Η κυβέρνηση Μπάιντεν αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ανακοινώσει τα τελικά σχέδια εφαρμογής για νέες αυξήσεις στους αμερικανικούς δασμούς σε ορισμένες κινεζικές εισαγωγές, οπότε θα φανεί εάν η αμερικανική βιομηχανία πιέσει ώστε πολλοί από τους προγραμματισμένους δασμούς να μετριαστούν.
Οι κατασκευαστές, από ηλεκτρικά οχήματα έως ηλεκτρικό εξοπλισμό κοινής ωφέλειας, ζήτησαν να μειωθούν, να καθυστερήσουν ή να εγκαταλειφθούν οι υψηλότεροι αμερικανικοί δασμοί και να επεκταθούν σημαντικά οι πιθανές εξαιρέσεις.
Στα… κάγκελα οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας: Επικίνδυνοι οι δασμοί της ΕΕ στα EV
Ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε τον Μάιο τετραπλασιασμό των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στο 100%, διπλασιασμό των δασμών στους ημιαγωγούς και τα ηλιακά πάνελ στο 50%, καθώς και νέους δασμούς 25% στις μπαταρίες ιόντων λιθίου και άλλα στρατηγικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα ώστε να προστατεύουν οι αμερικανικές επιχειρήσεις από την πλεονάζουσα κινεζική παραγωγή.
Η Κίνα έχει υποσχεθεί αντίποινα για τις «εκφοβιστικές» αυξήσεις των δασμών
Ο Λευκός Οίκος είχε πει αρχικά ότι οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ την 1η Αυγούστου, αλλά αυτό μετατέθηκε για κάποια στιγμή τον Σεπτέμβριο, καθώς το γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ μελέτησε περισσότερα από 1.100 δημόσια σχόλια στη σχετική διαβούλευση. Η τελική απόφαση αναμένεται μέχρι τα τέλη Αυγούστου, αναφέρει το Reuters.
Το αν θα χαλαρώσει τους δασμούς είναι η πρώτη μεγάλη εμπορική απόφαση της κυβέρνησης από τότε που η αντιπρόεδρος Καμάλα Χάρις αναδείχθηκε ως προεδρική υποψήφια του Δημοκρατικού Κόμματος μετά την παραίτηση του Μπάιντεν στα τέλη Ιουλίου.
Η απόφαση είναι πολιτικά δύσκολη. Η ανάκληση των δασμών θα μπορούσε να προκαλέσει κριτική από τους Ρεπουμπλικάνους ότι η Χάρις θα λάβει πιο ήπια στάση για το εμπόριο με την Κίνα σε μια εκστρατεία όπου ο Τραμπ έχει δεσμευτεί να χτυπήσει τις κινεζικές εισαγωγές με υψηλούς δασμούς. Η συνέχιση με τις αρχικές αυξήσεις θα προκαλούσε παράπονα για υψηλότερο κόστος, ακόμη και από ορισμένους Δημοκρατικούς στο Κογκρέσο.
Η Κίνα έχει υποσχεθεί αντίποινα για τις «εκφοβιστικές» αυξήσεις των δασμών και ο υπουργός Εξωτερικών Γουάνγκ Γι είπε ότι έδειξαν ότι ορισμένοι στις ΗΠΑ μπορεί να «χάσουν το μυαλό τους».
Η απόφαση των ΗΠΑ θα ληφθεί την ίδια εβδομάδα που ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Τζέικ Σάλιβαν θα συναντηθεί με τον Γουάνγκ σε μια επίσκεψη με στόχο να κρατήσει υπό έλεγχο τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας με τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου να πλησιάζουν.
Οι ενστάσεις
Οι δασμοί Μπάιντεν-Χάρις περιλαμβάνουν μια νέα εισφορά 25% στους γερανούς (μεταφοράς υλικών από πλοίο στην ακτή) κινεζικής κατασκευής, έναν τομέα που κυριαρχείται από την Κίνα και δεν υπάρχουν παραγωγοί στις ΗΠΑ. Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσαν ότι έχουν οκτώ γερανούς σε παραγγελία στην κρατική ZPMC της Κίνας με τιμή 18 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστος και ένα τιμολόγιο 25% θα αύξανε το κόστος του καθενός κατά 4,5 εκατομμύρια δολάρια, «προκαλώντας σημαντική πίεση στο κρίσιμο λιμάνι του λιμένα. και περιορισμένους πόρους».
Οι Δημοκρατικοί γερουσιαστές Τιμ Κέιν και Μαρκ Γουόρεν από τη Βιρτζίνια και οι Ράφαελ Γουόρνοκ και Τζον Οσόφ από τη Γεωργία εξέφρασαν επίσης ανησυχίες για τις επιπτώσεις στα λιμάνια των πολιτειών τους, ζητώντας να εξαιρεθούν οι υφιστάμενες παραγγελίες για κινεζικούς γερανούς.
Ο Γουόρνοκ και ο Οσόφ προέτρεψαν επίσης την USTR (United States Trade Representative) να επανεξετάσει τον προγραμματισμένο δασμό 50% στις σύριγγες, λέγοντας ότι θα μπορούσαν να διαταράξουν τον εφοδιασμό για εκείνες που χρησιμοποιούνται για τη διατροφή των νεογέννητων βρεφών.
Η Ford Motor ζήτησε από την USTR να μειώσει τους προτεινόμενους δασμούς στον τεχνητό γραφίτη, ένα βασικό υλικό που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ανοδίων για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ford είπε ότι εξακολουθεί να χρησιμοποιεί «σχεδόν αποκλειστικά» κινέζικο γραφίτη.
Η Autos Drive America, ένας όμιλος που εκπροσωπεί ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ζήτησε να διατηρηθούν σταθεροί οι δασμοί σε μπαταρίες, modules, κυψέλες και κρίσιμα ορυκτά τουλάχιστον έως το 2027, ώστε να επιτραπεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες να «εκπληρώσουν επενδύσεις στην παραγωγή των ΗΠΑ και να ενισχύσουν την υιοθέτηση από τους καταναλωτές» των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η χαλυβουργία επιθυμεί αύξηση δασμών
Υπήρχαν ορισμένες εταιρείες που ζήτησαν πιο εκτεταμένους δασμούς, σε διάφορα προϊόντα συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα κινεζικής κατασκευής, με τον Μπάιντεν να προτείνει αύξηση στο 25% από 7,5%.
Η φινλανδική εταιρεία παραγωγής ανοξείδωτου χάλυβα Outokumpu, η οποία λειτουργεί εργοστάσιο στην Αλαμπάμα, δήλωσε ότι υποστήριξε την αύξηση και θέλει να επεκταθεί σε όλα τα προϊόντα χάλυβα που τήκονται και χύνονται στην Κίνα και υποβάλλονται σε επεξεργασία σε άλλες χώρες, όπως το Βιετνάμ, για να περιοριστεί η καταστρατήγηση των δασμών.
Η χαλυβουργία είπε επίσης ότι οι υψηλότεροι δασμοί θα πρέπει να επεκταθούν και σε άλλες κατηγορίες ανοξείδωτου χάλυβα, όπως μαχαιροπήρουνα και εξοπλισμός ψύξης και ζυθοποιίας.
Latest News
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση