
Άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο, οι τουρκικές αλυσίδες λιανικής που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά συνεχίζουν να αναπτύσσονται, θεωρώντας ότι μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος μιας και το «value for money», το οποίο οι ίδιες προωθούν, έχει αποκτήσει σημαντικά ερείσματα μεταξύ των καταναλωτών στη χώρα μας.
Εκπτώσεις πριν τις… εκπτώσεις από μεγάλες αλυσίδες
Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα για τους λιανέμπορους της γειτονικής χώρας, με μεγαλύτερο ζήτημα το κόστος των ενοικίων, όπως συμβαίνει και για τους Έλληνες συνάδελφούς τους.
Για παράδειγμα η Vakko, η οποία συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων οίκων μόδας και luxury προϊόντων στην Τουρκία, δεν έχει κάνει ακόμη κάποια κίνηση να ανοίξει κατάστημα στην εγχώρια αγορά, αν και έχει ιδρύσει θυγατρική στην Ελλάδα από τον Ιούνιο του 2022.
Αντίθετα η LC Waikiki στον κλάδο της ένδυσης, η Penti στα εσώρουχα και Madame Coco στα είδη σπιτιού, βλέπουν το θέμα πιο «ζεστά».
LC Waikiki: Ο τουρκικός γίγαντας ρούχων
Ως τον πέμπτο πιο επιτυχημένο λιανοπωλητή μόδας στην Ευρώπη χαρακτήρισε πριν λίγες μέρες την αλυσίδα LC Waikiki ο CEO της Vahap Kucuk, έχοντας στόχο, σύμφωνα με τον ίδιο, να καταταγεί μεταξύ των τριών πιο επιτυχημένων εταιρειών λιανικής ένδυσης στην Ευρώπη έως το 2026.
H νούμερο ένα τουρκική μάρκα μόδας παγκοσμίως μετά το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στο εξωτερικό στη Ρουμανία το 2009, αυτή τη στιγμή διαθέτει 1.300 καταστήματα σε 61 χώρες σε πέντε ηπείρους.
Εξ αυτών τα 13 βρίσκονται στην Ελλάδα, με το πρώτο να «κλείνει» ήδη τα επτά του χρόνια.
Οι Τούρκοι ιδιοκτήτες της αλυσίδας, που έχει εξελιχθεί σε υπολογίσιμη δύναμη στην ελληνική αγορά όπου κυριαρχούν ο ισπανικός όμιλος Inditex (Zara) και η σουηδική H&M, στοχεύουν να φτάσει το φυσικό δίκτυο των καταστημάτων LC Waikiki στα 30 σημεία έως το 2026, κάτι που φαίνεται ότι μάλλον δύσκολο.
Το 2022 κινήθηκε δυναμικά προς αυτή τη κατεύθυνση ανοίγοντας τέσσερα νέα καταστήματα, ωστόσο το 2023 «φρέναρε» λίγο τα αναπτυξιακά της πλάνα σε ό,τι αφορά στο δίκτυο, ανοίγοντας μόλις ένα νέο σημείο.
Το 2023 ο τζίρος της αλυσίδας διαμορφώθηκε σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 43,7% σε σχέση με το 2022 όπου οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 23,1 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο κερδοφορίας με εξαίρεση τη χρήση του 2021 που ήταν κερδοφόρος, η εταιρεία συνεχίζει να καταγράφει ζημιές. Το 2023 οι καθαρές ζημιές ανήλθαν σε 561 χιλ ευρώ.
Βασικός μέτοχος της LC Waikiki, η οποία υπερηφανεύεται για την προώθηση γυναικών είναι ο Mustafa Küçük.
Με μότο «όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά» η περιουσία του Mustafa Küçük υπολογίζεται σήμερα σε 1,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Forbes.
Τα έσοδα από πωλήσεις του ομίλου το 2024 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 207 δισ. τούρκικες λίρες (5,6 δισ. ευρώ), ενώ προβλέπεται ανάπτυξη της τάξης του 40% για το 2025, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 290 δισ. τουρκικές λίρες ( 7,9 δισ. ευρώ).
Penti: Ο Τούρκος βασιλιάς της κάλτσας βάζει υψηλούς στόχους
Ο τουρκικός όμιλος Penti, ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλτσών πανευρωπαϊκά, με ισχυρή παρουσία και στη λιανική, ίδρυσε το περασμένο καλοκαίρι την Penti Μονοπρόσωπη Α.Ε. με διαχειριστή τον Mert Karaibrahimoglu, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας Penti, ήτοι του βραχίονα του τουρκικού ομίλου PENTI GIYIM TICARET AS στη λιανική.
Ο όμιλος έχει ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω της εταιρείας Be Hellas με διαχειριστή τον Ahmet Eler, που είναι franchisee της μάρκας Penti για τη χώρα μας.
Η αρχή έγινε από την Αλεξανδρούπολη με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ το φθινόπωρο του 2021 η αλυσίδα επεκτάθηκε και στη Θεσσαλονίκη με κατάστημα στην Τσιμισκή.
Επόμενος σταθμός στη διαδρομή της Penti είναι η Αθήνα όπου βλέπει ήδη σημεία σε Χαλάνδρι, Ερμού και Γλυφάδα.
Το δίκτυο της αλυσίδας Penti με ηγετικά μερίδια όχι μόνο στα προϊόντα legwear (κάλτσες, καλσόν, κολάν κ.λπ.) αλλά και στα γυναικεία εσώρουχα και στα είδη beachwear, στην τουρκική αγορά φθάνει τα 400 καταστήματα. Εκτός της γειτονικής χώρας έχει παρουσία σε 37 ξένες αγορές, κυρίως στην Ασία και στην Ανατολική Ευρώπη, με 200 καταστήματα.
Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα επιχειρεί να κάνει άνοιγμα και στη δυτική Ευρώπη (Γερμανία, Μάλτα), η εδραίωση στην ελληνική αγορά θα λειτουργήσει ως αφετηρία για την επέκτασή της στη γηραιά ήπειρο.
Madame Coco: Γαλλικό στυλ αλά τούρκα χωρίς κέρδη
Έξι χρόνια «μετράει» στην ελληνική αγορά η αλυσίδα λευκών ειδών και διακόσμησης Madame Coco και ήδη διαθέτει τέσσερα σημεία πώλησης, όλα στην Αττική (Αθήνα, Γλυφάδα, Ελληνικό, Χαλάνδρι).
Ο κύκλος εργασιών της Madame Coco Μ.Α.Ε ανήλθε σε 1,316 εκατ. ευρώ το 2023 962 χιλ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 36,8%.
Ωστόσο η τελευταία γραμμή του ισολογισμού παραμένει στο κόκκινο, καθώς η εταιρεία εξακολουθεί να γράφει ζημιές.
Συγκεκριμένα το 2023 η ζημία χρήσεως ανήλθε σε 687 χιλ. ευρώ, ενώ την προηγούμενη χρήση η ζημία χρήσεως είχε διαμορφωθεί σε 636 χιλ. ευρώ.
Ο μέσος όρος του προσωπικού που απασχολήθηκε κατά την διάρκεια του 2023 ήταν 16 άτομα.
Η αλυσίδα Madame Coco ιδρύθηκε το 2011 και σήμερα έχει επεκταθεί σε 23 χώρες, μεταξύ των οποίων και αρκετές ευρωπαϊκές, διαθέτοντας περισσότερα από 700 καταστήματα. Η μάρκα, η οποία έχει αθροίζει 150.000 τετραγωνικά μέτρα χώρους πωλήσεις, προσφέρει τα προϊόντα της και μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, απ’ όπου προέρχεται το 21-22% του τζίρου κυρίως από την Τουρκία, όπου βρίσκεται και ο κύριος όγκος των φυσικών της καταστημάτων (σ.σ. περίπου 600).
Ο ιδρυτής της Madame Coco είναι ο İlhan Tanacı, ο πρώην ιδιοκτήτης της αλυσίδας ειδών σπιτιού English Home, την οποία πούλησε στην Aydin Holding.
Ακριβώς όπως δημιούργησε την επωνυμία English Home για να αντικατοπτρίζει το αγγλικό στυλ, ονόμασε τη νέα μάρκα Madame Coco για να αντικατοπτρίζει ένα γαλλικό στυλ.
Υπό εκκαθάριση
Αντίθετα με τις LC Waikiki, Penti και Madame Coco, που έχουν στόχο τη μεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά, μάλλον δεν θα δούμε την αλυσίδα Colin’s που φερόταν να αναζητά καταστήματα.
Κι αυτό γιατί μόλις έναν χρόνο από τη σύστασή της η ERK Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ πίσω από την οποία βρίσκεται ο όμιλος κλωστοϋφαντουργίας Eroglu τέθηκε υπό εκκαθάριση.
Πιο αναλυτικά, η εν λόγω εταιρεία συστάθηκε τον Μάιο του 2023 με μοναδικό μέτοχο την ERK Pazarlama Ve Giyim Sanayi Ticaret AS, εταιρεία συμφερόντων του τουρκικού κολοσσού Eroglu Group, που δραστηριοποιείται παραγωγικά στην ένδυση, ενώ στη λιανική έχει παρουσία μέσω της αλυσίδας Colin’s, η οποία διαθέτει δίκτυο άνω των 600 καταστημάτων στην Τουρκία και διεθνώς.
Σκοπός της ελληνικής εταιρείας ήταν το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων μέσω φυσικών καταστημάτων και μέσω διαδικτύου.
Οι 7 τούρκικες αλυσίδες που ήρθαν, είδαν και δεν… νίκησαν
Η English Home με είδη σπιτιού ήταν η τελευταία τουρκική αλυσίδα που ήρθε στην Ελλάδα, είδε αλλά τελικά δεν… νίκησε, καθώς το επιχειρηματικό της ταξίδι τελείωσε άδοξα τον Ιανουάριο του 2023, όταν έκλεισε και το τελευταίο κατάστημά της στην εγχώρια αγορά στο εμπορικό κέντρο River West.
H English Home έκανε ντεμπούτο στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2014 ανοίγοντας κατάστημα στο Κολωνάκι και το δίκτυό της ξεπέρασε τα 20 σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Ο υψηλότερος τζίρος της αλυσίδας ήταν 6 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το 2021, με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, οι πωλήσεις ήταν μόλις 1,5 εκατ. ευρώ, καθώς εν τω μεταξύ είχε αρχίσει να περιορίζει τη δραστηριότητά της. Τα περισσότερα καταστήματα έκλεισαν το 2022.
Είχε προηγηθεί το 2019 η αποχώρηση της αλυσίδας παιδικών ρούχων B&G Store, η οποία είχε ανοίξει το πρώτο και μοναδικό κατάστημά της στη Θεσσαλονίκη το 2018, αλλά η παρουσία της ήταν εξαιρετικά βραχύβια, καθώς τον επόμενο χρόνο το έκλεισε.
Η διακοπή της δραστηριότητας των English Home και B&G Store ήρθε αρκετά χρόνια μετά τη μαζική φυγή των τούρκων retailers λίγο πριν η χώρα μας μπει για τα καλά στην οικονομική κρίση.
Συγκεκριμένα, είχε προηγηθεί το κλείσιμο των καταστημάτων της εταιρείας υπόδησης Inci, της Mavi με παραγωγή τζιν, και των εταιρειών ένδυσης Koton, Gizia και Ipekyol. Η τελευταία λειτουργούσε στην ελληνική αγορά οκτώ καταστήματα τριών εμπορικών της σημάτων.


Latest News

Τα επόμενα big deals από Γεωργιάδη - Αντετοκούνμπο και Αναστασίου (Cavino) - Ποια οινοποιεία έχουν «λοκάρει»
Οι βλέψεις των Cavino και Ελληνικά Οινοποιεία για νέα deals στο κρασί - Οι κρυμμένες υπεραξίες του οινοτουρισμού και τα πολύτιμα assets των «νεκρών»

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ

Σκληρό πόκερ στην αγορά γάλακτος – Τα σενάρια πώλησης Δωδώνη και ΔΕΛΤΑ
Έντονη κινητικότητα στον κλάδο του γάλακτος με το βλέμμα σε Δωδώνη – ΔΕΛΤΑ – Θυγατρική πολυεθνικής ενημέρωσε τα κεντρικά για τις εξελίξεις

THEΟΝ: Έσοδα αυξημένα κατά 61% το 2024, πάνω από τις προβλέψεις
Το Προσαρμοσμένο EBIT της ΤΗΕΟΝ ανήλθε σε 88,2 εκατ. ευρώ, διατηρώντας το καλύτερο περιθώριο κέρδους του κλάδου στο 25,0%

Στον ψηφιακό τραπεζικό μετασχηματισμό, μπαίνει η Quality & Reliability
Η ψηφιακή μετάβαση του τραπεζικού και χρηματοοϊκονομικού τομέα βρίσκεται στο επίκεντρο της θυγατρικής της Quality & Reliability

Καμπανάκι Μυτιληναίου για τη βιομηχανία μετάλλων της Ευρώπης
Τι ζητά η η ευρωπαϊκή ένωση μετάλλων, Eurometaux, μέσα από μια αιχμηρή ανάρτησή της στο Linkedin

egg – Eurobank: Ισχυρό ενδιαφέρον από 200 επενδυτές για 41 startups από 7 χώρες
Στην ημερίδα egg της Eurobank συμμετείχαν startups από Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ελβετία, Τουρκία, Γερμανία και Ουκρανία

UBS: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες παρά το ράλι ανόδου
Τι λέει η UBS για τις ελληνικές τράπεζες και το ράλι που καταγράφουν οι μετοχές

ISOMAT: Πάνω από 114 εκατ. ο κύκλος εργασιών το 2024
Η ISOMAT έκλεισε το 2024 πετυχαίνοντας αύξηση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο Ομίλου κατά 7%, σε σχέση με το 2023

Σε αύξηση 10% των πωλήσεων στοχεύει η JYSK στην Ελλάδα φέτος - Άνοιγμα 6 νέων καταστημάτων
O αντίκτυπος της κρίσης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά, εκτιμά ο όμιλος από τη Δανία