Η Airbus προασπίστηκε το καθεστώς του ελεύθερου εμπορίου την Τρίτη, καθώς η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωποη με ένα αυξανόμενο σύμπλεγμα οικονομικών εντάσεων.
Airbus – Boeing: Εξακολουθούν τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών
Ο Διευθύνων Σύμβουλος των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Κίνα είπε ότι η Airbus ήταν «πολύ υπέρ του ελεύθερου εμπορίου» και η παρουσία της εκεί ήταν μια χαρακτηριστικά απεικόνιση καλής συνεργασίας μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρώπης.
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία Τραμπ
Οι εμπορικοί δεσμοί μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας το τελευταίο διάστημα βιώνουν έντονες εντάσεις λόγω της διαμάχης που έχει ξεσπάσει για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Airbus αντιμετωπίζει επίσης ένα πιθανό νέο διατλαντικό ρήγμα μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις εκλογές στις ΗΠΑ με την προεκλογική δέσμευσή του να επιβάλει εκτεταμένους δασμούς.
Ερωτηθείς εάν η Airbus ανησυχεί για την πιθανότητα επιβολής δασμών εν μέσω κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus China, George Xu, είπε ότι ο ευρωπαϊκός όμιλος θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία.
«Ανυπομονούμε να δούμε αν υπάρχει κάποια πρόοδος σε αυτές τις συζητήσεις», είπε, αναφερόμενος στις συνεχιζόμενες συνομιλίες μεταξύ του Πεκίνου και των Βρυξελλών σχετικά με μια κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.
«Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό και θέλουμε να επικεντρώσουμε τους πόρους μας για να αναπτύξουμε την αγορά της Κίνας και να αναπτύξουμε συνεργασίες με Κινέζους εταίρους».
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι δύο γίγαντες των αεροπλάνων ενεπλάκησαν σε έναν εμπορικό πόλεμο 18 μηνών για τις επιδοτήσεις αεροσκαφών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ που περιελάμβανε αμοιβαίους δασμούς που επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς όπως τα τρόφιμα και τα είδη πολυτελείας πριν από την πενταετή ανακωχή το 2021.
Airbus: Καθυστερήσεις στην νέα γραμμή παραγωγής στην Τιαντζίν
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στη μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση της Κίνας στο Zhuhai, ο Xu είπε ότι η Airbus εμβαθύνει τη βιομηχανική της αλυσίδα στην Κίνα, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό για το παγκόσμιο αποτύπωμα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
Εξαρτήματα που παράγονται από κινεζικές εταιρείες βρίσκονται σε όλα τα εμπορικά αεροσκάφη Airbus που παράγονται.
Η εταιρεία ελπίζει να δει την κινεζική βιομηχανική αλυσίδα να προμηθεύει παγκόσμιους πελάτες εκτός από τοπικούς, είπε ο Xu.
Η Airbus ίδρυσε για πρώτη φορά επίσημη θυγατρική εταιρεία στην Κίνα το 1994 και η πρώτη της γραμμή συναρμολόγησης εκτός των τεσσάρων ιδρυτικών ευρωπαϊκών χωρών της άνοιξε στην Τιαντζίν το 2008.
Τώρα συναρμολογεί την οικογένεια επιβατικών αεροσκαφών μονού διαδρόμου A320neo στη βόρεια πόλη-λιμάνι.
Το ένα τέταρτο των παραδόσεων από την Τιανζίν το 2024 ήταν σε μη κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Easyjet και Wizzair, είπε ο Xu.
Ωστόσο, σηματοδότησε μια πιθανή καθυστέρηση αρκετών μηνών στο άνοιγμα μιας δεύτερης γραμμής συναρμολόγησης της Airbus στην Τιαντζίν, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2026.
Η Airbus συμφώνησε να κατασκευάσει τη νέα γραμμή κατά τη διάρκεια μιας κρατικής επίσκεψης στην Κίνα του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν τον Απρίλιο του 2023, σε μια κίνηση να ενισχύσει την πρόσβαση στη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι, είπε σε δημοσιογράφους εκείνη την εποχή ότι η επιπλέον γραμμή θα ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Ο Xu είπε ότι η κινεζική πιστοποίηση του αεροσκάφους A330neo εξελίσσεται ομαλά και η πρώτη παράδοση του μοντέλου ευρείας ατράκτου στη χώρα θα μπορούσε να γίνει το 2025.
Latest News
Μασκ: Επιτίθεται στη Βρετανία, ενώ πρώην πρωθυπουργοί χτίζουν γέφυρες
Ο Ίλον Μασκ έχει εντείνει τις επιθέσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την εκλογή της Εργατικής κυβέρνησης χαρακτηρίζοντας τη χώρα «αστυνομικό κράτος».
Γιατί παραιτούνται οι CEO - Ρεκόρ αποχωρήσεων το 2024
Η «αυξανόμενη πολυπλοκότητα» στην αγορά οδηγεί τα στελέχη στην έξοδο
Η ιδιοκτήρια των πολυτελών ξενοδοχείων Claridge's επεκτείνεται με νέα ξενοδοχεία
Η Maybourne θέλει να εκμεταλλευτεί το κύμα ανόδου της ζήτησης για πολυτελή ταξίδια και επεκτείνεται σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι και Ντουμπάι
Η Pizza Hut του μέλλοντος - Γιατί αποφάσισε να αλλάξει μορφή
Το πετυχημένο μοντέλο που ακολουθούσε η Pizza Hut για δεκαετίες, δεν είναι πια της μόδας - Τι έχει το νέο concept
Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες
Στοιχεία της Credit Karma δείχνουν ότι η Gen Z αποκτά χρέος με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα
Η ώρα του λογαριασμού για τις ρωσικές επιχειρήσεις - Αυξάνονται οι πτωχεύσεις
Σε ανάλυσή του ο Economist αναφέρεται στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές επιχειρήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Χαμένη στη μετάφραση - Γιατί η ιαπωνική Uniqlo περνάει κρίση στην Κίνα
Μια λάθος απόδοση της δήλωσης του CEO της Uniqlo στο BBC, έφερε τα πάνω κάτω για την εταιρεία fast fashion στην Κίνα
Πώς η γερμανική Aldi κατέκτησε την Αμερική
Η Aldi είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ της χώρας - Το μυστικό της επιτυχίας ύστερα από 25 χρόνια
Προσγειώνει τον Νότο της Ευρώπης η Commerzbank...
Ερευνά το κατά πόσο μπορεί να συνεχιστεί η υπεραπόδοση αυτών των χωρών, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα
Για πόσο θα συνεχιστεί ο πληθωρισμός το 2025 - Τι βλέπει ο CEO των Walmart
Στο συνέδριο της Morgan Stanley ο CEO της Walmart αποκάλυψε τη στρατηγική της εταιρείας και τους φόβους για τον πληθωρισμό