
Τα σχέδιά της να μετατραπεί σε διεθνή ναυτιλιακό κόμβο, υποβοηθούμενη από τις προσπάθειες της Κίνας να προωθήσει το RMB ως μέσο συναλλάγματος και από νέες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, προχωρά η Σαγκάη. Η πρόοδος αυτή αντικατοπτρίζεται στο κοινό σχέδιο που παρουσίασαν η κρατική Bank of China και η People’s Insurance Company of China για τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυτιλίας, την προώθηση της ευκολίας των συναλλαγών και την υποστήριξη των πράσινων προτύπων της βιομηχανίας.
«Δεν μπορείς να χτίσεις ένα πραγματικό διεθνές ναυτιλιακό κέντρο χωρίς ολοκληρωμένες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και μια ποικιλία χρηματοοικονομικών προϊόντων για να διαλέξεις», δήλωσε ο Δρ Qian Jun, καθηγητής χρηματοοικονομικών και εκτελεστικός κοσμήτορας της Διεθνούς Σχολής Οικονομικών του Fudan.
«Το σκέλος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του ναυτιλιακού τομέα δεν είναι ακόμη εφάμιλλο της παγκόσμιας πρωτοποριακής ναυπηγικής ικανότητας της Κίνας ή της δυναμικότητας των λιμένων, αν και έχει σημειωθεί μεγάλη βελτίωση», δήλωσε. «Πολλά νέα προϊόντα και υπηρεσίες βρίσκονται στα σκαριά και θα είναι ανοικτά σε ξένους επενδυτές. Από το εμπόριο μέχρι τη χρηματοδότηση και τη χρηματοδοτική μίσθωση, την ασφάλιση και την αντασφάλιση, καθώς και τη διαιτησία και τη διευθέτηση συμβατικών διαφορών – βασικά, τα πάντα θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στη Σαγκάη, αποτελεσματικά και βολικά».
Κίνα: Το λιμάνι της Σαγκάης
Ο λιμένας της Σαγκάης σημείωσε τον Ιανουάριο ρεκόρ ενός μηνός με τη διακίνηση 5,1 εκατομμυρίων ισοδύναμων μονάδων 20 ποδιών (TEU) φορτίου, μετά από ρεκόρ 51,5 εκατομμυρίων για το σύνολο του 2024. Η Ένωση Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας ανέφερε ότι το 74% όλων των νέων παραγγελιών πέρυσι καταγράφηκε από κινεζικά ναυπηγεία, με ποσοστό 78,5% μόνο για τις παραγγελίες πράσινων πλοίων.
Ωστόσο, μόλις το 2015 το Ινστιτούτο Ναυτασφαλίσεων της Σαγκάης, που εκπροσωπεί την κινεζική αγορά ναυτασφαλίσεων, προσχώρησε στη Διεθνή Ένωση Ναυτασφαλίσεων. Το μερίδιο αγοράς της Κίνας στην παγκόσμια ναυτασφάλιση ήταν 13 τοις εκατό το 2023, και η πρώτη σχετική με το εξωτερικό ναυτική διαιτησία ad hoc της χώρας ολοκληρώθηκε πέρυσι στη Σαγκάη.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών