«Η συζήτηση περί αισχροκέρδειας δεν ισχύει επί της αρχής» υποστηρίζει ο Νίκος Εμμανουηλίδης, επικεφαλής της Nestle Ελλάς, προσθέτοντας μάλιστα πως «οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθάνε τον ανταγωνισμό».

Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 – Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα  

Ο επικεφαλής της εν Ελλάδι θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την ανάπτυξη της Nestle στον κλάδο των συμπληρωμάτων διατροφής, βιταμινών και μετάλλων, απάντησε στις κυβερνητικές κατηγορίες περί κερδοσκοπίας από την πλευρά των πολυεθνικών, βάζοντας μπροστά τη σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, καθώς όπως είπε είναι «ο πιο σημαντικός από όλους».

Σημείωσε δε πως «αν χαθεί η εμπιστοσύνη με τον καταναλωτή μια εταιρεία σαν τη δική μας με αυτές τις μπράντες δεν έχει μέλλον».

«Είναι τεράστιο λάθος να επωφεληθεί κάποιος ευκαιριακά» τόνισε χαρακτηριστικά.

Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Nestle, η οποία συμπληρώνει εφέτος 125 χρόνια στην Ελλάδα, η άνοδος των τιμών στη χώρα μας είναι πολυπαραγοντική.

«Είναι οι πρώτες ύλες, είναι το ενεργειακό ζήτημα, είναι τα απόνερα του κορωνοϊού στην εφοδιαστική αλυσίδα. Είναι αρκετοί εξωγενείς παράγοντες που ανεβάζουν πολύ το κόστος», σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, ο ίδιος τόνισε πως απορροφήθηκε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους πρώτων υλών αλλά και το επιπλέον κόστος που έφεραν οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως και οι υψηλές τιμές στην ενέργεια.

«Μέρος της κερδοφορίας μας πήγε προς αυτή την κατεύθυνση. Αν δει κάποιος τα αποτελέσματα μας στην Ελλάδα την τελευταία διετία η κερδοφορία μας είναι μειωμένη και πτωτική», ανέφερε ο κος Εμμανουηλίδης, αν και παραδέχθηκε πως η εταιρεία χρειάστηκε ως έναν βαθμό να αναπροσαρμόσει τις τιμές της.

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε πρόσφατα η Nestle Ελλάς οι πωλήσεις έφτασαν πέρυσι στα 409,04 εκατ. ευρώ έναντι 370,03 εκατ. ευρώ το 2022. Ωστόσο η κερδοφορία συμπιέστηκε, καθώς τα κέρδη προ φόρων το 2023 ανήλθαν σε 26,52 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 9,22% σε σχέση με τα 29,2 εκατ. ευρώ του 2022 ενώ κατά 8,59% μειώθηκαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν στα 21,11 εκατ. ευρώ έναντι 23,1 εκατ. ευρώ το 2022.

«Οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθούν την αγορά»

«Οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθούν τη σχέση των εταίρων στην εφοδιαστική αλυσίδα και δη τη σχέση των εταιρειών με τον καταναλωτή», σημείωσε στη συνέχεια ο επικεφαλής της Nestle Hellas, αναφερόμενος στους συνεχείς ελέγχους που υπόκεινται οι εταιρείες.

Ο ρόλος των αρχών είναι η προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, πρόσθεσε, λέγοντας μάλιστα ότι η εταιρεία έχει ελεγχθεί πάρα πολλές φορές και μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί τίποτα», ενώ επισήμανε πως «η κατάσταση αυτή απορροφά μεγάλο μέρος της ενέργειάς μας».

Το στοίχημα στην αγορά συμπληρωμάτων διατροφής αξίας 160 εκατ. ευρώ

Η ανάπτυξη της κατηγορίας συμπληρωμάτων διατροφής, βιταμινών και μετάλλων, το οποίο βρίσκεται από πέρσι στο χαρτοφυλάκιό της, είναι το νέο στοίχημα της Nestle Ελλάς.

Η αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής αναπτύσσεται ταχύτατα στη χώρα μας (το 94% των Ελλήνων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τέτοιου είδους προϊόντα από 88% το 2019), με την αξία της να υπολογίζεται πλέον στα 150-160 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 3 Απριλίου 2023, η Nestle απέκτησε τη δραστηριότητα διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα από την εταιρεία ISO-PLUS Α.Ε. έναντι ποσού ύψους 11,1 εκατ. ευρώ.

Ακολούθησε δε τον περασμένο Νοέμβριο η σύσταση στην Nestle Health Science στην Ελλάδα, προκειμένου να τρέξει την ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας.

«Το άνοιγμα στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών αποσκοπεί στο μέλλον, καθώς το μέλλον των τροφίμων περνά μέσα από την επιστήμη. Πρόκειται για ένα πιο στρατηγικό σχέδιο αλλά και πιο μακροχρόνιο, το οποίο θα έχει μικρότερο μερίδιο στον συνολικό τζίρο της εταιρείας», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Εμμανουηλίδης.

«Η Nestle Health Science είναι ηγέτιδα εταιρεία στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε στην κορυφή», δήλωσε από την πλευρά της η Business Executive Officer της Nestle Health Science στην Ελλάδα, Ηρώ Κουμάκη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Λιανεμπόριο: Οι αβεβαιότητες, η νέα πραγματικότητα και οι ψηφιακές προκλήσεις
Επιχειρήσεις |

Νέα πραγματικότητα για το λιανεμπόριο - Πόλεμοι και πληθωρισμός κρατούν κλειστές τις τσέπες

Τι δείχνει το Retail Innovation Report 2024 ότι αλλάζει στο λιανεμπόριο στις Ελλάδα - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες, πόσο άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες, πόσο θα βοηθήσει η καινοτομία