
Οι προκλήσεις στη ναυτιλία είναι πολλές αλλά μαζί με αυτές δημιουργούνται και ευκαιρίες τόνισε μιλώντας στην τελετή για το νέο έτος ο νέος πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) Γιώργος Αλεξανδράτος. Από την πρώτη στιγμή τα μηνύματα που έστειλε ο νέος πρόεδρος είναι στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ενότητα του κλάδου σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και τους άλλους φορείς, έμφαση στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και πρωτοβουλίες για την προσέλκυση νέων στη ναυτιλία. Όπως συνηθίζει να λέει η ναυτιλία είναι ο θησαυρός της Ελλάδας και ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για να ενημερωθεί κάθε οικογένεια στην Ελλάδα για τις δυνατότητες και τα οφέλη της ναυτιλίας.
Ξεκαθάρισε αρχικά ότι το ΝΕΕ «πάντα σε απόλυτη συνεννόηση και συνεργασία με τις ναυτιλιακές ενώσεις, οι οποίες εξειδικεύονται η καθεμία στον τομέα της, το Ναυτικό Επιμελητήριο οφείλει να υπηρετεί τον βασικό του ρόλο, ο οποίος δεν είναι άλλος από το να συνεχίσει να εργάζεται και να συνεργάζεται στενά με την Πολιτεία, ακολουθώντας τις θεσμικές αρχές του ως σύμβουλος σε θέματα ναυτιλίας και ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας μέσω αυτής».
Ο κ. Αλεξανδράτος ξεχώρισε τις μικρές και μεσαίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, τις οποίες πρέπει το ΝΕΕ να στηρίξει «παρέχοντας τους τα εργαλεία και τις γνώσεις για να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις και να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους». Στο πλαίσιο αυτό απευθυνόμενος στον Υπουργό Ναυτιλίας σημείωσε ότι «πρέπει να συζητήσουμε από κοινού για την ύπαρξη και κυρίως την τόνωση του Maritime Hellas, του μοναδικού επίσημου ναυτιλιακού cluster που έχει συσταθεί επίσημα από την ΕΕΕ, το ΝΕΕ και το ΕΒΕΠ, καθώς και τα επόμενα βήματα για την περαιτέρω ενίσχυσή του».
Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Νέος πρόεδρος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Η συνεισφορά της ναυτιλίας στην οικονομία
Είναι σημαντικό, για τον κ. Αλεξανδράτο, να επισημανθεί η σημαντική προσφορά του ναυτιλιακού κλάδου στη χώρα μας τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Εκτός από τη δημιουργία εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, άμεσα και έμμεσα, οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν σταθερά δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας. Δεν είναι σήμερα η κατάλληλη στιγμή για να παραθέσω νούμερα για τη ναυτιλία, ωστόσο δεν μπορώ να μη μοιραστώ μαζί σας ότι τα τελευταία 20 χρόνια, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία έχουν ξεπεράσει τα 263 δισεκατομμύρια ευρώ, βοηθώντας στην εξισορρόπηση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας, είπε. Μην αμελούμε όμως παράλληλα ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν επίσης σε διάφορους κλάδους της εθνικής οικονομίας εκτός της ναυτιλίας, όπως οι νέες τεχνολογίες, οι υπηρεσίες, τα ακίνητα και ο τουρισμός.
Ακολούθως περιέγραψε ορισμένες προτεραιότητες σε κάθε κλάδο που εκπροσωπείται στο ΝΕΕ.

«Ακούω συχνά ότι οι δύο μεγάλες βιομηχανίες της χώρας μας είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός. Φανταστείτε, όμως, πόσο μικρότερης έκτασης θα ήταν ο τουρισμός και η συνεισφορά του στο ΑΕΠ, αν δεν υπήρχαν τα καράβια και τα σκάφη. Επιπλέον, πόσα νησιά θα παρέμεναν ακατοίκητα χωρίς τη στήριξη των ναυτιλιακών μεταφορών». Συνεχίζοντας για την ακτοπλοΐα αναφέρθηκε στους θεμιτούς και δημιουργικούς προβληματισμούς «σχετικά με το μέλλον της ακτοπλοΐας μας» και τη «πράσινη» μετάβαση που τέθηκαν το πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΕΝ. Ανάλογη έμφαση όμως συνέχισε θα πρέπει να δοθεί και στο κλάδο του short sea όσον αφορά τη πράσινη μετάβαση γιατί έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την ακτοπλοΐα και συμβάλλει τα μάλλα στην οικονομία όπως θα διαπιστωθεί σε λίγο καιρό από την επικαιροποιημένη μελέτη του ΙΟΒΕ.
Το yachting αποτελεί επίσης ένα μεγάλο κεφάλαιο προσφοράς. Μέσα από συνεχόμενη επικοινωνία με το Υπουργείο και τα επιτελεία του, καταλήξαμε σε ένα νέο νομοσχέδιο για το οποίο ευχαριστούμε όλες τις αρμόδιες ενώσεις για τη συνεργασία τους, συνδυάζοντας όσο ήταν εφικτό τις δικές τους οπτικές γωνίες.
Ναυτική εκπαίδευση και καμπάνια
«Η ναυτική εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη και την ευημερία του κλάδου μας. Το ΝΕΕ θα υποστηρίξει με όλα τα διαθέσιμα μέσα το όραμα όλων μας για μια αναβαθμισμένη ναυτική εκπαίδευση, η οποία θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός καταρτισμένου και εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού το οποίο θα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης ναυτιλίας.
Η έλλειψη ναυτικών, που αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, απασχολεί όλους Στο πλαίσιο αυτό, το ΝΕΕ σχεδιάζει για φέτος μια καμπάνια προσέλκυσης μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, η οποία, ευελπιστούμε, θα φέρει θετικά αποτελέσματα, προβάλλοντας στους νέους τις προοπτικές που ανοίγονται μπροστά τους. Ο κ. Αλεξανδράτος τάχθηκε επίσης υπέρ της αναμόρφωσης της ναυτικής εκπαίδευσης «την οποία προσμένουμε όλοι διακαώς, όπως έχει αναλυθεί στην αποδεκτή μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδου».
Ακολούθως ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ ευχαρίστησε την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού για την στήριξη της και τον πρώην πρόεδρο της ΕΕΕ κ. Θεόδωρο Βενιάμη γιατί όπως είπε χαρακτηριστικά τον «πήρε από το αυτί» και τον ενέπνευσε να ασχοληθεί με τα κοινά της ναυτιλίας και το Ναυτικό Επιμελητήριο.
Η εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, με τον χώρο να γεμίζει από πλήθος κόσμου και παραγόντων της ναυτιλίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων κ.λ.π.
Απουσίαζε ο απερχόμενος πρόεδρος Γιώργος Πατέρας ο οποίος παραιτήθηκε πριν ένα περίπου μήνα αλλά όλοι είχαν να πουν μια καλή κουβέντα.
Η ελληνική ναυτιλία
Χαιρετισμούς στην εκδήλωση, απεύθυναν ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ βουλευτής Χίου Σταύρος Μιχαηλίδης, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, ενώ το παρόν στην εκδήλωση έδωσε και ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
Στο τέλος της εκδήλωσης τιμήθηκαν από το ΝΕΕ ο κ. Γιώργος Βερνίκος, αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και ο κ. Μιχάλης Σακέλλης επίτιμος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, έκανε λόγο για μια “κρίσιμη καμπή” στην παγκόσμια ναυτιλία αλλά εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ελληνική ναυτιλία διαθέτει την απαιτούμενη ανθεκτικότητα για να μετατρέψει τις δυσκολίες σε ευκαιρίες. «Η ελληνική ναυτιλία δεν παίζεται» τόνισε κλείνοντας την ομιλία του.
Παίρνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε ο Υπουργός η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, «απάντησε» στο κ. Στυλιανίδη ότι «και ο Υπουργός δεν παίζεται». Ευχήθηκε στον νέο πρόεδρο καλή σταδιοδρομία, και υπογράμμισε ότι «το Επιμελητήριο και η Ένωση συμπορεύονται για το καλό της ελληνικής ναυτιλίας».
Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, ο οποίος αναφερόμενος στον νέο πρόεδρο σημείωσε ότι «η μετάβαση στη νέα γενιά είναι η μεγαλύτερη ηθική ικανοποίηση». ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε τις δύσκολες συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή κοινότητα. “Η βιωσιμότητα του κλάδου μας δοκιμάζεται, αλλά είμαστε εδώ για να προσαρμοστούμε στις νέες απαιτήσεις».
Ο τιμώμενοι της βραδιάς, Γιώργος Βερνίκος και Μιχάλης Σακέλλης, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την πολυετή τους διαδρομή στη ναυτιλία, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους για την αναγνώριση του έργου τους.


Latest News

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε

Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv

Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες