Θετικά αποτελέσματα είχε η παρέμβαση ναυτιλιακών οργανώσεων μεταξύ των οποίων και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τις διαδικασίες εφαρμογής των επιθεωρήσεων των πλοίων από την πλατφόρμα Righship.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ανακοίνωσε μετά των πέρας των σχετικών συζητήσεων ότι «εκτιμά θετικά το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ορίων ηλικίας επιθεωρήσεων των πλοίων από τη RightShip, έπειτα από τις διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετείχε μαζί με άλλους θεσμικούς φορείς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας».
Η χρονική μετάθεση της εφαρμογής των νέων ορίων ηλικίας εκτιμά η ΕΕΕ «θα δώσει τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα να προετοιμαστεί καλύτερα για τις αλλαγές. Ευελπιστούμε, επίσης, ότι και η RightShip θα είναι σε καλύτερη θέση να ανταποκριθεί στον αυξημένο αριθμό επιθεωρήσεων με κατάλληλα εκπαιδευμένους επιθεωρητές».
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων – Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Με την ευκαιρία αυτή, η ΕΕΕ δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας, όπως οι Νηογνώμονες, και των διεθνών νομοθετικών οργάνων, για την προώθηση των αρχών αυτών. Διαχρονικά προτεραιότητα της ελληνικής ναυτιλίας είναι η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων και η προστασία του περιβάλλοντος».
Ποια είναι η RightShip
H RightShip είναι μια παγκόσμια ψηφιακή ναυτιλιακή πλατφόρμα που μεταξύ άλλων εξετάζει την ασφάλεια των πλοίων και τα βαθμολογεί με το λεγόμενο «Safety Score» το οποίο αποτελείται από έξι επιμέρους βαθμολογίες, οι οποίες παρέχουν ενδείξεις των ιστορικών επιδόσεων ασφάλειας του πλοίου.
Περισσότεροι από 600 πελάτες της μεταξύ των οποίων και κορυφαίοι ναυλωτές όπως οι Cargill, BHP Group, και Rio Tinto, χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της και τα αποτελέσματα των ελέγχων της προκειμένοπυ να επιλέξουν τα πιο ασφαλή πλοία για τις ανάγκες τους.
Η συνεργασία της Righship με τους πλοιοκτήτες είναι απαραίτητη όπως αναγνώρισε και ο Steen Lund, διευθύνων σύμβουλος της RightShip, ο οποίος δήλωσε ότι «οι ενδιαφερόμενοι φορείς του κλάδου κατέληξαν μέσω του διαλόγου σε μια κοινή αντίληψη ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια. Ενώ η απόφαση να μειωθεί η ηλικία επιθεώρησης των πλοίων από τα 14 στα 10 έτη παραμένει αμετάβλητη, εξετάσαμε προσεκτικά τα σχόλια των ενδιαφερομένων και προσαρμόσαμε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.
Η αναθεωρημένη προσέγγιση έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή ισορροπία: να προωθήσει τον κλάδο προς ασφαλέστερες λειτουργίες, δίνοντας παράλληλα στους πλοιοκτήτες, τους φορείς εκμετάλλευσης και το πλήρωμα τον απαραίτητο χρόνο για να προσαρμοστούν αποτελεσματικά».
Η πλατφόρμα ανακοίνωσε χθες ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του προγράμματος επιθεώρησης πλοίων, μειώνοντας το όριο επιθεώρησης από 14 σε 10 έτη μέσω μιας προσέγγισης τεσσάρων φάσεων. Η επικαιροποίηση αυτή αντικατοπτρίζει την εκτεταμένη δέσμευση του κλάδου και υπογραμμίζει τη δέσμευση της RightShip για μια συνεργατική προσέγγιση που εξισορροπεί τις ανάγκες της εργασίας για αυξημένη ασφάλεια με πρακτικές εκτιμήσεις για τη ναυτιλιακή κοινότητα, αναφέρει σε ανακοίνωση της.
Η Rightship είχε ανακοινώσει τον Οκτώβριο του 2024 ένα αρχικό χρονοδιάγραμμα ενεργοποίησης των ελέγχων των πλοίων με βάση την ηλικία τους. Ωστόσο μετά από συζητήσεις με την διεθνή ένωση των πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου INTERCARGO, με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τα μέλη της οποίας αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου ξηρού χύδην φορτίου και γενικού φορτίου, όπως η Righship αναγνώρισε, προχώρησε σε αλλαγές.
Στο πλαίσιο αυτό όλα τα πλοία έχουν τώρα τουλάχιστον 12 μήνες προθεσμία από την αρχική ανακοίνωση πριν από την έναρξη ισχύος των επιπτώσεων του Safety Score. Αυτή η σταδιακή προσέγγιση επιτρέπει επίσης στη RightShip να διαπιστεύσει επιπλέον επιθεωρητές, ενώ υιοθετήθηκαν και μέτρα που δίνουν μια ευελιξία στον προγραμματισμό των επιθεωρήσεων και παράλληλα θα αυξηθεί και ο αριθμός των επιθεωρητών ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των επιθεωρήσεων.
Latest News
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε
Στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 11,4 εκατ. ευρώ η επέκταση του λιμένα Ίου
Το έργο αποτελεί μέρος από μια σειρά παρεμβάσεων, οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Ναυτιλίας
Συμφωνία Χαμάς - Ισραήλ: Πότε θα επιστρέψουν τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι λένε στελέχη και αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την επιστροφή των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ – Το μήνυμα των Χούθι
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση