
Η Google ξεκίνησε σήμερα την κυκλοφορία της σουίτας μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης Gemini 2.0 για όλους – την «πιο ικανή» σουίτα μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης μέχρι σήμερα. Είχε προηγηθεί τον Δεκέμβριο η πρόσβαση σε προγραμματιστές και έμπιστους δοκιμαστές, ενώ παράλληλα ενσωματώθηκαν και ορισμένες λειτουργίες σε προϊόντα Google.
Η σουίτα περιλαμβάνει το 2.0 Flash, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «μοντέλο εργασίας, βέλτιστο για εργασίες μεγάλου όγκου, υψηλής συχνότητας σε κλίμακα». Επίσης περιλαμβάνει το 2.0 Pro Experimental, το οποίο επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση κωδικοποίησης. και το 2.0 Flash-Lite, το οποίο η Google θεωρεί ως το «πιο οικονομικό μοντέλο μέχρι τώρα».
Στους ελληνικούς δρόμους από 4 Φεβρουαρίου το Google Street View
Το Gemini Flash κοστίζει στους προγραμματιστές 10 σεντς ανά εκατομμύριο tokens για εισαγωγή κειμένου, εικόνας και βίντεο, ενώ το Flash-Lite, η πιο οικονομική έκδοσή του, κοστίζει 0,75 σεντ για το ίδιο.
Οι συνεχιζόμενες εκδόσεις αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την Google να επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε «πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης», καθώς ο αγώνας εξοπλισμών τεχνητής νοημοσύνης θερμαίνεται μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών και νεοφυών επιχειρήσεων.
Οι Meta, Amazon, Microsoft, OpenAI και Anthropic κινούνται επίσης προς το agentic AI, ή μοντέλα που μπορούν να ολοκληρώσουν πολύπλοκες εργασίες πολλαπλών βημάτων για λογαριασμό ενός χρήστη, αντί να χρειάζεται ο χρήστης να τον καθοδηγήσει σε κάθε μεμονωμένο βήμα.
«Τον τελευταίο χρόνο, επενδύσαμε στην ανάπτυξη περισσότερων agentic μοντέλων, που σημαίνει ότι μπορούν να κατανοήσουν περισσότερα για τον κόσμο γύρω σας, να σκεφτούν πολλά βήματα μπροστά και να αναλάβουν δράση εκ μέρους σας, με την επίβλεψή σας», έγραψε η Google σε μια ανάρτηση ιστολογίου τον Δεκέμβριο, προσθέτοντας ότι το Gemini 2.0 έχει πετύχει «νέες προόδους στην πολυτροπικότητα — όπως εγγενή εικόνα και έξοδο ήχου — και το νέο εργαλείο για τη δημιουργία εγγενούς οικογενειακής χρήσης πράκτορες AI που μας φέρνουν πιο κοντά στο όραμά μας για έναν καθολικό βοηθό».
Το επίπεδο των ανταγωνιστών
Η Anthropic, η υποστηριζόμενη από την Amazon startup τεχνητής νοημοσύνης που ιδρύθηκε από πρώην στελέχη έρευνας της OpenAI, είναι βασικός ανταγωνιστής στον αγώνα για την ανάπτυξη πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης. Τον Οκτώβριο, η startup ανακοίνωσε ότι οι AI πράκτορες που είχε δημιουργήσει ήταν σε θέση να χρησιμοποιούν υπολογιστές όπως οι άνθρωποι για να ολοκληρώσουν πολύπλοκες εργασίες.
Η δυνατότητα χρήσης υπολογιστή της Anthropic επιτρέπει στην τεχνολογία της να ερμηνεύει τι υπάρχει σε μια οθόνη υπολογιστή, να επιλέγει κουμπιά, να εισάγει κείμενο, να περιηγείται σε ιστότοπους και να εκτελεί εργασίες μέσω οποιουδήποτε λογισμικού και περιήγησης στο διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο, ανέφερε η startup.
Το εργαλείο μπορεί να «χρησιμοποιήσει τους υπολογιστές βασικά με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε εμείς», είπε ο Τζάρεντ Κάπλαν, επικεφαλής επιστήμης της Anthropic, σε συνέντευξή του στο CNBC εκείνη την εποχή. Είπε ότι μπορεί να κάνει εργασίες με «δεκάδες ή και εκατοντάδες βήματα».
H OpenAI κυκλοφόρησε ένα παρόμοιο εργαλείο πρόσφατα, εισάγοντας μια δυνατότητα που ονομάζεται Operator που θα αυτοματοποιεί εργασίες όπως ο προγραμματισμός διακοπών, η συμπλήρωση φορμών, η πραγματοποίηση κρατήσεων σε εστιατόρια και η παραγγελία ειδών παντοπωλείου. Η startup που υποστηρίζεται από τη Microsoft περιέγραψε τον Operator ως «έναν πράκτορα που μπορεί να μεταβεί στον Ιστό για να εκτελέσει εργασίες για εσάς».
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η OpenAI ανακοίνωσε ένα άλλο εργαλείο που ονομάζεται Deep Research που επιτρέπει σε έναν πράκτορα AI να συντάσσει σύνθετες ερευνητικές αναφορές και να αναλύει ερωτήσεις και θέματα της επιλογής του χρήστη. Η Google κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο ένα παρόμοιο εργαλείο με το ίδιο όνομα – Deep Research – το οποίο λειτουργεί ως «βοηθός έρευνας, εξερευνώντας σύνθετα θέματα και συντάσσοντας αναφορές για λογαριασμό σας».
«Στην ιστορία, δεν χρειάζεται να είσαι πάντα πρώτος, αλλά πρέπει να εκτελείς καλά και να είσαι πραγματικά ο καλύτερος στην κατηγορία ως προϊόν», είχε δηλώσει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι σε συνάντηση στρατηγικής με το προσωπικό της εταιρείας. «Νομίζω ότι αυτό είναι το 2025».


Latest News

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC

Nvidia: Η AI θα χρειαστεί περισσότερη υπολογιστική ισχύ, όχι λιγότερη
Η Nvidia αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την επόμενη πλατφόρμα AI τσιπ, το Blackwell Ultra, το οποίο, όπως λέει, θα βοηθήσει τις εφαρμογές να σκέφτονται και να ενεργούν για λογαριασμό του χρήστη

Τζένσεν Χουάνγκ (Nvidia): Η επανάσταση των ανθρωποειδών είναι πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζετε
Η μεταποιητική βιομηχανία πιθανότατα θα υιοθετήσει πρώτη τα ανθρωποειδή ρομπότ, είπε ο επικεφαλής της Nvidia Τζένσεν Χουάνγκ

Εισαγωγή νέων τρόπων συνεργασία και δημιουργικότητας με το Google Gemini
Με τις νέες προτάσεις επεξεργασίας του Google Gemini ο χρήστης μπορεί να δημιουργεί με εύκολο τρόπο ποιοτικά προσχέδια και να βελτιώνει με ταχύτητα την εργασία του

Στο μικροσκόπιο της ΑΙ έβαλε η Bundesbank τη ρητορική της ΕΚΤ - Τι απέδειξε
Οι οικονομολόγοι της Bundesbank έβαλαν στο «μικροσκόπιο» της ΑΙ 50.000 διατυπώσεις από δηλώσεις και ομιλίες νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ από το 2011

Οι 9+1 προκλήσεις για τις εταιρείες τεχνολογίας - Τι βλέπει η EY
Ανάλυση της EY αναδεικνύει τις 10 κορυφαίες ευκαιρίες που οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να αξιοποιήσουν το 2025