Κατεβάζουν ταχύτητα στην κατασκευή οχημάτων και ιδιαίτερα ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Πρόκειται για αλλαγή που αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας –και εργασίας- στις μονάδες παραγωγής απειλώντας να αλλάξει δραστικά ο «χάρτης» των εργοστασίων ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με τους καταναλωτές να δείχνουν να προτιμούν πλέον περισσότερο υβριδικά (HEV) οχήματα και να μειώνονται οι πωλήσεις κυρίως σε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και σε πετρελαιοκίνητα (Diesel), προσαρμόζεται ανάλογα και η προσφορά και η παραγωγή των εταιρειών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα
Η πρόσφατη κίνηση του Ομίλου Volkswagen να προειδοποιήσει ότι η μείωση στη ζήτηση θέτει θέμα λειτουργίας για δύο εργοστάσια στη Γερμανία δείχνει να αποτελεί σημείο καμπής για τις εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Ευρώπη. Η VW έχει δει να χάνονται στην Ευρώπη οι πωλήσεις σε 500.000 οχήματα περίπου και τώρα ετοιμάζεται να λάβει μέτρα για να αυξήσει παραγωγικότητα και να μειώσει κόστη. Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο, αλλά κι εκεί τώρα καταγράφεται φυγή αγοραστών για λόγους κόστους και πρακτικότητας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα, όπου οι τιμές είναι χαμηλές λόγω φθηνότερων εργατικών χεριών και επιδοτήσεων από το Πεκίνο. Όλα αυτά προκαλούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στον κλάδο με πολλές εταιρείες να αλλάζουν σταδιακά τα σχέδιά τους και να δημιουργούνται προϋποθέσεις για να ανακατευτεί ξανά η τράπουλα στα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου.
Ανάμεσα σε εταιρείες που αλλάζουν σχέδια είναι η Volvo και η Mercedes πάνε ήδη πιο πίσω τα αρχικά σχέδια να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και τώρα συνεχίζουν επενδύουν σε μοντέλα που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι ενδεικτικά. Τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκαν μειώσεις στις πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electric) μειώθηκαν κατά 10,8% με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται σε Γερμανία με 36,8%, Ιρλανδία με 24,9% και Σουηδία με 14,9%. Πρόκειται για χώρες όπου πωλούνται κάθε μήνα δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα. Χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση, αλλά εκεί οι όγκοι είναι πολύ μικρότεροι.
Στην ΕΕ επίσης καταγράφηκε το ίδιο διάστημα μείωση 14,1% στις πωλήσεις plug-inυβριδικών οχημάτων. Μειώσεις 7% καταγράφηκαν στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα μειώθηκαν κατά 10,1%. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι τα υβριδικά (Hybrid-Electric) με αύξηση πωλήσεων 25,7%. Για το λόγο αυτό προς τα εκεί στρέφονται πλέον και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταβάλλοντας ανάλογα την παραγωγή.
Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξανόμενο από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50%, αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA.
Επανασχεδιάζουν οι εταιρείες
Εκτός από το Volkswagen που έκανε αίσθηση με την αναθεώρηση στρατηγικής της, σχέδια αλλάζει και η Volvo Car AB. Η εταιρεία εγκατέλειψε το σχέδιο να πουλά μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (EV) μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Έτσι, προστίθεται κι αυτή στη λίστα αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν πίσω στις φιλοδοξίες τους για EV λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει σε κινεζικό όμιλο στοχεύει τώρα τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα μοντέλα μόνο με μπαταρία να αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεών της το 2030. Τα υπόλοιπα θα είναι ήπια υβριδικά μοντέλα που θα βασίζονται κυρίως σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε η Volvo.
Latest News
Γιγαντώνεται η μόχλευση των private equities, το «τρικ» με τα PIKs
Τι αναφέρει έρευνα της Moody's - Τα υψηλότερο επιτόκια από τα ιδιωτικά κεφάλαια και ο κίνδυνος υποβολής υψηλών τόκων
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί κίνδυνοι για την οικονομία της Τουρκίας - Τι βλέπει το ΔΝΤ [πίνακας]
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη που προβλέπει το ΔΝΤ για την τουρκική οικονομία
Η Goldman Sachs αναβαθμίζει τις προβλέψεις για την ανάπτυξη της Κίνας
Η Goldman Sachs αναμένει ότι το ΑΕΠ στην Κίνα θα αυξηθεί κατά 4,9% φέτος, από 4,7% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση
ΕΕ: Δύσκολα θα επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου για τα κινεζικά EV
Στενεύουν τα περιθώρια για επίτευξη συμφωνίας στο πλαίσιο της έρευνας κατά των επιδοτήσεων που έχει οδηγήσει το Πεκίνο και την ΕΕ στη μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη τους εδώ και μια δεκαετία
H ισπανική Navantia σε συζητήσεις για την εξαγορά της βρετανικής Harland & Wolf
Εαν οι συζητήσεις της Navantia καρποφορήσουν, τότε θα πρόκειται για συμφωνία «διάσωσης των ναυπηγείων του Μπέλφαστ»
Κασκάρι (Fed): Περισσότερες ήπιες μειώσεις επιτοκίων
Η Fed πλησιάζει στο στόχο του 2%
Από τον πληθωρισμό… στον αποπληθωρισμό – Νέος πονοκέφαλος για την ΕΚΤ
Οι περισσότεροι αναλυτές περιμένουν ακόμη μία μείωση μέχρι τον Δεκέμβριο από την ΕΚΤ, αν και μέχρι πρότινος δεν θεωρούταν δεδομένη
Η δυτική και πράσινη στροφή της μολδαβικής οινοποιίας - Η «απεξάρτηση» από τη Ρωσία
Η Μολδαβία βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στον κλάδο της οινοποιίας και άρχισε να στρέφεται τόσο στη Δύση όσο και στην πράσινη ενέργεια
Πιο συχνές οι χρεοκοπίες χωρών την επόμενη δεκαετία προειδοποιεί ο S&P
Οι αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας των κρατών συνολικά έχουν επίσης αποδυναμωθεί παγκοσμίως την τελευταία δεκαετία
H δανέζικη φαρμακευτική Lundbeck αποκτά για 2,6 δισ δολ. την Longboard
Με την εξαγορά της Longboard Pharmaceuticals , η Lundbeck A/S θέλει να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα πολλά υποσχόμενο φάρμακο για την επιληψία