
Το περασμένο καλοκαίρι ψηφίστηκε ένας νόμος που καθιέρωνε την ανά εξάμηνο ηλεκτρονική διασταύρωση των οχημάτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Το τι ακούσαμε τότε δεν περιγράφεται. Οι ποινές σε περίπτωση υποτροπής έφταναν στον διπλασιασμό των υπαρχόντων προστίμων, την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος. Η ΑΑΔΕ, που θα τις τρέξει, λέει ότι είναι έτοιμη από το φθινόπωρο. Προφανώς κάποιος φορέας δεν μπορεί ή δεν θέλει να διευκολύνει με τα στοιχεία του, καθώς η πρώτη διασταύρωση με τον νέο νόμο δεν έχει ακόμα τρέξει και έχουμε περάσει και τον μισό Ιανουάριο. Οσοι επιλέγουν να κυκλοφορούν χωρίς πιστοποίηση τεχνικού ελέγχου, χωρίς ασφαλιστήριο έναντι ζημιών προς τρίτους ή ακόμα και χωρίς να έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να συνεχίσουν να το κάνουν ανενόχλητοι. Κανείς δεν τους ελέγχει. Ούτε τώρα, αλλά, η αλήθεια είναι, ούτε παλαιότερα. Γενικώς φαίνεται ότι ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων μπορούσαν διαχρονικά να αποφεύγουν τις υποχρεώσεις τους, καθώς μόνιμα για διασταυρώσεις που θα τρέξουν ακούμε – για πάνω από μια 20ετία – και αποτελέσματα, επιβολή προστίμων για παράδειγμα, ούτε έχουμε ακούσει ούτε έχουμε δει.
Η πιο γνωστή μεγάλη διασταύρωση για να βρούμε πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους δρόμους είχε γίνει το μακρινό 2018. Τότε είχαν εντοπιστεί 436.653 ανασφάλιστα οχήματα. Αυτό που μάθαμε επίσης τότε ήταν ότι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων είχαν ενημερωθεί με μήνυμα στη θυρίδα τους στο Taxisnet. Τους δινόταν παράλληλα η δυνατότητα μέσα σε μια εβδομάδα να φροντίσουν για την ασφάλιση του οχήματός τους πληρώνοντας αντί προστίμου, ένα παράβολο. Εκ των υστέρων μάθαμε από το ρεπορτάζ των ασφαλιστικών εταιρειών ότι ούτε 50.000 από τους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων δεν έσπευσαν να τα ασφαλίσουν. Οι υπόλοιποι δεν έκαναν τίποτα. Ποτέ δεν μάθαμε ούτε εάν τους «τσίμπησε» αυτούς τους ανθρώπους κάποια δημόσια υπηρεσία. Αν προσπάθησε έστω να τους συνετίσει κάποιος.
Πιο παλιά, το 2013 είχε ξεκινήσει η ταχυδρομική αποστολή προστίμων (400 ευρώ) στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είχαν περάσει ΚΤΕΟ. Τότε είχαν υπολογίσει ότι 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά και 750.000 μοτοσικλέτες απείχαν από τον τεχνικό έλεγχο, στερώντας από τα δημόσια ταμεία περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε τότε μάθαμε τι εισπράχθηκε ή πόσοι συμμορφώθηκαν.
Μην κοροϊδευόμαστε. Την αλήθεια την ξέρουμε όλοι. Δεν έχει ελεγχθεί ποτέ τίποτα. Και αν έγινε ποτέ κάτι, ήταν αποσπασματικό και για τα «μάτια του κόσμου». Το μόνο που ισχύει και μένει τελικά είναι οι πηχυαίοι τίτλοι περί «προστίμων-φωτιά» και «σαρωτικών ελέγχων». Μόνο λίγοι «τσιμπάνε» και συμμορφώνονται και… τέτοιοι που είναι πληρώνουν και κανένα πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής. Ο σκληρός πυρήνας των συστημικών παραβατών μπορεί ανενόχλητος να συνεχίσει να παραβιάζει κάθε νόμο αυτού του κράτους, προφανώς και αυτούς που διέπουν τη χρήση ενός αυτοκινήτου, και να μένει ατιμώρητος.


Latest News

Ολα μαζί
Εχεις σπίτι και θες να το νοικιάσεις, πάρε το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» και το ρίχνεις στην αγορά. Θες να μείνεις ο ίδιος και να το χαρείς, έρχεται το «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

Ζαν Τιρόλ: Ρόλος κομπάρσου για την Ευρώπη;
Σύμφωνα με τον Γάλλο νομπελίστα της οικονομίας, η Ευρώπη πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική της για την καινοτομία, διαφορετικά θα εξαφανιστεί ως γεωπολιτικός παράγοντας.

Η… ευτυχία των ελλειμμάτων
Οι αναρτήσεις Τραμπ εξισώνουν τα εμπορικά ελλείμματα των ΗΠΑ με την επιδότηση άλλων οικονομιών,

Χωρίς αντίκρισμα
Μόνο τυχαία δεν είναι η συζήτηση που πάει να ξανά ανοίξει για τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς ο ίδιος είχε φάει πολύ εσωκομματικό «ξύλο» για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησής του

Γιατί «αγριεύει» ξανά η κατάσταση στην ενέργεια
Το σκηνικό στην ενέργεια «αγριεύει» και θα επηρεάσει και την ελληνική οικονομία.

Χωρίς αποταμίευση
Το πρόβλημα για την οικονομία, παρά τη συγκεκριμένη θετική εξέλιξη, είναι ότι τα παραπάνω χρήματα χρησιμοποιούνται όπως γινόταν και παλαιότερα

Κυβερνητικές αποφάσεις
Υπάρχουν άλλες αποφάσεις που λαμβάνονται απλά για το θεαθήναι, έτσι για να ικανοποιηθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα

Οι επτά άδειες
Μετά τη φασαρία που δημιουργήθηκε, ο δήμαρχος δήλωσε ότι θα παγώσει κάθε κατασκευή μέχρι να εγκριθούν τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια

Για όσο αντέξουμε
Το πρώτο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι μια «πύρρειος» νίκη του Τραμπ, που μπορεί να προέλθει από την αύξηση των τιμών της ενέργειας

Οι επιχειρήσεις σε εποχή ανατρεπτικών αλλαγών
Η πρόκληση για τους manager είναι να δημιουργήσουν μία ισορροπημένη κατάσταση μεταξύ σταθερότητας και αστάθειας, αλλά και αλλαγές συμπεριφορών