
Οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στο κάπνισμα (σχεδόν ένας στους τρεις καπνίζει περισσότερα από 10 τσιγάρα ημερησίως, σύμφωνα με την τελευταία Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα), αλλά ταυτόχρονα η εγχώρια αγορά των αθλητικών ειδών «τρέχει» με +10% ρυθμό ανάπτυξης, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη!
Nike: Μπαίνει στην Στοά Αρσακείου – Όλα τα μεγάλα ανοίγματα στο λιανεμπόριο [πίνακες]
Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση κρύβεται στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι. Ναι μεν οι Έλληνες κατά δήλωσή τους αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις δύο ημέρες εβδομαδιαίως σε φυσική δραστηριότητα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση από το τέλος ανάμεσα στις 24 χώρες, ωστόσο sneakers, αθλητικές φόρμες, παντελόνια γιόγκα, φούτερ με κουκούλα κ.ά. είναι τα ρούχα και τα παπούτσια που έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα όχι μόνο σε ιδιωτικές στιγμές, αλλά πλέον και στη δουλειά και στις κοινωνικές συναναστροφές, ακόμη και σε πιο επίσημες περιστάσεις.
Η αγορά του athleisure, δηλαδή τα ρούχα που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα, την άνεση και τη μόδα, είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος κλάδος των αθλητικών ειδών και στη χώρα μας προς τέρψη κορυφαίων μαρκών, όπως Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Reebok, Asics, New Balance, Fila, αλλά και Lululemon, Salomon, Uhlsport, Errea Sport, Hummel, Patagonia, On και Alo Yoga, καθώς και των αλυσίδων λιανικής – εγχωρίων και ξένων.
Χαλάνδρι και Κηφισιά VS Περιστέρι και Καλλιθέα
Και κάπου εδώ η αγορά των αθλητικών ειδών, με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ στη χώρα μας, δημιουργεί ακόμη μια ανατροπή που αφορά όμως έναν άλλο κλάδο, αυτόν του real estate.
Ενδεικτική είναι η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί ο βρετανικός κολοσσός JD Sports, που από τον Οκτώβριο του 2021 κατέχει το 80% της Cosmos Sport.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της Cosmos Sport, Μιχάλη Τσικνάκη, η JD εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της περισσότερο σε λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες της Αττικής, όπως το Περιστέρι, ενώ σε γειτονιές πλουσίων στα βόρεια και νότια προάστια δίνεται μικρότερη έμφαση.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα Spitogatos αποτυπώνουν αυτή την ανατροπή.
Ξεκινώντας από τις πρώτες δύο θέσεις, το κέντρο της Αθήνας, με λαμπερή πρωταγωνίστρια την Ερμού, καθώς και η Γλυφάδα, διατηρούν αδιαμφισβήτητα την πρωτοκαθεδρία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον επενδυτών και επιχειρηματιών.
Δεν είναι λοιπόν έκπληξη ότι οι δύο αυτές περιοχές την τριετία 2022-2024 παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων όλων των κλάδων της λιανικής, με τις αλυσίδες αθλητικών να μην αποτελούν εξαίρεση.
Άλλωστε στην καρδιά της Αθήνας τόσο οι λιανέμποροι, από την Intersport του ομίλου Fourlis και τη JD/Cosmos Sports μέχρι τη Zackret, τη Sport Vision, τη Bodytalk και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, όσο και οι κορυφαίες μάρκες, όπως η Adidas, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Nike, η Under Armour η Puma, η Admiral κ.ά. διατηρούν flagship stores.
Έτσι μόνο τυχαίο δεν είναι ότι μετά το κατάστημα στον αριθμό 1 της οδού Ερμού με ενοίκιο ρεκόρ, η Nike, που αναπτύσσεται στην Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Percassi, μπαίνει και στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου, όπου ανοίγει κατάστημα επιφάνεια 1.445 τ.μ.
Το ενδιαφέρον όμως σε ό,τι αφορά την αγορά των καταστημάτων εστιάζεται στις ανακατατάξεις στις υπόλοιπες θέσεις του top5. Κι αυτό γιατί στην 3η θέση έχει πλασαριστεί πλέον το Περιστέρι, ενώ στην 4η η Καλλιθέα, «προσπερνώντας» το Χαλάνδρι.
Την ίδια ώρα πτωτικά κινείται και η Κηφισιά, καθώς από την 6η θέση το 2023, βρέθηκε στην 10η το 2024. Τα στοιχεία αυτά αφορούν βεβαίως στις αναζητήσεις κι όχι στις ενοικιάσεις που τελικά έγιναν, ωστόσο είναι ενδεικτικά του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμπορικές επενδύσεις στις συγκεκριμένες περιοχές.
Σπριντ στον τζίρο των αθλητικών
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος στο «Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα» που αφορά μόνο επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων στο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 618,386 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2023 είχε διαμορφωθεί σε 580,905 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.
Σαφέστερη εικόνα για το πώς θα κλείσει ο τζίρος των αθλητικών ειδών το 2024 θα έχουμε τον Φεβρουάριο του 2025 όταν θα δημοσιευτούν τα στοιχεία για το δ’ τρίμηνο.
Κι αυτό γιατί οι τελευταίοι τρεις μήνες του χρόνου είναι και η δυνατότερη περίοδος όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, καθώς περιλαμβάνει τόσο το εκπτωτικό event της «Μαύρης Παρασκευής» όσο και –κυρίως- τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank