Οι κινέζοι εφοπλιστές μέσω της ένωσής τους (China Shipowners’ Association – CSA) αντιτίθεται στην πρόταση των ΗΠΑ να επιβληθούν υψηλά τέλη εισόδου στους θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες και τους νόμους των ΗΠΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση που έφερε στη δημοσιότητα το Reuters την Πέμπτη.

Η κινεζική CSA χαρακτήρισε τις προτεινόμενες ενέργειες της υπηρεσίας μεροληπτικές και είπε ότι παραβιάζουν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου καθώς και τις αποφάσεις επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ

Η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σκοπεύει να πληρώσει εν μέρει για να επιτύχει την επαναφορά της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας με αυτά τα τέλη, σύμφωνα με προσχέδιο εκτελεστικού διατάγματος που είδε το Reuters.

Τα μέλη της CSA περιλαμβάνουν την κινεζική COSCO Shipping, η οποία αναμένεται να πληγεί περισσότερο από τους δασμούς που προτείνει η αρμόδια κυβερνητική υπηρεσία εμπορίου (USTR) ως μέρος της έρευνας αυτής της υπηρεσίας για την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλία.

Κινέζοι εφοπλιστές κατά ρυθμιστικής αρχής ΗΠΑ

Σε ένα σχόλιο που κατατέθηκε στον ιστότοπο της USTR, η CSA χαρακτήρισε τις προτεινόμενες ενέργειες της υπηρεσίας μεροληπτικές και είπε ότι παραβιάζουν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου καθώς και τις αποφάσεις επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ.

Η κίνηση της USTR παραβιάζει επίσης τη Ναυτιλιακή Συμφωνία Κίνας-ΗΠΑ του 2003, κατά την CSA, η οποία πρόσθεσε ότι παραβιάζει τους νόμους και τους κανόνες των ΗΠΑ.

Οι προτάσεις υπερβαίνουν τη θεσμική εξουσία της USTR, παραβιάζουν τη δικαιοδοσία της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, παραβιάζουν τα πρότυπα για τη δράση του οργανισμού βάσει του νόμου περί διοικητικής διαδικασίας και παραβιάζουν τη ρήτρα εξαγωγής του Συντάγματος των ΗΠΑ, ανέφερε η ομάδα.

Παγκόσμια ναυτιλιακά στελέχη έχουν προειδοποιήσει ότι η πρόταση θα μπορούσε να προκαλέσει χάος στις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσει μπούμερανγκ στις Ηνωμένες Πολιτείες συγκεντρώνοντας ετήσιο κόστος 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους Αμερικανούς καταναλωτές και διπλασιάζοντας το κόστος αποστολής των εξαγωγών των ΗΠΑ.

Η Κινεζική Ένωση της Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας, σε ξεχωριστό σχόλιο, δήλωσε ότι αντιτίθεται στην πρόταση.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η κίνηση δεν θα αναζωογονήσει τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ και ότι η Κίνα θα λάβει μέτρα για να προασπίσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή