέρος από τα απορρυπαντικά σε σκόνη της πολυεθνικής παράγονται από την ελληνική εταιρεία μέχρι και σήμερα.
Rolco – Christeyns
Το 2018 η Rolco προχώρησε στη δημιουργία joint venture με την βελγική Chriteyns και δημιουργήθηκε η Rolco – Christeyns, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή προϊόντων και υπηρεσιών καθαρισμού και υγιεινής στους επαγγελματικούς χώρους.
Σήμερα η Rolco αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγική μονάδα απορρυπαντικών στην Ελλάδα, με αξιόλογες εξαγωγικές πωλήσεις σε Βαλκάνια, ανατολική Μεσόγειο και Αφρική, ενώ από πέρσι έχει υπογράψει συμφωνία για την τοποθέτηση των «πράσινων» απορρυπαντικών MyPlanet στην αμερικανική αγορά.
Latest News
Ποιος ήταν ο Ισάκ Αντίκ που μας έμαθε τα ρούχα Mango
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της ισπανικής εταιρείας μόδας Mango σκοτώθηκε σε δυστύχημα στις 14 Δεκεμβρίου - Η παρακαταθήκη και η περιουσία του
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου