
Χρηματοδότηση ύψους 1,68 δισ. ευρώ από κοινοτικά κονδύλια εξασφάλισε το Υπουργείο Ναυτιλίας σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη στο «X», με στόχο την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση.
Όπως αναφέρει «ανέλαβα το Υπουργείο τον Σεπτέμβριο του 2023. Με σκληρή δουλειά και διαπραγμάτευση, με μεθοδικότητα, πλάνο και συλλογική δουλειά με όλους τους συνεργάτες μου, αξιοποιήσαμε τα ευρωπαϊκά κονδύλια και καταφέραμε τα πιο κάτω» και προσθέτει σχετικό πίνακα με τις χρηματοδοτήσεις που εξασφάλισε.
Ειδικότερα η κατανομή των σχεδόν 1,7 δισ. ευρώ διαμορφώνεται μεταξύ άλλων ως εξής:
- Για την ενίσχυση της ακτοπλοΐας – 604 εκατ. ευρώ: Βελτίωση προσβασιμότητας των νησιών με ανάπτυξη συστήματος θαλασσίων συγκοινωνιών μέσω ΣΔΙΤ για τις «άγονες γραμμές» (245+265 εκατ. ευρώ). Επίσης για αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση αποτυπώματος (μελέτη 1,2 εκατ.).
- Για Κεντρικό πληροφοριακό Σύστημα για την Ακτοπλοΐα 2,5 εκατ. και για την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) για τα τον Ναυτιλιακό εξοπλισμό και τη Ναυπηγοεπισκευή (90 εκατ. ευρώ)

Ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – 215 εκατ. ευρώ: Η ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής αποτελεί διαχρονική προτεραιότητα, για το ΥΝΑΝΠ. Με 137 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται η αγορά οχημάτων και πλωτών μέσων ενώ άλλα 78 εκατ. ευρώ διατίθενται για τα συστήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας
Ναυτική εκπαίδευση – 280 εκατ. ευρώ: Σε οριζόντιες δράσεις υποστήριξης της ναυτικής εκπαίδευσης των σπουδαστών και ναυτικών θα διατεθούν 260 εκατ. ευρώ ενώ 20 εκατ. ευρώ θα δοθούν για αναβάθμιση τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού.
Λιμενικές υποδομές 583 εκατ. ευρώ: Για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών θα διατεθούν 180 εκατ ευρώ ενώ για αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων 88 εκατ. ευρώ και για την ρευματοδότηση πλοίων στους λιμένες 150 εκατ. ευρώ από ΕΣΠΑ και 115 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Απανθρακοποίησης.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών