
Πόλος έλξης μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας εξακολουθεί να αποτελούν τα ελληνικά νησιά και το λιμάνι του Πειραιά ως home port, παρά την σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη, με την Royal Caribbean International τη δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία κρουαζιέρας στο κόσμο να επιλέγει το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι ως βάση επιβίβασης και αποβίβασης για κρουαζιέρες το Καλοκαίρι του 2025, με το Brilliance of the Seas.
Παρά τον προβληματισμό που αναπτύσσεται για την κρουαζιέρα λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, η οποία αποτελεί νούμερο ένα προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια στην Ανατολική Μεσόγειο, οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν προχωρούν σε ακυρώσεις και ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για την ανατολική μεσόγειο και τα ελληνικά νησιά.
Royal Caribbean International: Κάνει βάση κρουαζιέρας τον Πειραιά – Οι κρουαζιέρες του 2025
Η Royal Caribbean
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής του τουριστικού οργανισμού Navigator Ανδρέας Στυλιανόπουλος κατά την παρουσίαση του προγράμματος της Royal Caribbean για το 2025, οι εταιρείες δεν προχωρούν ακόμη σε ακυρώσεις δρομολογίων ωστόσο δεν αποκλείεται να «παρακάμψουν» την Σαντορίνη εάν οι σεισμοί εξακολουθούν να ταλαιπωρούν το δημοφιλές νησί.
Επίσης πρόσθεσε ότι υπάρχουν προβληματισμοί και με το πως θα προσεγγίζουν το νησί τα κρουαζιερόπλοια ακόμη και εάν σταματήσει η σεισμική δραστηριότητα, εφόσον όμως διατηρηθούν μέτρα ασφαλείας που αφορούν στα πρανή της Καλντέρας.
Πάντως ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι όποιες αλλαγές στα προγράμματα θα ανακοινωθούν στο μέλλον καθώς ουσιαστικά οι κρουαζιέρες ξεκινούν από τα μέσα Μαρτίου. Το πως θα επαναχαράξουν τα δρομολόγια τους εξαρτάται από την διάρκεια τους, το κόστος καυσίμων κ.λ.π με τα Χανιά αντί της Σαντορίνης να είναι η πρώτη επιλογή.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το «VIKING STAR», που επρόκειτο να «ανοίξει» φέτος τη σεζόν στη Σαντορίνη, άλλαξε ρότα και αντί για την Καλντέρα θα προσέγγισε τα Χανιά.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας
Γενικότερα πάντως η κρουαζιέρα μέχρις στιγμής και τον προγραμματισμό των εταιρειών αναμένεται να έχει νέα αύξηση στην περιοχή μας. Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά για το 2025 έχουν δηλωθεί 918 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 714 αξιοποιούν το λιμάνι ως Home port.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας είτε αυτόνομα είτε μέσω θυγατρικών της θα έχουν παρουσία στον Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια της Carvival θα έχουν περίπου 120 προσεγγίσεις ως home port, άλλες τόσες τα κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean και ακολουθεί η MSC Cruises με 110 περίπου προσεγγίσεις.
To 2024 στο λιμάνι του Πειραιά, επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023 όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ξεπέρασαν το 1 εκατ. έναντι 800.000 το 2023.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.
Τέλος για το 2026 έχουν δηλωθείς τον ΟΛΠ 870 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 770 είναι home port.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών