
Αύξηση στη ζήτηση κατά 2,2% σημειώθηκε τον φετινό Οκτώβριο για πρώτη φορά μετά από ένα πεντάμηνο με αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, σε σύγκριση και με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και δόθηκε έτσι θετικό πρόσημο στην πορεία του 10μηνου 2024 (+1,6%), σύμφωνα με τα όσα σημειώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου, ο Οκτώβριος 2024 ήταν καλύτερος κατά 9% έναντι του Οκτωβρίου 2023. Αντίστοιχα και σε επίπεδο 10μήνου η μέση τιμή σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,9%.
Νέο ΔΣ της πανελλήνιας ομοσπονδίας διευθυντών ξενοδοχείων
Η Αθήνα και άλλοι διεθνείς προορισμοί
Η μέση πληρότητα της Αθήνας τον Οκτώβριο 2024 (2,2%) σε σχέση με τις πόλεις – ανταγωνιστές έχει ως εξής: Στη Μαδρίτη η μέση πληρότητα αυξήθηκε κατά 3,1%, στη Ρώμη κατά 3,3%, στην Κωνσταντινούπολη κατά 9% και μόνο στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 3,7%.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας τη μέση τιμή της Αθήνας τον Οκτώβριο του 2024 έναντι Οκτωβρίου 2023 (+9 %) και έναντι πόλεων ανταγωνιστών, παρατηρείται ότι η μέση τιμή της Μαδρίτης αυξήθηκε κατά 5,2%, της Ρώμης κατά 2,7%, ενώ η Κωνσταντινούπολη και η Βαρκελώνη παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.

Σε επίπεδο 10μηνου 2024, συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, η πληρότητα της Αθήνας παρουσίασε μικρή αύξηση (+1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ η πληρότητα σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα. Στη Ρώμη και στη Βαρκελώνη η ζήτηση/πληρότητα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι.
Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα σημείωσε αύξηση κατά 8,9% στο 10μηνο 2024/23, την περίοδο που η Μαδρίτη συνέχισε να καταγράφει διψήφια αύξηση της τάξης του 14,5% και η Βαρκελώνη κατά +8,1%. Η Ρώμη κέρδισε μικρή αύξηση της τάξης του 1,4%, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR κατά 7,6%.
ΕΞΑΑΑ: Ανεβαίνει η δημοφιλία της Αθήνας
Η Αθήνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, διανύει μια ενδιαφέρουσα εποχή για τη δημοφιλία της και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της – συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες. Αυτή η δημοφιλία επιδρά θετικά στη ζήτηση, στην ανταγωνιστικότητα, στις τιμές, στα έσοδα, άρα και στα οικονομικά αποτελέσματα της πόλης και του κράτους, σαφώς, πρέπει να διαφυλαχθεί ‘ως κόρη οφθαλμού’ αλλά και να ενισχυθεί.
Αυτό, όπως σημειώνει η ΕΞΑΑ, συνέβη αφενός επειδή επιτεύχθηκε με πολύ κόπο και μέσα από την τεράστια υπομονή και αντοχή που επέδειξε ο ξενοδοχειακός κλάδος και ο τουριστικός κόσμος στις κρίσεις και αφετέρου γιατί η ίδια η Πολιτεία οφείλει να επιστρέφει μέρος από τα «τουριστικά» έσοδά της στην κοινωνία, στις επιχειρήσεις, στους προορισμούς.
«Θέλουμε λοιπόν να πιστεύουμε πως τα διάφορα τέλη (δημοτικά-διαμονής παρεπιδημούντων- τα οποία αυξήθηκαν για παράδειγμα στον Δήμο Αθηναίων, ή ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή κ.λπ.) και οι εισφορές κάθε τύπου που καταθέτουν οι ξενοδοχειακές μονάδες, εξυπηρετούν κατ’ αρχήν αυτή τη φιλοσοφία – της συνεισφοράς αλλά και της ανταποδοτικότητας» σημειώνει η ΕΞΑΑΑ.
«Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να επισημαίνουμε πως με το φορολογικό Νομοσχέδιο «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων και προωθεί μεταξύ άλλων την αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας, είναι εφικτό να προϋπολογιστούν με ακρίβεια τα ποσά που ‘μετά βεβαιότητος’ θα εισπραχθούν από τα ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών, όχι όμως και τα ποσά που ίσως να εισπραχθούν -ίσως και να μην εισπραχθούν- από ενοικιαζόμενα δωμάτια αγνώστου αριθμού και από κλίνες ‘βραχυχρόνιας μίσθωσης’
Στο τέλος του επόμενου έτους θα είμαστε όλοι εδώ, στην αποτίμηση -τόσο των εσόδων που θα εισπραχθούν, όσο και των έργων που θα δρομολογηθούν / ανακοινωθούν «προκειμένου να καλυφθούν δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών, έργα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και δαπάνες βελτίωσης των υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας» όπως περιγράφει το Νομοσχέδιο», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η ΕΞΑΑΑ.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου