
Η ευθυγράμμιση του Ιλον Μασκ με την ιδεολογία που κομίζει ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ευρώπη και έχει προκαλέσει ένα κύμα αποχωρήσεων από την πλατφόρμα του δισεκατομμυριούχου της τεχνολογίας, η πολιτική συμπόρευση του οποίου με τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ σηματοδοτεί για ορισμένους μια νέα εποχή στα πολιτικά πράγματα.
Ολο και περισσότεροι απλοί πολίτες, αλλά και πολιτικοί, κυβερνητικοί φορείς -συμπεριλαμβανομένης της Bundesbank και του υπουργείου Αμυνας της Γερμανίας- αναστέλλουν τους λογαριασμούς τους στο X ως απάντηση στις γελοιότητες του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη Ιλον Μασκ, όπως γράφει χαρακτηριστικά το Bloomberg.
ΕΕ: Επεκτείνει την έρευνα για το «X», του Ιλον Μασκ
Οι διαγραφές αυτές συνδέονται με την εντεινόμενη αίσθηση μεταξύ των επιφανών χρηστών ότι ούτε λίγο ούτε πολύ το μέσο κοινωνικής δικτύωσης τείνει να μετατραπεί σε χώρο αναπαραγωγής των ιδεών του Μασκ με τις οποίες είναι αναγκασμένοι να έρχονται σε επαφή οι χρήστες.
Μεταξύ άλλων, λόγος γίνεται για τα tweets του είναι σχεδόν αδύνατο να αποφευχθούν, για το ότι ο αλγόριθμος του X ενισχύει τα fake news εις βάρος της αξιοπιστίας και ότι ο συνδυασμός περισσότερης τεχνητής νοημοσύνης και λιγότερου μέτρου θα κάνει τα πράγματα χειρότερα.
Οι τελευταίες απόπειρες του Μασκ να αναμειχθεί στα ευρωπαϊκά πολιτικά πράγματα με επιθέσεις σε ευρωπαίους ηγέτες και η ανοιχτή υποστήριξη που εξεδήλωσε στο γερμανικό ακροδεξιό AfD ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, προκαλώντας τη δημόσια οργή του Εμανουέλ Μακρόν και του Ολαφ Σολτς.
Την τελευταία εβδομάδα, πολλά γερμανικά υπουργεία, καθώς και ο αντιπρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης της Γαλλίας διαγράφτηκαν ή περιόρισαν τη χρήση του X. Το υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι η «αντικειμενική» ανταλλαγή πληροφοριών είχε γίνει κάτι πολύ δύσκολο στο X, ενώ ο Roland Ο Lescure, πρώην υπουργός επί Μακρόν, είπε ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει «διέξοδος προπαγάνδας».
Και, μπορεί συνολικά αυτοί οι λογαριασμοί που αντιπροσωπεύουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες να είναι ένα πολύ μικρό μέρος από τα 213,5 εκατομμύρια χρηστών του X, ωστόσο έχουν από μόνοι τους ειδικό βάρος που δημιουργεί δυσάρεστο αποτύπωμα για το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς τέτοιου είδους αποχωρήσεις δυνητικά κάνουν το X να μοιάζει περισσότερο με ένα δίκτυο μικρόκοσμου για ομοϊδεάτες του Μασκ.
Εκπέμπεται, επίσης, ένα ευρύτερο μήνυμα ότι η διακοπή της χρήσης του συγκεκριμένου μέσου δεν ισοδυναμεί με απομόνωση των χρηστών που το εγκαταλείπουν, ούτε τους «δένει τα χέρια», όπως μπορεί να γινόταν παλιότερα, γιατί σήμερα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις που κερδίζουν έδαφος και νέα εργαλεία που βοηθούν στη μεταφορά αρχείων και ακολούθων.
Ενα άλλο κίνητρα, επίσης, για τους ηγέτες της ΕΕ να περιορίσουν το X είναι να προσπαθήσουν να βρουν τρόπους να ασκήσουν πίεση στον Μασκ σε μια εποχή που η ένωση προσπαθεί να επιβάλει ρυθμίσεις για τον τρόπο που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη οι εταιρείς της Big Tech.
Και σε… στίκερ
Από την ωμή παρέμβαση του δισεκατομμυριούχου Μασκ στα γερμανικά πολιτικά πράγματα, το ΑfD εκτινάχθηκε για πρώτη φορά σε εθνική δημοσκόπηση πάνω από το 20%.
Ειδικοί χαρακτηρίζουν τις παρεμβάσεις αυτές ως «Tech Coup» (τεχνοπραξικόπημα) και κατηγορούν τον Μασκ ότι υπονομεύει τη δημοκρατία, προωθώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ακροδεξιών κομμάτων, γράφει ο Ευθύμης Αγγελούδης στη Deutsche Welle. Και, εννοείται ότι αυτό δεν αρέσει σε πολλούς πελάτες του. Και ο Μασκ δεν έχει μόνο το X, αλλά και την εμβληματική βιομηχανία ηλεκτροκίνησης, Tesla. Oσοι αγόρασαν ένα Tesla λόγω μιας οικολογικής πεποίθησης, τώρα αισθάνονται σίγουρα κάτι σαν “Tesla-shame” (ντροπή για την Tesla) και μπορεί να μην τολμούν καν να βγουν από το γκαράζ με το όχημά τους», λέει χαρακτηριστικά στη DW ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends.
Το γεγονός ότι η εταιρεία του Μασκ έχει ήδη χάσει πελάτες που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν τα οχήματά του στη Γερμανία φαίνεται κυρίως στα στοιχεία των πωλήσεων. Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων Tesla έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, με 37.000 νέα οχήματα το 2024 σε σύγκριση με 63.000 το 2023.
Ο Πάτρικ Σνάιντερ, γραφίστας από το Πφόρτσχαϊμ της Βάδης-Βυρτεμβέργης, που μίλησε επίσης στη DW, είπε ότι ως οδηγός Tesla, θα ερωτηθείς για τις πολιτικές πεποιθήσεις του Μασκ, είτε συμφωνείς είτε όχι. Ο ίδιος το κατάλαβε με δυσάρεστο τρόπο, όταν σε ένα πάρκινγκ σούπερ μάρκετ του είπαν ότι ως οδηγός Tesla μάλλον θα ψηφίζει και την Εναλλακτική για τη Γερμανία. Αυτό τον προβλημάτισε: «Είναι τρελό: απέκτησα το αυτοκίνητο των ονείρων μου και ξαφνικά με ταυτίζουν με ακροδεξιές θέσεις», είπε.
Ο Σνάιντερ έψαξε να βρει ένα αυτοκόλλητο που να δηλώνει τη στάση του απέναντι στον Ίλον για το αυτοκίνητό του. Υπήρχε ήδη στην Αμερική – αλλά μόνο εκεί. Δεδομένου ότι ο γραφίστας σχεδίαζε ήδη αυτοκόλλητα για ηλεκτρικά ποδήλατα, αποφάσισε να φτιάξει μόνος του ένα αυτοκόλλητο για Tesla. «Το ανέβασα στο Amazon και έτσι έγινε η αρχή». Τι δηλώνει με το αυτοκόλλητο; «Αγόρασα αυτό το αυτοκίνητο πριν ο Μασκ τρελαθεί»!
«Προσπαθώ να τοποθετηθώ καθαρά και να δείξω τη στάση μου», λέει ο Σνάιντερ, μιλώντας στη γερμανική ιστοσελίδα tagesschau.de. «Λέγοντας, μου αρέσει να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο και αυτός [ο Μασκ] βοήθησε να δημιουργηθεί κάτι σπουδαίο. Αλλά όταν πρόκειται για τον Ιλον αυτήν τη στιγμή, δεν μπορείς να συνεχίσεις άλλο».
Οι αντιδράσεις στο αυτοκόλλητό του, που είναι κολλημένο στο μαύρο Tesla του, ήταν σταθερά θετικές στην πραγματική ζωή. «Αν κάθομαι στο αυτοκίνητο και κάποιος περάσει και το διαβάσει και χαμογελάσει – τότε τα έχω καταφέρει».
Ο ειδικός στη διαφήμιση Στέφαν Βέγκνερ αποκαλεί το αυτοκόλλητο «οπτική έκφραση της ντροπής για τα Tesla». Ο Ίλον Μασκ καλεί τον κόσμο να ψηφίσει την AfD και το προεκλογικό μανιφέστο του κόμματος λέει λίγο πολύ: Καταργήστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. «Και αυτές οι αντιφάσεις είναι φυσικά περίεργες», λέει ο Βέγκνερ. «Για μια συγκεκριμένη ομάδα αγοραστών που τώρα απομακρύνεται από την Tesla, όπως ακριβώς απομακρύνθηκαν από την πλατφόρμα X, αυτό είναι σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας και στην πραγματικότητα μια συνειδητή καταναλωτική απόφαση».
Ακόμη, μεγάλοι πελάτες ήδη απομακρύνονται από τον αμερικανικό κολοσσό. Η αλυσίδα ειδών προσωπικής υγιεινής Rossmann δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει πλέον αυτοκίνητα Tesla εξαιτίας της «ασυμβατότητας μεταξύ των δηλώσεων του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla Ίλον Μασκ και των αξιών που αντιπροσωπεύει με τα προϊόντα της».


Latest News

Η OpenΑΙ απορρίπτει και επίσημα την πρόταση εξαγοράς του Μασκ
Η εταιρεία «δεν πωλείται» είχε δηλώσει προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Άλτμαν – «Το Δ.Σ. απέρριψε ομόφωνα την τελευταία προσπάθεια του Μασκ να διαταράξει τον ανταγωνισμό του»

Προειδοποίηση για τραπεζικές κρίσεις από τα fake news της ΑΙ
Μια δαπάνη δέκα λιρών για παραπλανητικές διαφημίσεις ΑΙ στα social media θα ήταν αρκετή για να προκαλέσει αναλήψεις ενός εκατομμυρίου λιρών.

Οργανώνοντας το... χάος των δεδομένων - Η στρατηγική της Witside
Η Witside προσδιορίζει την δραστηριότητά της σαν μια προσπάθεια να ενισχυθεί η ανθρώπινη κρίση χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και εξειδικευμένες λύσεις Big Data

Το διαστημικό όχημα της Κίνας που θα «πατήσει» στη Σελήνη
Η Κίνα παρουσίασε τον νέο της διαστημικό όχημα, καθώς και τη νέα διαστημική στολή της, ονόματι «Tansuo» και «Wangyu» αντιστοίχως

«Τα data είναι το μέλλον» - Οι συμφωνίες Παπαστεργίου στο Ντουμπάι
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου στο World Governments Summit 2025 - Συνεργασία Ελλάδας και ΗΑΕ για την ψηφιακή διακυβέρνηση

Στον ψηφιακό τραπεζικό μετασχηματισμό, μπαίνει η Quality & Reliability
Η ψηφιακή μετάβαση του τραπεζικού και χρηματοοϊκονομικού τομέα βρίσκεται στο επίκεντρο της θυγατρικής της Quality & Reliability

Το TikTok επιστρέφει στα App Stores Apple και Google
Ο Μπάιντεν απαγόρευσε το TikTok στις ΗΠΑ, αλλά ο Τραμπ διέκοψε την επιβολή της απαγόρευσης

Ξεχάστε τις Magnificent 7… έρχονται οι Magnificent 47 και είναι στην Ευρώπη
Οι τράπεζες απέδωσαν το 2022 για τον ίδιο λόγο που οι μετοχές τεχνολογίας έπεσαν εκείνο το έτος - τα επιτόκια άρχισαν να ανεβαίνουν

Η Apple επιλέγει την Alibaba για να λανσάρει λειτουργίες AI στην Κίνα
Η Apple εξέτασε κινεζικές εταιρείες ΑΙ όπως οι DeepSeek, Baidu, ByteDance και Tencent πριν επιλέξει τελικά την Alibaba

Ο Μπέζος... εκτοξεύει τις απολύσεις στην Blue Origin - Διώχνει 1 στους 10 εργαζόμενους
Η Blue Origin στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή του πυραύλου New Glenn, ο οποίος έκανε το πρώτο ντεμπούτο του τον περασμένο μήνα