
Αναδιαμορφώνει την αγορά και το εμπόριο, μέσω αγωγών και θαλάσσιο, του πετρελαίου η απόφαση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλλει δασμούς 25% σε προϊόντα από τον Καναδά και το Μεξικό, αν και τα καναδικά ενεργειακά προϊόντα θα υπόκεινται μόνο σε προσαύξηση 10%.
Δασμοί Τραμπ: Έκανε πίσω ο Τραμπ για Καναδά και Μεξικό – Τι μέλλει γενέσθαι με Κίνα και ΕΕ
Οι ΗΠΑ εισάγουν περίπου 4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από τον Καναδά και λίγο λιγότερο από 1 εκατ. από το Μεξικό. Οι αναλυτές Fredrik Dybwad και Nils Thommesen του οίκου αναλύσεων Fearnleys εκτιμούν ότι το εμπόριο πετρελαίου μπορεί να γίνει πιο περίπλοκο. Σε ό,τι αφορά το θαλάσσιο εμπόριο οι δυο αναλυτές εκτιμούν ότι οι δασμοί θα οδηγήσουν σε μακρύτερα δρομολόγια τα πλοία που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού πετρελαίου.
Οι αναλυτές Fredrik Dybwad και Nils Thommesen του οίκου αναλύσεων Fearnleys εκτιμούν ότι το εμπόριο πετρελαίου μπορεί να γίνει πιο περίπλοκο
Οι ειδικοί σημειώνουν, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι το εισαγόμενο στις ΗΠΑ καναδικό και μεξικάνικο πετρέλαιο χρησιμοποιείται για σκοπούς ανάμειξης, πράγμα που σημαίνει ότι η ζήτηση για αυτά τα βαρέλια δεν θα εξαφανιστεί. Στο πλαίσιο αυτό εφόσον οι αγοραστές αργού των ΗΠΑ αρχίσουν να αναζητούν αλλού, θα μπορούσαν να βρουν νέες πηγές προμήθειας στη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Επίσης από την άλλη πλευρά οι μεξικανοί παραγωγοί θα μπορούσαν να πωλούν το πετρέλαιό τους στην Ασία και την Ευρώπη.
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, το 59% των εξαγωγών αργού της μεξικανικής Pemex κατευθύνθηκε στις ΗΠΑ, το 21% στην Ευρώπη και το 20% στην Ασία. Το μερίδιο αργού της Pemex που κατευθύνεται σε προορισμούς εκτός ΗΠΑ θα πρέπει να αυξηθεί στο μέλλον λόγω των δασμών, προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα στα δεξαμενόπλοια, εκτιμά η Lloyd’s List. Σύμφωνα με τον αναλυτή της Stifel Ben Nolan, οι ΗΠΑ εισάγουν βαρύ μεξικανικό αργό, το οποίο θα μπορούσε να αντικατασταθεί από παρόμοιο αργό από περιοχές όπως η Μέση Ανατολή, δηλαδή μεξικανικό αργό προς την Ινδία και σαουδαραβικό αργό προς τις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το οποίο θα ήταν προφανώς θετικό για τα δεξαμενόπλοια.
Ο Καναδάς και οι δασμοί Τραμπ
Οσον αφορά τον Καναδά, οι εξαγωγές αργού προς τις ΗΠΑ αποστέλλονται κατά συντριπτικό ποσοστό μέσω διασυνοριακών αγωγών, οπότε οποιεσδήποτε εμπορικές αλλαγές θα προσθέσουν στα τονοχιλιόμετρα των δεξαμενοπλοίων.
Ο Καναδάς εγκαινίασε τον περασμένο Μάιο τον αγωγό TMX με δυναμικότητα 590.000 βαρελιών την ημέρα προς τη Βρετανική Κολομβία στην ακτή του Ειρηνικού, συμπληρώνοντας παλαιότερο αγωγό με δυναμικότητα 300.000 βαρέλια την ημέρα προς την ίδια ακτή. Οι εξαγωγές καναδικού αργού από τη Βρετανική Κολομβία κατευθύνονταν είτε στη δυτική ακτή των ΗΠΑ είτε στην Ασία.
Η επιβολή δασμών θα ωθήσει όλες αυτές τις εξαγωγές στην Ασία, κυρίως στην Κίνα, και τα στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων δείχνουν ότι αυτό έχει ήδη συμβεί. Ολα τα καναδικά εξαγωγικά φορτία που βρίσκονται τώρα στη θάλασσα κατευθύνονται προς την Ασία.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες