
Το ταξιδιωτικό κοινό από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ εμφανίζει μεγαλύτερη προθυμία για ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς το επόμενο 12μηνο σε σύγκριση με άλλες μακρινές αγορές για τη χώρα μας, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία οι οποίες προτιμούν κατά κύριο λόγο πιο κοντινές τους χώρες. Μάλιστα, ειδικά για την Αυστραλία, η Ελλάδα κατατάσσεται πιο ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και βρίσκεται στην 3η θέση σε σχέση με άλλους, ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία).
Το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) στην τελευταία του μελέτη για το «Brand Eλλάδα: Πόσο ελκυστική είναι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός- Σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς» εξετάζει στο Β’ μέρος της τις πιο μακρινές αγορές εστιάζοντας σε 4 βασικές χώρες για τον εισερχόμενο τουρισμό και συγκεκριμένα τις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ινδία και την Αυστραλία. Στο Α΄ μέρος της μελέτης εξετάστηκαν οι ευρωπαϊκές αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Ην. Βασιλείου και της Ισπανίας
Κατάταξη της Ελλάδας
Ανά αγορά, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 10η θέση προτίμησης για ταξίδια στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες για την αγορά της Αυστραλίας, στην 13η θέση για την αγορά των ΗΠΑ, στην 32η για την αγορά της Κίνας και στην 36η για την ινδική αγορά. Σε σχέση με το 2023, η Ελλάδα έπεσε κατά 7 θέσεις στην αγορά της Κίνας και 11 θέσεις στην αγορά της Ινδίας, αλλά ανέβηκε μια θέση στην αγορά των ΗΠΑ. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η διαφορά σε προτίμηση μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μια ή δύο θέσεις, για την αγορά των ΗΠΑ είναι της τάξεως μόλις της 1 ποσοστιαίας μονάδας.
Για τις αγορές της Κίνας και της Ινδίας, οι χώρες που προηγούνται της Ελλάδας μέχρι και 9 ή 10 θέσεις, έχουν διαφορά στην προτίμηση της τάξεως της 1 ποσοστιαίας μονάδας. Αναλυτικά ανά αγορά, οι τοπ χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν, οι υπό μελέτη αγορές, στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, είναι για τους Αμερικανούς, το Μεξικό, ο Καναδάς (χώρες που ευνοούνται από μικρότερες αποστάσεις και εύκολη οδική πρόσβαση από τις γειτονικές πολιτείες των ΗΠΑ) και οι Μπαχάμες που συμπληρώνουν το τοπ 3, ενώ πρώτος ευρωπαϊκός προορισμός είναι η Ιταλία.
Για τους Κινέζους, το τοπ 3 περιλαμβάνει τη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη με πρώτο ευρωπαϊκό προορισμό τη Γαλλία στην 9η θέση.
Για τους Ινδούς, Σιγκαπούρη, ΗΠΑ και Ταϊλάνδη προηγούνται ενώ στην Ευρώπη προτιμάται η Ελβετία στην 6η θέση και για τους Αυστραλούς η Ιαπωνία, η Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρώπη απαρτίζουν το τοπ 3 με τέταρτη προτιμώμενη αγορά την Ιταλία.
Ελλάδα και ανταγωνιστές
Σε σχέση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία), η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση προτίμησης στην αγορά της Αυστραλίας, στην 4η των ΗΠΑ και της Κίνας και στην 5η της Ινδίας.
Συγκριτικά με τις ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία) το 2024:
-Για την αγορά των ΗΠΑ, η Ιταλία βρίσκεται στην 4η θέση, η Γαλλία στην 7η θέση, η Ισπανία στην 9η θέση και η Ελλάδα βρίσκεται στην 13η θέση
-Για την αγορά της Κίνας, η Ιταλία βρίσκεται στην 12η θέση, η Γαλλία στην 9η θέση, η Ισπανία στην 23η θέση και η Ελλάδα βρίσκεται στην 32η θέση
-Για την αγορά της Ινδίας, η Ιταλία βρίσκεται στην 13η θέση, η Γαλλία στην 12η θέση, η Ισπανία στην 22η θέση, η Τουρκία στην 32η και η Ελλάδα στην 36η θέση
-Για την αγορά της η Αυστραλίας η Ιταλία βρίσκεται στην 4η θέση, η Γαλλία στην 9η θέση, η Ελλάδα στην 10η θέση και η Ισπανία στην 13η θέση.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι