Η Ιταλία οφείλει, βάσει του νέου Συμφώνου Σταθερότητας, να μειώσει το υπέρογκο δημόσιο χρέος της. Για φέτος, το δημοσιονομικό έλλειμα υπολογίζεται στο 139% του ΑΕΠ. Η Ρώμη πρέπει να περιορίσει το έλλειμμα κάτω από το 3% εντός του 2026. Πέρα από τις επίσημες δηλώσεις οι περικοπές έχουν ήδη αρχίσει, όπως πχ. στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Και για τον λόγο αυτό, οι φοιτητικές ενώσεις ανακοίνωσαν ότι θα οργανώσουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας.
Η εφημερίδα La Repubblica γράφει ότι από περικοπή δαπανών και ενδεχόμενη αύξηση των φόρων, θα πρέπει να συγκεντρωθούν τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Για παράδειγμα, η βιομηχανία του τομέα της ασφάλειας και άμυνας, Leonardo, η οποία ελέγχεται από το ιταλικό δημόσιο, φέρεται έτοιμη να συζητήσει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην συγκέντρωση των αναγκαίων πόρων. Την τελευταία περίοδο τα έσοδά της αυξήθηκαν σημαντικά.
Ανεβαίνει η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ιταλία
Η κυβέρνηση Μελόνι, θα ήθελε να ζητήσει έκτακτη εισφορά και από τις τράπεζες, αλλά το κόμμα Φόρτσα Ιτάλια, με επικεφαλής τον υπουργό Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι, είναι κάθετα αντίθετο. Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν δραστικά διάφορες έκτακτες μορφές στήριξης των πολιτών, όπως και κίνητρα και διευκολύνσεις που αφορούν, για παράδειγμα, τον κατασκευαστικό τομέα. Η δύσκολη πρόκληση για την Ιταλίδα πρωθυπουργό, είναι να σεβαστεί τις δεσμεύσεις απέναντι στις Βρυξέλλες, χωρίς όμως να τρομάξει τις αγορές και τους πολίτες, οι οποίοι θυμούνται ότι μια από τις κύριες προεκλογικές υποσχέσεις της, ήταν ότι δεν θα προχωρούσε ποτέ σε αύξηση των φόρων.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η ιταλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να παρέμβει και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. «Δεν είναι μια πραγματική αύξηση, αλλά εξισορρόπηση της τιμής της βενζίνης με εκείνη του ντίζελ», εξηγούν κυβερνητικές πηγές. Προσθέτουν όμως ότι η πραγματική αιτία είναι η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία θεωρεί πιο ρυπογόνο το πετρέλαιο κίνησης και δεν επιτρέπει να υπάρχουν φοροαπαλλαγές. Αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες, όμως, είναι το τελικό αποτέλεσμα, η τιμή στα πρατήρια. Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και ετοιμάζουν, σύντομα, μαζικές κινητοποιήσεις.
Πηγή: DW
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist