Την ένταξη στο ΕΣΠΑ της επέκτασης της Ιόνιας Οδού και ειδικότερα στο τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική πράξη που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ταμείου Συνοχής και Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μεταφορές 2021-2027», με δικαιούχο την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών και προϋπολογισμό 289.257.632,88 ευρώ.
Κομισιόν: Πράσινο φως για εκταμίευση 1 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
Το έργο αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα και περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
• Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
• Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις: απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες.
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται ότι θα αντιμετωπιστούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων, όπως:
– Η επιβάρυνση της πόλης των Ιωαννίνων με κυκλοφορία βαρέων οχημάτων καθώς και από τη διερχόμενη κυκλοφορία που εισέρχεται στον ευρύτερο αστικό ιστό της πόλης.
-Ο αυξημένος κίνδυνος οδικής ασφάλειας λόγω της μετάπτωσης από έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλής ταχύτητας και μεγάλου μήκους, όπως είναι η Ιόνια Οδός, σε ένα ημιαστικό οδικό δίκτυο με ισόπεδους κόμβους.
– Η δυσκολία της προσβασιμότητας της ευρύτερης περιοχής της Π.Ε. Ιωαννίνων σε σημαντικούς πόλους παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και εργασίας, όπως η Βιομηχανική Περιοχή.
Αναμενόμενα οφέλη
Επίσης στα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται:
-Η αύξηση της προσβασιμότητας της Π.Ε. Ιωαννίνων στην υπόλοιπη χώρα και στους κεντρικούς κόμβους μετακίνησης -π.χ. Λιμένας Ηγουμενίτσας- σε συνδυασμό με τους αναμενόμενο να λειτουργήσουν στο σύνολό τους από το 2029 αυτοκινητοδρόμους της Ολυμπίας Οδού, της Εγνατίας Οδού, τον ΠΑΘΕ και τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
-Η συγκράτηση της πτώσης του πληθυσμού, μέσω της αναξιοποίητης μέχρι σήμερα δυναμικής της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.
– Η ενίσχυση του ιστορικού, πολιτισμικού και θρησκευτικού κεφαλαίου της Π.Ε. Ιωαννίνων, με αποτέλεσμα την αύξηση του εγχώριου και διεθνούς τουρισμού.
– Η τόνωση της εμπορικής και εξαγωγικής δραστηριότητας, μέσω της βελτίωσης της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια στο συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς.
-Η ενίσχυση της προσβασιμότητας των αγαθών και ιδιαίτερα της ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου μεταφοράς των αγαθών και τη διευκόλυνση της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
-Η αύξηση του περιφερειακού ΑΕΠ και της απασχόλησης στην Π.Ε. Ιωαννίνων τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Latest News
Δειγματοληπτικούς ελέγχους στις πολεοδομίες για διαφθορά, προανήγγειλε ο Σκυλακάκης
Αναφερόμενος στα αυθαίρετα, ο Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως δημιουργείται ο μηχανισμός και πώς πρώτα θα κατεδαφίζονται τα νέα αυθαίρετα
Έλεγχοι και μέτρα μειώνουν την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων - Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ προχώρησε σε ελέγχους που οδήγησαν σε συμμόρφωσή των πρατηρίων σε ποσοστό από 71% έως και 99% ανάλογα με την κατηγορία υποχρέωσης
Περισσότερη διαφάνεια για το ΡΕΡΡ υποσχέθηκε η ΕΚΤ - Τι αλλάζει από τη νέα χρονιά
Οι επανεπενδύσεις των ομολόγων θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα καθώς οι εργασίες της ΕΚΤ κλείνουν ενόψει των Χριστουγέννων
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Στα 20 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα έχει δεκαετή χρονικό ορίζοντα και θα περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δράσεις, ενώ η κυβέρνηση το έχει προϋπολογίσει σε 20 δισ. ευρώ.
Σήμερα αποπληρώνονται 7,9 δισ. για μνημονιακό χρέος
H Ελλάδα έχει ήδη προπληρώσει 5,29 δισ. ευρώ το 2023 από την Δανειακή Διευκόλυνση (Greek Loan Facility – GLF), ενώ εξόφλησε πλήρως το ΔΝΤ το 2022
Την Κυριακή οι ανακοινώσεις για τις τράπεζες - Ερχεται δέσμη μέτρων
Eίναι μια συνολική δέσμη παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει πρωθυπουργός που έχει να κάνει και με τις προμήθειες, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις αναμενόμενες πρωθυπουργικές ανακοινώσεις
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
Βενζινάδικα: Πρόστιμα – φωτιά και διετές «λουκέτο» για πειραγμένες αντλίες
Τι προβλέπει το νέο ποινολόγιο της ΑΑΔΕ για όσα βενζινάδικα κλέβουν καταναλωτές και κράτος
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους