Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ακολουθώντας τον μεγαλύτερο αντίπαλο της Volkswagen, αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποίησε για την επιδείνωση των προοπτικών σχετικά με τη ζήτηση αυτοκινήτων και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής τους, που εξανεμίζουν δισεκατομμύρια ευρώ από την αγορά του κλάδου.
VW: Νέο ψαλίδι στις προβλέψεις για κέρδη το 2024
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται μεγάλες πιέσεις λόγω της αδύναμης ζήτησης στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες και του εντεινόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ, καθώς το μπλοκ ετοιμάζεται να οριστικοποιήσει τους δασμούς εισαγωγής στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λόγω υποτιθέμενων επιδοτήσεων.
Πτώση ζήτησης στην αγορά της Κίνας ανέφερε και η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin που είδε τη μετοχή της να βυθίζεται κατά 28% – στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δύο χρόνια- λόγω της αναθεώρησης προς τα κάτω των ετήσιων κερδών, όπως νωρίτερα αυτόν τον μήνα έπραξε και η Mercedes-Benz.
Η μετοχή της Stellantis υποχώρησε κατά σχεδόν 11%, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2022, καθώς οι επενδυτές αφομοιώνουν την κλίμακα των προβλημάτων της Νο. 4 παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μετοχή της Stellantis έχει χάσει 38% σε αξία φέτος, καθιστώντας την την αυτοκινητοβιομηχανία με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης.
Προειδοποιήσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι τελευταίες προειδοποιήσεις ακολουθούν την ανακοίνωση της Volkswagen αργά την Παρασκευή ότι μειώνει τις προοπτικές κερδών της για το 2024 για δεύτερη φορά σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η μετοχή της υποχώρησε λίγο περισσότερο από 2,8% στις πρωινές συναλλαγές της Δευτέρας.
Οι γερμανικοί γίγαντες αυτοκινήτων εξαρτώνται από την Κίνα για περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους και έχουν πληγεί από μια πιο αδύναμη οικονομία στην ασιατική χώρα αλλά και από τον έντονο ανταγωνισμό από τις εγχώριες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και έναν διαρκή πόλεμο τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα.
Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική
Ανασταλτικός παράγοντας αποτελεί βέβαια και η πτώση της ευρωπαϊκής ζήτησης, όπως επισημαίνει σε σχετική ανάλυσή του το Reuters. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 18,3% τον Αύγουστο, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών, με διψήφιες απώλειες στις μεγάλες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας και τις διαρκώς μειούμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική.
Τα ακριβά τζιπ και τα φορτηγά που πουλά η Stellantis στην προσοδοφόρα αγορά των ΗΠΑ έχουν αποφέρει σχεδόν όλα τα κέρδη της από τότε που ιδρύθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της FCA και της PSA το 2021 και έχουν κάνει τους ανταγωνιστές της να ζηλεύουν τα περιθώρια κέρδους της.
Τα υψηλά αποθέματα
Όμως, τα υψηλά αποθέματα και οι αδύναμες πωλήσεις την ανάγκασαν να μειώσει την παραγωγή της, ενώ προσφέρει επίσης μεγάλες εκπτώσεις στα οχήματα που υποτιμώνται σε παρτίδες αντιπροσώπων σε όλη την Αμερική.
Κατά συνέπεια, η Stellantis μείωσε το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της για το έτος μεταξύ 5,5% σε 7%, από διψήφιο αριθμό και προειδοποίησε για αρνητικές ταμειακές ροές μεταξύ 5 και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι μελλοντικές αναλογίες τιμής-κέρδους 12 μηνών, ένα μέτρο της αξίας μιας εταιρείας, για τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες – VW, Stellantis και Renault – είναι περίπου 3, πολύ χαμηλότερα από τους αμερικανικές ανταγωνίστριες εταιρείες, GM και Ford και την Toyota, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Εκεί που διασταυρώνονται τα προβλήματα των παραδοσιακών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από Κινέζους ανταγωνιστές που μπορούν να αναπτύξουν καλύτερα και φθηνότερα EV, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η Volkswagen, η Stellantis ή η Renault.
Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Δυσκολεύονται επίσης να πουλήσουν τα EV που κατασκευάζουν, ενώ επενδύουν μεγάλα ποσά για να αναπτύξουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα.
Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, βάζοντας την εταιρεία σε τροχιά σύγκρουσης με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall.
Οι συζητήσεις για τις αμοιβές μεταξύ της Volkswagen και του συνδικάτου ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα.
Latest News
Κίνησε-έκπληξη από την Εθνική Τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία