
Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Αμερική ήταν μια ενότητα που δεν θα μπορούσε να λείπει ως θεματική από την Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης, που διοργανώθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Τον συντονισμό είχε ο κ. Ηλίας Σπυρτούνας, γενικός διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και τις απόψεις τους κατέθεσαν οι κ. Σαμουήλ Ζήσης, επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στην Πρεσβεία της Ελλάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και ο κ. Γιώργος Κουκλάκης, υπεύθυνος για το πρόγραμμα Erasmus Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδα-ΗΠΑ.
Ο κ. Ζήσης αναφέρθηκε στο γενικό κλίμα που επικρατεί και την θετική αποδοχή που έχουν τα ελληνικά προϊόντα, τα οποία είναι ανταγωνιστικά στις τιμές. «Έχουν αναγνωρισμένη αποδοχή [από τους Αμερικανούς]», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην κρητική διατροφή.
Τόνισε όμως ότι από πολιτεία σε πολιτεία το θεσμικό πλαίσιο μπορεί να είναι διαφορετικό και «αυτό αποτελεί πρόκληση» και πρέπει οι επιχειρηματίες να είναι καλά προετοιμασμένοι. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην αναταραχή που έχει προκληθεί από τους δασμούς που έχει ανακοινώσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ και είπε ότι προς το παρόν υπάρχει μια στάση αναμονής.
Στο ίδιο μήκος κλίματος και στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης. Μίλησε για τον Ευρωπαίο καταναλωτή και τις έμμεσες επιπτώσεις που θα έχουν οι δασμοί στο εισόδημά του, εξηγώντας ότι «σημαντικές είναι και οι εξαγωγές μας προς την Ευρώπη».
Η πρόσβαση και στα μεγαλύτερα κανάλια, στα μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης
Ο κ. Κουκλάκης είπε ότι το Αμερικανικό Επιμελητήριο είναι μπροστά από τις εξελίξεις και εξήγησε ότι το Erasmus επιχειρηματικότητας προσφέρει ουσιαστικά «υποτροφίες επιχειρηματικότητας». Εξήγησε κάποια από τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι Έλληνες επιχειρηματίες προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι, όπως για παράδειγμα είναι η δημιουργία ενός κατάλληλου business plan.
Στη συνέχεια, ο κ. Καλαμπόκης ανέπτυξε την σημασία που έχουν οι στρατηγικές προώθησης και οι εμπορικές εκθέσεις και αναφέρθηκε στην επικοινωνία που πρέπει να γίνεται μεταξύ των επαγγελματιών διαφορετικής κουλτούρας, την λεγόμενη cross cultural επικοινωνία: «Αλλιώς μιλάμε σε έναν Ιάπωνα και αλλιώς σε ένα Σαουδάραβα. Ο Αμερικανός πολίτης σε θέλει απλό και κατανοητό. Τι το διαφορετικό έχουν τα προϊόντα σου;» αναρωτήθηκε με νόημα, θέλοντας να επισημάνει την σημασία που έχει για τους καταναλωτές – ή πρέπει να έχει – η διαφοροποίηση των προϊόντων.
Το πάνελ εξήγησε ότι δεν πρέπει οι Έλληνες επιχειρηματίες να έχουν στο νου τους ότι οι Αμερικανοί γνωρίζουν εκείνους και τα προϊόντα τους. «Δεν είναι αυτονόητο ότι μας ξέρουν. Κατά κάποιο τρόπο, οι ανταγωνιστές μας είναι εκείνοι που ανοίγουν την αγορά. Και εμείς πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση».
«Το θέμα της διατροφής απασχολεί τους Αμερικανούς. Όμως, ο Αμερικανός θέλει να γνωρίζει την προέλευση των προϊόντων»
Πρόσθεσε ότι η πρόσβαση και στα μεγαλύτερα κανάλια, στα μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης. «Οι εμπορικές εκθέσεις αποτελούν όπλο και πρέπει να γίνονται από τους συνδέσμους. Για παράδειγμα, η έκθεση HORECA , οι εκθέσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κ.α.». Εξήγησε ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία ώστε οι Έλληνες επιχειρηματίες να μην σπαταλούν τα χρήματά τους άσκοπα.
Προς το τέλος της συζήτησης, ο κ. Καλαμπόκης αναφέρθηκε στη μεσογειακή αλλά και την Κρητική διατροφή. «Το θέμα της διατροφής απασχολεί τους Αμερικανούς. Όμως, ο Αμερικανός θέλει να γνωρίζει την προέλευση των προϊόντων», είπε και πρόσθεσε κλείνοντας ότι το ελληνικό γιαούρτι άνοιξε τον δρόμο και έδωσε στις εξαγωγές άλλων προϊόντων το προβάδισμα, με την λέξη Greek.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος