Η OpenAI ανακοίνωσε την τελευταία της συνεργασία με έναν παγκόσμιο όμιλο πολυμέσων, αυτή τη φορά υπογράφοντας συμφωνία με τον κολοσσό των περιοδικών Condé Nast.
«Με την εισαγωγή του πρωτοτύπου SearchGPT μας, δοκιμάζουμε νέες δυνατότητες αναζήτησης που κάνουν την εύρεση πληροφοριών και αξιόπιστων πηγών περιεχομένου ταχύτερη και πιο διαισθητική», ανέφερε η OpenAI σε ανακοίνωση για τη συνεργασία.
OpenAI: Πού βρίσκονται σήμερα οι ιδρυτές της – Μόλις 2 από τους 11 παραμένουν στην εταιρεία
«Συνδυάζουμε τα μοντέλα συνομιλίας μας με πληροφορίες από τον ιστό για να σας δίνουμε γρήγορες και έγκαιρες απαντήσεις με σαφείς και σχετικές πηγές. Το SearchGPT προσφέρει άμεσους συνδέσμους σε ειδήσεις, επιτρέποντας στους χρήστες να εξερευνούν εύκολα περισσότερο σε βάθος περιεχόμενο απευθείας από την πηγή», προσέθεσε.
Οι όροι της συνεργασίας δεν ανακοινώθηκαν, όπως έγινε και στις συμφωνίες που υπογράφηκαν μεταξύ της OpenAI και των Associated Press, The Atlantic και της μητρικής εταιρείας του Business Insider, Axel Springer.
New York Times εναντίον OpenAI
Οι New York Times είναι μεταξύ εκείνων που δεν κάνουν συμφωνίες με την OpenAI. Στα τέλη του περασμένου έτους, κατέθεσε μήνυση κατά της εταιρείας για “δισεκατομμύρια δολάρια σε νόμιμη και πραγματική αποζημίωση”, κατηγορώντας την για παραβίαση του νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων μέσω της “αντιγραφής και χρήσης των μοναδικών πολύτιμων έργων των Times”.
Όταν ζητήθηκε σχόλιο, το Business Insider παραπέμφθηκε σε εσωτερικό σημείωμα από τον CEO Ρότζερ Λιντς που εστάλη στους υπαλλήλους της Condé Nast, στο οποίο αναγνώρισε ότι η ΑΙ «αλλάζει γρήγορα» τον τρόπο με τον οποίο το κοινό ανακαλύπτει και καταναλώνει πληροφορίες, γεγονός που συνέβαλε στην ανάγκη για τη συμφωνία.
«Την τελευταία δεκαετία, οι ειδήσεις και τα ψηφιακά μέσα αντιμετώπισαν απότομες προκλήσεις, καθώς πολλές εταιρείες τεχνολογίας διέβρωσαν την ικανότητα των εκδοτών να δημιουργούν έσοδα από περιεχόμενο, πιο πρόσφατα με την παραδοσιακή αναζήτηση», έγραψε ο Λιντς. «Η συνεργασία μας με την OpenAI αρχίζει να αναπληρώνει μέρος αυτών των εσόδων, επιτρέποντάς μας να συνεχίσουμε να προστατεύουμε και να επενδύουμε στη δημοσιογραφία και τις δημιουργικές προσπάθειές μας».
Ο Λιντς, στο σημείωμά του, ανέφερε ότι η OpenAI είναι «πολύ δεσμευμένη» να συνεργάζεται με διαφάνεια με τους εκδότες «ώστε το κοινό να μπορεί να λαμβάνει αξιόπιστες πληροφορίες και ειδήσεις μέσω των πλατφορμών τους».
Έλλειψη διαφάνειας στις συμφωνίες της OpenAI
Αλλά δεν είναι όλοι πεπεισμένοι – συμπεριλαμβανομένων των συγγραφέων που δημιουργούν το περιεχόμενο που εκπαιδεύει το AI.
«Η αυξανόμενη καταπάτηση της δημοσιογραφίας από την τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σημαντική ανησυχία για τα μέλη μας στο NewsGuild of New York», δήλωσε η Σούζαν Ντεκαράβα, πρόεδρος του NewsGuild of New York, το οποίο εκπροσωπεί τους συνδικαλισμένους εργαζόμενους της Condé Nast μετά την είδηση της συμφωνίας.
Η Ντεκαράβα συνέχισε: «Αναμένουμε από τη διοίκηση της Condé να είναι διαφανής μαζί μας σχετικά με τον τρόπο χρήσης αυτής της τεχνολογίας και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει στη δουλειά μας. Αναζητούμε πρόσθετες λεπτομέρειες για τη συμφωνία OpenAI της Condé για να διασφαλίσουμε ότι προστατεύονται τα δικαιώματα των μελών μας».
Τον Μάιο, οι δημοσιογράφοι του NewsGuild αντέδρασαν παρόμοια στις ειδήσεις μιας συνεργασίας OpenAI με το The Atlantic και το Vox Media. Ανέφεραν ότι οι εργαζόμενοι προβληματίστηκαν από την έλλειψη διαφάνειας σχετικά με το τι συνεπάγεται η συμφωνία και πώς θα επηρεάσει την εργασία τους.
Όταν κλήθηκαν να σχολιάσουν, οι εκπρόσωποι του OpenAI επικαλέστηκαν δήλωση του Μπραντ Λάιτκαπ, COO της εταιρείας.
«Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με την Condé Nast και άλλους εκδότες ειδήσεων για να διασφαλίσουμε ότι καθώς η τεχνητή νοημοσύνη διαδραματίζει μεγαλύτερο ρόλο στην ανακάλυψη και παράδοση ειδήσεων, διατηρεί την ακρίβεια, την ακεραιότητα και τον σεβασμό για την ποιοτική αναφορά», έγραψε ο Λάιτκαπ.
Πότε θα σκάσει η φούσκα της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα νέα για τη συνεργασία OpenAI και Condé Nast έρχονται εν μέσω ορισμένων στη Wall Street που ανησυχούν ότι η φούσκα της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να είναι έτοιμη να σκάσει. Η ανησυχία έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεντρώνοντας προειδοποιητικές αναφορές από την Goldman Sachs και εταιρείες VC, συμπεριλαμβανομένης της Sequoia Capital, αν και πολλοί διατηρούν αισιοδοξία για τον κλάδο.
Οι επενδυτές στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν ξοδέψει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή κέντρων δεδομένων και την ανάπτυξη ημιαγωγών που απαιτούνται για τη λειτουργία και την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων. Ωστόσο, οι προκύπτουσες εξελίξεις προϊόντων δεν πλησίασαν την ανάκτηση των επενδύσεών τους και η πορεία προς τη δημιουργία εσόδων παραμένει θολή.
«Πολλές εταιρείες dot-com που οδήγησαν την αλλαγή στο Διαδίκτυο κατέρρευσαν κάνοντας το», που είχε πει παλαιότερα στο BI Έρικ Γκόρντον, καθηγητής στο Ross School of Business του Πανεπιστημίου του Michigan,. «Πολλές εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης που κάνουν τόσο μεγάλες αλλαγές θα καταρρεύσουν ή θα χάσουν τη μισή αξία τους».
Οι εκδότες έχουν πληγεί ιδιαίτερα σκληρά από τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία AI, με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη να θεωρείται ως υπαρξιακή απειλή για όσους δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο.
Το Associated Press ανέφερε ότι η εταιρεία εύρεσης εργασίας Challenger, Gray and Christmas υπολόγισε ότι χάθηκαν 2.681 θέσεις εργασίας στη δημοσιογραφία το 2023, αριθμός που συνέχισε να αυξάνεται φέτος.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου