
Μια σημαντική στροφή σημειώνεται στην κρουαζιέρα, ωθούμενη από την αγανάκτηση σε πολλά μέρη της Ευρώπης για τον υπερτουρισμό, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Στη Βαρκελώνη, οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάστηκαν υποδέχθηκαν εξαγριωμένους ντόπιους που πυροβολούσαν με νεροπίστολα. Η Ιταλία απαγόρευσε την είσοδο μεγάλων πλοίων στη Βενετία για να προσπαθήσει να εκτονώσει τις αυξανόμενες αντιδράσεις κατά των επισκεπτών που επιθυμούν απεγνωσμένα να μπουν σε μία γόνδολα.
Η Κροατία περιορίζει τις στάσεις των κρουαζιερόπλοιων στο Ντουμπρόβνικ, όπου η ιστορική παλιά πόλη μοιάζει συχνά να πολιορκείται από τους οπαδούς της σειράς Game of Thrones, με πολλά από τα γυρίσματα να έχουν γίνει εκεί. Η Ελλάδα σχεδιάζει να περιορίσει τις προσεγγίσεις στα νησιά της το επόμενο έτος, έχοντας βαρεθεί τις αφίξεις που σχηματίζουν ουρές για selfies μπροστά από τις γαλάζιες στέγες της Σαντορίνης, σχολιάζει το Bloomberg.
Πώς απαντά η κρουαζιέρα στον υπερτουρισμό – Οι επενδύσεις σε θέρετρα και τα ιδιωτικά νησιά
Τώρα, οι ταξιδιώτες αναθεωρούν τα όνειρα για μια ευρωπαϊκή κρουαζιέρα. «Ήταν κάπως σαν να μας έχουν βαρεθεί», δήλωσε η Άνε Θιμ, μια 63χρονη συνταξιούχος και φανατική ταξιδιώτισσα από το Σαλότ της Βόρειας Καρολίνας, η οποία παραπονέθηκε για μια επίσκεψη στην Ισπανία και την Πορτογαλία το 2022 που της άφησε μια ξινή γεύση. «Έχουν βαρεθεί τα κρουαζιερόπλοια». Τώρα, σχεδιάζει να αποφύγει τις ευρωπαϊκές τοποθεσίες για το προσεχές μέλλον.
Κρουαζιέρα: Από την Ευρώπη στην καραϊβική
Έτσι, αντί να επεκταθούν στην υπερπλήρη ευρωπαϊκή αγορά, οι εταιρείες κρουαζιέρας ενισχύουν τις επιλογές ψυχαγωγίας επί του πλοίου και δημιουργούν νέα αξιοθέατα γύρω από την πιο φιλόξενη Καραϊβική. Οι επισκέψεις σε λιμάνια της Καραϊβικής φέτος θα είναι ισάξιες με το αντίστοιχο μέτρο στην Ευρώπη. Μόλις πριν από τρία χρόνια, οι ελλιμενίσεις στην Ευρώπη ξεπερνούσαν την Καραϊβική κατά περισσότερες από 7.000.
Πρόκειται για την τελευταία στρατηγική στροφή των εταιρειών κρουαζιέρας. Λίγα μόλις χρόνια μετά τις δυσκολίες της εποχής Covid-19, η Royal Caribbean Cruise Ltd., η Carnival Corp. και η Norwegian Cruise Line Holdings σημειώνουν έσοδα ρεκόρ. Αυτό οφείλεται στο ότι ξόδεψαν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη ιδιωτικών νησιών και παραλιών σε ηλιόλουστα μέρη όπως το Μεξικό, οι Μπαχάμες και η Δομινικανή Δημοκρατία, και επενδύουν σε μεγαλύτερα πλοία με ανέσεις όπως τοίχους αναρρίχησης και πίστες καρτ. Αυτό αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία κατά 33% πάνω από τα προ-πανδημικά υψηλά.
Οι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρας δηλώνουν ότι είναι επιφυλακτικοί για τις αντιδράσεις στην Ευρώπη και είναι έτοιμοι να δράσουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
«Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στρουθοκάμηλοι εδώ, βάζοντας το κεφάλι μας στην άμμο», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Τζέισον Λίμπερτι, διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean. Η εταιρεία «γνωρίζει πολύ καλά» την εχθρότητα απέναντι στις εταιρείες κρουαζιέρας στην Ευρώπη «και προσπαθούμε να γίνουμε μέρος της λύσης».
Μέχρι στιγμής φέτος, 16% περισσότερα πλοία έχουν καταπλεύσει σε λιμάνια της Καραϊβικής από ό,τι την ίδια στιγμή το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Με αυτόν τον ρυθμό, περισσότερα από 15.000 θα προσεγγίσουν την περιοχή το 2024. Παρά το γεγονός ότι η Μεσόγειος ξεχειλίζει από κρουαζιερόπλοια, τα κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν σε λιμάνια 2% λιγότερες φορές φέτος – τρίτη συνεχόμενη πτώση – καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης διατηρούν τα πλοία στη θάλασσα περισσότερο χρόνο, αποφεύγοντας τα πολυσύχναστα λιμάνια.
Ιδιωτικά νησιά και θέρετρα κρουαζιέρας
Καθώς η εχθρότητα στην Ευρώπη αυξάνεται, οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν δαπανήσει σχεδόν 2 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη αποκλειστικών παραλιακών κλαμπ στην Καραϊβική, τα οποία είναι προσβάσιμα μόνο στους ταξιδιώτες τους.
Η πρακτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει κάποια ασυμφωνία: η Royal Caribbean, για παράδειγμα, λειτουργεί ένα κλαμπ στην Αϊτή, ένα έθνος που έχει εμπλακεί σε έναν άγριο πόλεμο συμμοριών. Και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της ανάπτυξης, καθώς και τις οικονομικές επιπτώσεις στα καταστήματα, τα εστιατόρια και τους τουριστικούς πράκτορες που στηρίζονταν στους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονταν σε δημόσια λιμάνια. Αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ήταν μια ευλογία για τη βιομηχανία, συμβάλλοντας στη δημιουργία πρωτοφανούς ζήτησης και εσόδων ρεκόρ.
Φέτος, οι τρεις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να πραγματοποιήσουν πωλήσεις ύψους 51 δισ. δολαρίων.
Οι τιμές των μετοχών έχουν εκτοξευθεί από τα βάθη της πανδημίας, με τη συνολική χρηματιστηριακή αξία των τριών εισηγμένων εταιρειών να έχει αυξηθεί περισσότερο από επτά φορές από τον Απρίλιο του 2020.
Ενώ τα παραδοσιακά λιμάνια έχουν τη φήμη ότι εξαπολύουν ορδές από ηλιοκαμένους τουρίστες που φορούν σακίδια με φιογκάκια σε πολυσύχναστες αποβάθρες, όπου τους επιτίθενται επιθετικοί πωλητές που πουλάνε μπιχλιμπίδια, οι ιδιωτικές λέσχες επιδιώκουν να αποφύγουν τέτοιες σκηνές. Οι επισκέπτες αποβιβάζονται σε έναν κόσμο που ελέγχεται σχεδόν αποκλειστικά από τις εταιρείες κρουαζιέρας, όπου όλα τα επιπλέον χρήματα που ξοδεύονται για εκδρομές, φαγητό, ποτά και μπιχλιμπίδια στέλνονται πίσω στις εταιρείες κρουαζιέρας, όπως αναφέρει το Bloomberg.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια