
Μετά τις υπερβολές της εορταστικής περιόδου, σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών αναμένεται να εγκαταλείψει ή τουλάχιστον να μειώσει το αλκοόλ αυτόν τον Ιανουάριο προτιμώντας να καταναλώσει ποτά χωρίς αλκοόλ. Πολλοί θα εξοικονομήσουν χρήματα. Κάποιοι θα χάσουν βάρος. Και ένας αυξανόμενος αριθμός θα συνεχίσει να πίνει το αγαπημένο του ποτό — ή τουλάχιστον κάτι κοντά σε αυτό, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Economist.
ΣΕΑΟΠ: Αντέχει η παραγωγή αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων [πίνακες]
Οι απέχοντες από αλκοόλ δεν περιορίζονται πλέον στο να πίνουν ανθρακούχα ποτά, χυμούς φρούτων ή το συνηθισμένο νερό. Η αγορά για ποτά χωρίς αλκοόλ—συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, του κρασιού και των οινοπνευματωδών ποτών— έχει αρχίσει να απογειώνεται τα τελευταία χρόνια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Euromonitor, μιας ερευνητικής εταιρείας, διπλάσιο από το ποσό πέντε ετών πριν (βλ. διάγραμμα). Η αγορά αυξήθηκε κατά περίπου 20% το 2023, έναντι 8% για τα αλκοολούχα ποτά. Πόσο μεγάλο θα γίνει;
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ποτών χωρίς αλκοόλ ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023

Η ζήτηση για ποτά χωρίς αλκοόλ δεν περιορίζεται στον Ιανουάριο. Ένας αυξανόμενος αριθμός νέων που προσέχουν την υγεία τους είναι νηφάλιοι όλο το χρόνο. Το ποσοστό των Αμερικανών ηλικίας 18-34 ετών που πίνουν αλκοόλ έχει μειωθεί στο 62%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Gallup, σε σύγκριση με 72% δύο δεκαετίες νωρίτερα. Πολλοί που αρέσκονται να πίνουν αλκοόλ, πλέον καταναλώνουν λιγότερα ποτά.
Το «zebra-striping» είναι μια νέα τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους πότες και που πρακτικά σημαίνει ότι εναλλάσσουν διαδοχικά ένα αλκοολούχο και ένα μη αλκοολούχο ποτό περιορίζοντας τον κίνδυνο hangover την επόμενη μέρα. Περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να συμμετάσχουν στη νηφάλια τάση, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου, ο υπουργός Υγείας ζήτησε τα αλκοολούχα ποτά να φέρουν μια ετικέτα που να προειδοποιεί για τις καρκινογόνες επιδράσεις τους.
Η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα
Ποτά χωρίς αλκοόλ
Σε απάντηση σε όλα αυτά, πολλοί γίγαντες της βιομηχανίας ποτών έχουν αναπτύξει σειρές ποτά χωρίς αλκοόλ. Η Diageo, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, πδαπάνησε δύο χρόνια πειραματιζόμενη με 400 διαφορετικές συνταγές για μια έκδοση χωρίς αλκοόλ του ρουμιού Captain Morgan Spiced Gold. Πρόσφατα αγόρασε τη Ritual, μια μάρκα μη αλκοολούχων ποτών. Η LVMH, ιδιοκτήτρια της σαμπάνιας Möet & Chandon, έχει επενδύσει στο French Bloom, μια μάρκα αφρωδών οίνων χωρίς αλκοόλ.

Η Nadine Merahi, της Bernstein, πιστεύει ότι οι εταιρείες ποτών δεν κανιβαλίζουν τις πωλήσεις τους παράγοντας προϊόντα χωρίς αλκοόλ. Ορισμένοι καταναλωτές βλέπουν τις εναλλακτικές λύσεις κατανάλωσης ποτών χωρίς αλκοόλ, ως υποκατάστατο των ανθρακούχων ποτών και όχι ως “ποτά” . Πάνω από το 94% των Αμερικανών που αγοράζουν εναλλακτικά ποτά χωρίς αλκοόλ εξακολουθούν να αγοράζουν και αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με τη Nielsen, μια εταιρεία δεδομένων. Τα μη αλκοολούχα εναλλακτικά τείνουν επίσης να είναι πιο κερδοφόρα από τα αλκοολούχα ποτά, καθώς οι τιμές τους είναι λίγο χαμηλότερες αλλά φορολογούνται με χαμηλότερους συντελεστές.
Ωστόσο, η παρασκευή ποτών χωρίς αλκοόλ με γεύση όπως η αρχική δεν είναι εύκολη. Η βιομηχανία μπύρας, η οποία άρχισε να παράγει προϊόντα χωρίς αλκοόλ τη δεκαετία του 1970, βρίσκεται πιο μακριά σε αυτό. Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος για τον οποίο η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τον Bernstein. Αντί να ζεστάνουν την μπύρα για να εξατμιστεί το αλκοόλ, το οποίο καταστρέφει τη γεύση, οι παραγωγοί έχουν βρει διάφορες εναλλακτικές τεχνικές ζυθοποιίας, πολλές από τις οποίες είναι καλά φυλαγμένα μυστικά. Η Athletic, μια δημοφιλής μάρκα στην Αμερική, προσπαθεί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μέρη της παραγωγικής της διαδικασίας.
Κρασί χωρίς αλκοόλ
Σοβαρές προσπάθειες βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη όσονα αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών για κρασί χωρίς αλκοόλ. Αν και υπάρχουν τρόποι για να αφαιρεθεί το αλκοόλ από το κρασί, συμπεριλαμβανομένης της αντίστροφης όσμωσης, η οποία περιλαμβάνει φιλτράρισμα, και της τεχνολογίας spinning-cone, που χρησιμοποιεί φυγόκεντρο δύναμη, αυτοί συχνά καταστρέφουν επίσης τη γεύση. Ενώ η μπύρα παίρνει τη γεύση της από τον λυκίσκο και την ενανθράκωση, το αλκοόλ δίνει στο κρασί μεγάλο μέρος της γεύσης και της αίσθησης στο στόμα του. «Είμαστε 20 χρόνια πίσω από την μπύρα», λέει ο Moritz Zyrewitz, ιδρυτής της Gentle Wine, μιας γερμανικής μάρκας χαμηλής κατανάλωσης και χωρίς αλκοόλ.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια