
Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 44 νέα ρυμουλκά εγγράφηκαν στο Ελληνικό νηολόγιο κατά την περίοδο από το 2021 μέχρι και το 2024, σύμφωνα με απάντηση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε σχετικό ερώτημα της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ισοδυναμεί με το 40% περίπου του συνολικού ενεργού στόλου των υπό ελληνική σημαία ρυμουλκών πλοίων. Το γεγονός ότι τα 28 από αυτά εγγράφηκαν στο νηολόγιο την τελευταία διετία κάνει ακόμη πιο σημαντική την είδηση.
Ναυτιλία: Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
Ξηραδάκης: Μοναδική επιτυχία
Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Παύλος Ξηραδάκης δήλωσε:
«Στο πλαίσιο της διαρκούς καταγραφής από την Ένωσή μας των τάσεων που παρατηρούνται στο χώρο των ρυμουλκών, απευθυνθήκαμε στο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που μας γνωστοποίησε ότι κατά την τελευταία τετραετία επιτεύχθηκε κάτι μοναδικό στον κλάδο μας.
Ο αριθμός των 44 ρυμουλκών που εγγράφηκαν στο εθνικό νηολόγιο αποδεικνύει περίτρανα ότι ο κλάδος έχει πλέον εισέλθει, και μάλιστα ανεπιστρεπτί, σε μια βαθιά, ριζική θα έλεγα, πορεία εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσης προς όφελος κατ΄ αρχήν της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών στην πατρίδα μας.
Σαφώς, η βάση αυτής της εξαιρετικά σημαντικής εξέλιξης βρίσκεται στο προεδρικό διάταγμα 83/2022, το οποίο με θάρρος υποστηρίξαμε στο όνομα όχι μόνο της ασφάλειας αλλά και της διαφάνειας που απαιτείται να επικρατήσει στον χώρο των ρυμουλκήσεων. Οι αριθμοί δικαιώνουν την επιλογή μας. Τα 44 ρυμουλκά που εγγράφηκαν στα νηολόγιά μας αποδεικνύουν, επίσης, με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι ούτε στα βράχια μας έστειλε το διάταγμα, όπως ισχυρίζονται κάποιοι “επαγγελματίες” του κλάδου, ούτε περισσότερα προβλήματα δημιούργησε απ΄ αυτά που προσπάθησε να επιλύσει, όπως δυστυχώς υποστηρίζει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα