
Η Ford θα εισφέρει έως και 4,4 δισ. ευρώ νέων κεφαλαίων για να στηρίξει την υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της, καθώς ο αμερικανικός όμιλος προειδοποίησε ότι έπονται περισσότερες «σκληρές αποφάσεις» καθώς προσπαθεί να αναζωογονήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ευρώπη.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο αντιπρόεδρος Τζον Λόλερ είπε ότι η αμερικανική αυτοβιομηχανία δεν θα αποχωρήσει από τις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της, αλλά κάλεσε τις Βρυξέλλες και τη Γερμανία να κάνουν περισσότερα για να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και να μειώσουν το κόστος για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους αντιπάλους.
«Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ηττοπαθείς», είπε ο Λόλερ στους Financial Times. «Θα πρέπει να χαράξουμε έναν δρόμο και να καταλάβουμε πώς να το κάνουμε αυτό βιώσιμο, και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε».
Με την ανακεφαλαιοποίηση, η Ford είπε ότι θα τερματίσει επίσης μια δέσμευση που είχε τεθεί σε ισχύ από το 2006 να επωμιστεί τυχόν ζημιές που είχε η θυγατρική της Ford-Werke.
Αντίθετα, θα δεσμεύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια για να ενισχύσει τη θυγατρική, η οποία έχει χρέη άνω των 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία.
Όταν ρωτήθηκε εάν η Ford θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη γερμανική θυγατρική της εάν οι απώλειες συνεχίσουν να αυξάνονται, ο Λόλερ είπε: «Δεν νομίζω ότι καμία θυγατρική αφήνεται μόνη της…Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη μείωση του κόστους».
Η Ford έχει δυσκολευτεί να δημιουργήσει κέρδη στην Ευρώπη και έχει μειώσει τον αριθμό των οχημάτων στη γκάμα της για να επικεντρωθεί στην επιχείρηση φορτηγών της και σε πιο κερδοφόρους τομείς της εξαιρετικά ανταγωνιστικής αγοράς.
Η Ford περικόπτει θέσεις εργασίας
Τον Νοέμβριο, η Ford είπε ότι σχεδίαζε να περικόψει περίπου 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένων 2.900 στη Γερμανία – και να μειώσει την παραγωγή του Explorer, ενός ηλεκτρικού σπορ οχήματος και του ηλεκτρικού Capri – που κατασκευάζονται και τα δύο στη Γερμανία. Η εταιρεία έχει επενδύσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει το εργοστάσιό της στην Κολωνία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όμιλος έχασε 5 δισεκατομμύρια δολάρια από τις δραστηριότητές του στα EV πέρυσι και δεν αναμένει να ισοσκελίσει τις απώλειες πριν το τέλος της δεκαετίας αφού λανσάρει μια νέα πλατφόρμα οχημάτων το 2027 που θα μειώσει το κόστος παραγωγής EV.
Ο Λόλερ είπε ότι η ηλεκτρική μετάβαση «απλώς δεν έχει προχωρήσει τόσο γρήγορα όσο περίμεναν όλοι» και πρόσθεσε: «Θα απαιτήσει σκληρές αποφάσεις…και θα πρέπει να συνεργαστούμε».
Την περασμένη εβδομάδα, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι θα χαλαρώσουν τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιτρέποντας στην αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει τα βαριά πρόστιμα μέχρι το 2027.
Όμως ο Λόλερ, ο οποίος ήταν οικονομικός διευθυντής μέχρι πέρυσι, ζήτησε περισσότερα κίνητρα μετά την κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία, αφού οι κυβερνήσεις απέσυραν ξαφνικά ή μείωσαν τις επιδοτήσεις για αγορές EV.
«Όλοι έχουμε άφθονη προσφορά EVs στην αγορά. Είναι θέμα ζήτησης», δήλωσε ο Λόλερ, ο οποίος διορίστηκε επίσης πρόσφατα στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA. «Πρέπει να αρχίσουμε να επιτιθέμεθα στη βασική αιτία».


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια