
Δριμεία κριτική στην απόφαση του αμερικανού προέδρου Τραμπ να επιβάλει επιπλέον δασμούς «περίπου» 25% σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ, άσκησαν σε εμπεριστατωμένη έρευνά τους οι Γερμανοί κατασκευαστές.
Η Ομοσπονδία Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA) προειδοποιούν για τη δημιουργία ενός σπιράλ αυξήσεων στις τελικές τιμές των οχημάτων, που θα πλήξουν όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές και θα πυροδοτήσουν τον πληθωρισμό σε ολόκληρη τη χώρα.
Η αμερικανική αγορά είναι η κορυφαία παγκοσμίως για τα γερμανικά αυτοκίνητα, καθώς κατέχουν μερίδιο μεγαλύτερο από 10% σ’ αυτήν
Κορυφαία αγορά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αμερικανική αγορά είναι η κορυφαία παγκοσμίως για τα γερμανικά αυτοκίνητα, καθώς κατέχουν μερίδιο μεγαλύτερο από 10% σ’ αυτήν – πέρυσι οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 768.000 αυτοκίνητα με πλέον δημοφιλή τα BMW, τα Mercedes-Benz και τα Volkswagen. Το 2023 η αξία των εξαγωγών γερμανικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έφθασε τα 24,3 δισ. δολάρια.
Δεύτεροι καλύτεροι πελάτες των Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι μετά τους Αμερικανούς είναι οι Κινέζοι (16,2 δισ. δολάρια) και ακολουθούν οι Βρετανοί (15,6 δισ. δολ.), οι Γάλλοι (11,4 δισ. δολ.) και οι Ιταλοί (11 δισ. δολ).
Οι Αμερικανοί είναι εξάλλου οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι των Γερμανών. Οι εμπορικές συναλλαγές όμως μεταξύ των δύο εταίρων είναι πολύ ανισοβαρείς, προς όφελος των Γερμανών. Το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας έναντι των ΗΠΑ εκτινάχθηκε στα 70 δισ. ευρώ το 2024 από 63,3 δισ. ευρώ που ήταν το 2023, φθάνοντας σε νέα ιστορικά ύψη.
Από το 2,5% στο 27,5%
Παρά τις ανισορροπίες αυτές, είναι εύλογο το ενδιαφέρον των Γερμανών αυτοκινητοβιομηχάνων να προστατεύσουν τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για τα προϊόντα τους.
Πόσω μάλλον επειδή, αν πραγματοποιήσει τις απειλές του ο Τραμπ, θα πληγούν καίρια οι μονάδες παραγωγής που έχουν δημιουργήσει γερμανικές εταιρείες στο Μεξικό για να μειώσουν τα εξαγωγικά κόστη προς τις ΗΠΑ.
Στα συμπεράσματα της έρευνάς της Ομοσπονδία (VDA) χαρακτηρίζει «πρόκληση» την επιπλέον δασμολόγηση των γερμανικών αυτοκινήτων από την κυβέρνηση ενός προέδρου ο οποίος ισχυρίζεται ότι θέτει πάνω απ’ όλα την προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων των Αμερικανών καταναλωτών. Διότι «μια νέα δασμολόγηση θα προκαλέσει αντίμετρα εκ μέρους των θιγομένων σε άλλα προϊόντα που θα πυροδοτήσουν αλυσιδωτές αυξήσεις τιμών και έκρηξη του πληθωρισμού λόγω του εμπορικού πολέμου που θα ξεσπάσει».
Σημειωτέον ότι ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ δεν είναι διόλου χαμηλός. Τα πρώτα στοιχεία της νέας χρονιάς δείχνουν μάλιστα ότι βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Το Δεκέμβριο του 2024 ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιανουάριο του 2025 ο δείκτης σκαρφάλωσε στο 3%.
«Αντί να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό όπως είχε υποσχεθεί, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ τροφοδοτεί την ακρίβεια στη χώρα του», υπογραμμίζουν οι
Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι, θυμίζοντας ότι ήδη τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες δασμολογούνται σήμερα με συντελεστή 2,5%.
Σπέρνει τη σύγχυση
«Από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο στα τέλη Ιανουαρίου, ο Ντόναλντ Τραμπ μετέτρεψε τους τελωνειακούς δασμούς σε βασικό εργαλείο της πολιτικής του για τη μείωση του υψηλού αμερικανικού εμπορικού ελλείμματος», μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Αφού ανακοίνωσε γενική δασμολόγηση με 25% στις εισαγωγές από τις γειτονικές χώρες Μεξικό και Καναδά προκειμένου να εκβιάσει για το μεταναστευτικό και τις εισαγωγές φεντανίλ, λίγες ημέρες αργότερα ο Τραμπ «πάγωσε» για ένα μήνα την εφαρμογή του μέτρου, θυμίζει το Πρακτορείο.
Επίσης ο αμερικανός πρόεδρος προανήγγειλε δασμολόγηση των εισαγωγών χάλυβα και αλουμινίου από όλους τους προμηθευτές των ΗΠΑ. Την περασμένη Τρίτη είπε ότι θα επεκτείνει την πολιτική αυτή της επιβολής επιπλέον δασμών στα αυτοκίνητα, στους ημιαγωγούς και στον φαρμακευτικό τομέα. Πολλοί αναλυτές θεωρούν ότι ο Τραμπ διατηρεί εσκεμμένα ένα κλίμα ασάφειας και αβεβαιότητας για τις πολιτικές τους και ειδικότερα για τους επόμενους δασμολογικούς του στόχους, πιστεύοντας ότι έτσι οι εμπορικοί εταίροι δυσκολεύονται να οργανώσουν την άμυνά τους.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια