
Με τιμή 3,7 εκατομμύρια δολάρια, το νέο «hypercar» της Ferrari αποκαλύφθηκε στο κοινό τον Οκτώβριο με μια διαφορά: δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Και τα 799 μονάδες του νέου μοντέλου F80 -του ακριβότερου οχήματος παραγωγής στην ιστορία της Ferrari- είχαν υποσχεθεί σε κορυφαίους πελάτες όπως ο Λουκ Πουαριέ.
Ο επιχειρηματίας ακινήτων του Μόντρεαλ κατέχει ήδη 42 Ferrari. Είπε ότι αισθάνεται «τυχερός» που του επιτρέπεται να αγοράσει άλλη μία. «Το να σε επιλέξει η Ferrari για ένα από τα υπεραυτοκίνητά της είναι ένα πραγματικό ορόσημο για κάθε συλλέκτη», δήλωσε.
Τα χρήματα δεν αρκούν για να αγοράσει κανείς μια κορυφαία Ferrari. Πρέπει να έχετε μια μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία. Αξιοποιώντας την τεράστια αγάπη των πελατών της μέσω ενός επιχειρηματικού μοντέλου που βασίζεται στην υπερ-σπανιότητα, η ιστορική ιταλική εταιρεία απολαμβάνει μια νέα χρυσή εποχή, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Μετά από σχεδόν δεκαπλασιασμό της μετοχής της από την αρχική δημόσια προσφορά της πριν από σχεδόν μια δεκαετία, η Ferrari αξίζει σήμερα 90 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη -παρά το γεγονός ότι παρέδωσε μόλις 13.752 οχήματα πέρυσι.
Η Volkswagen, η οποία πούλησε περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, έχει κεφαλαιοποίηση που είναι περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια χαμηλότερη. Το μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μαστίζεται από μια αδύναμη εγχώρια αγορά, μια δαπανηρή μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και νέο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Όπως η Tesla, η οποία έγινε η πιο πολύτιμη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προσελκύοντας μια αποτίμηση τεχνολογικής εταιρείας, η Ferrari κέρδισε το αντίστοιχο ευρωπαϊκό βραβείο διοχετεύοντας ομοιότητες με μια πιο αξιόπιστη ομάδα ομοειδών: Γάλλους κατασκευαστές τσαντών.
Η Ferrari μια εταιρεία… πολυτέλειας που πουλά αμάξια
«Δεν είμαστε-δεν είμαστε-μια αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Maranello, την πόλη της βόρειας Ιταλίας όπου εδρεύει η Ferrari. «Είμαστε μια εταιρεία πολυτελείας που κάνει επίσης αυτοκίνητα». Την εποχή της δημόσιας εγγραφής της Ferrari, το 2015, πολλοί αναλυτές ήταν επιφυλακτικοί ως προς το ότι ένα πολυτελές επιχειρηματικό μοντέλο θα μπορούσε να λειτουργήσει για μια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Sergio Marchionne συνήθιζε να κάνει συγκρίσεις με την Hermès – ένας παραλληλισμός που σήμερα είναι ευρέως αποδεκτός. Ο γαλλικός οίκος μόδας περιορίζει την προσφορά της πολυπόθητης τσάντας Birkin, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λίστες αναμονής στα καταστήματά του και μια τεράστια αγορά μεταπώλησης. Οι πελάτες αγοράζουν κάθε είδους άλλα μπιχλιμπίδια της Hermès για να ανέβουν στη λίστα.
Η άνθιση της Ferrari σε έναν ηγέτη στον τομέα της πολυτέλειας έχει αποκαταστήσει την τύχη του γιου του ιδρυτή της Enzo Ferrari, Piero Ferrari, και της ιταλικής οικογένειας Agnelli, η οποία πήρε τον έλεγχο της εταιρείας πριν από δεκαετίες μέσω της μάρκας Fiat. Κατά την ΑΜΚ, και οι δύο οικογένειες διατήρησαν μερίδια που τώρα αξίζουν δισεκατομμύρια δολάρια.
Στόχος για κάθε συλλέκτη
Μια άλλη ομάδα που έχει επωφεληθεί από τις επενδύσεις της Ferrari: οι έμπειροι συλλέκτες. Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι φημισμένα περιουσιακά στοιχεία που αποσβένονται -συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων τυποποιημένων Ferrari. Αλλά η αξία των σπάνιων Ferrari έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια.
Ένα καλά διατηρημένο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς hypercar της Ferrari, που ονομάστηκε LaFerrari, πωλείται 3,8 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Hagerty, μια εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτων. Όταν το μοντέλο κυκλοφόρησε το 2013, όπου και παράχθηκαν 499 μοντέλα, η τιμή καταλόγου πριν από τις επιλογές ήταν 1,4 εκατομμύρια δολάρια.
Όποιος έχει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στη διάθεσή του μπορεί να αγοράσει μια κανονική Ferrari, αρκεί να είναι πρόθυμος να περιμένει μερικά χρόνια. Ενώ τα κανονικά μοντέλα δεν υπόκεινται σε αυστηρά περιορισμένες εκδόσεις, η εταιρεία εξακολουθεί να ζει σύμφωνα με τη ρήση του Enzo Ferrari για τη σπανιότητα: «Η Ferrari θα παραδίδει πάντα ένα αυτοκίνητο λιγότερο από αυτό που απαιτεί η αγορά».
Οι Ferrari περιορισμένης έκδοσης είναι ακόμη πιο σπάνιες και δεν μπορείτε να μπείτε στην τοπική σας έκθεση και να αγοράσετε μία. Αυτές κυμαίνονται από ειδικές εκδόσεις των κανονικών μοντέλων και, πιο αποκλειστικά, τα hypercars που εμφανίζονται μία φορά στην δεκαετία, όπως η LaFerrari και η F80.
Τέτοια μοντέλα βοηθούν στη διατήρηση των παραγγελιών για ολόκληρη τη γκάμα προϊόντων της εταιρείας, παρόλο που αντιπροσωπεύουν ένα κλάσμα των παραδόσεων – μόλις το 7% πέρυσι. Οι συλλέκτες είχαν αγοράσει κατά μέσο όρο 10 νέες Ferrari πριν προκριθούν για να αγοράσουν μια LaFerrari ή μια Icona (μια άλλη σειρά της ιταλικής εταιρείας), σύμφωνα με την Hagerty.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW