
Η αργή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλάζει τις προτεραιότητες της Audi και πλέον η εταιρεία επανεξετάζει το σχέδιό της να σταματήσει την εισαγωγή νέων μοντέλων βενζίνης από το 2026.
Η βαυαρική εταιρεία, η οποία ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, δήλωσε την Τρίτη ότι δεν ήταν πλέον βέβαιο ότι θα εκπληρώσει τον προηγούμενο στόχο να λανσάρει το τελευταίο της νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2026 και να τερματίσει τις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων εκτός Κίνας εντελώς έως το 2032, αναφέρουν οι Financial Times.
«Με τον καθυστερημένο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική κινητικότητα, πρέπει να αξιολογήσουμε αυτές τις ημερομηνίες και προθεσμίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γκέρνοτ Ντόλνερ.
Μειωμένα κέρδη
Τα σχόλιά του έγιναν καθώς η Audi αποκάλυψε ότι τα λειτουργικά κέρδη πέρυσι μειώθηκαν κατά 38% από το 2023 στα 3,9 δισ. ευρώ, καθώς παρέδωσε 12% λιγότερα αυτοκίνητα στους πελάτες.
Ο όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει τις μάρκες Bentley, Lamborghini και Ducati, δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει το λειτουργικό του περιθώριο να ανακάμψει μέτρια φέτος, αυξάνοντας από 6 τοις εκατό πέρυσι σε ένα εύρος από 7 έως 9 τοις εκατό – έναντι 9 τοις εκατό το 2023.
Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχασε έδαφος στις σημαντικές κινεζικές και ευρωπαϊκές αγορές, δήλωσε ότι εξακολουθεί να έχει φιλοδοξίες να αναπτυχθεί στις ΗΠΑ παρά την επίθεση των δασμών.
Η Audi πρόσθεσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογήσει πιθανά αντίμετρα, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής μετακύλισης μεριδίου του πρόσθετου κόστους στους πελάτες.
Ο όμιλος, όπως και η μητρική Volkswagen, έχει πληγεί σκληρά από την αποδυνάμωση της ζήτησης για τα αυτοκίνητά του εν μέσω της δαπανηρής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η συμφωνία με το συμβούλιο εργαζομένων
Η εταιρεία με έδρα το Ίνγκολσταντ δήλωσε αργά τη Δευτέρα ότι κατέληξε σε συμφωνία με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall για την απόλυση 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2029. Η συμφωνία θα βασίζεται σε πακέτα εθελουσίας αποχώρησης και προσυνταξιοδοτήσεις, καθώς η Audi υποσχέθηκε στους εργαζομένους να μην απολύονται μέχρι το 2033.
Μετά από μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων, η συμφωνία θα γλιτώσει την Audi από τον κίνδυνο προσωρινών απεργιών που ταλαιπώρησαν πέρυσι τη VW, προτού η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αποσυρθεί από τις απειλές για κλείσιμο πολλών εργοστασίων και λάβει άλλα μέτρα για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής περικοπής 35.000 θέσεων εργασίας έως το 2035.
Η κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας – τον μεγαλύτερο βιομηχανικό εργοδότη της χώρας – έχει κλονίσει το έθνος στον πυρήνα του, τροφοδοτώντας φόβους για υφέρουσα αποβιομηχάνιση στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Νέα μοντέλα
Η Audi έκλεισε τον περασμένο μήνα το 75 ετών εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες που παρήγαγε το Q8 e-tron — το αυτοκίνητο που το 2018 έγινε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi.
Ενώ η κυκλοφορία του Q8 e-tron ήταν αρχικά επιτυχής, η Audi έχασε γρήγορα τη δυναμική της στην άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καθώς η κυκλοφορία άλλων σημαντικών μοντέλων, όπως το Q6 e-tron, υπέστη καθυστερήσεις από την αποτυχημένη προσπάθεια της VW να αναπτύξει βασικό λογισμικό για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, ο CEO της εταιρείας είπε ότι η Audi θα έχει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους «το νεότερο χαρτοφυλάκιο» μεταξύ των ανταγωνιστών της, μετά την κυκλοφορία περισσότερων από 20 νέων μοντέλων μέσα σε δύο χρόνια, όπως το Q6 e-tron και το Audi Q3.
Formula 1

Το μονοθέσιο της ελβετικής Sauber που πλέον δίνει το τιμόνι στην Audi
Παρά τις σημαντικές περικοπές κόστους της Audi στη Γερμανία, οι οποίες σύμφωνα με τον Ντόλνερ θα οδηγούσαν σε εξοικονόμηση ύψους 1 δισ. ευρώ μεσοπρόθεσμα, η εταιρεία παρέμεινε δεσμευμένη να ενταχθεί στη Formula 1 από το επόμενο έτος.
Η εμβέλεια και η δημοτικότητα του αθλήματος αυξάνονται σημαντικά», είπε το «αφεντικό» της Audi, προσθέτοντας ότι οι λόγοι πίσω από την απόφασή του το 2022 να αποκτήσει την ελβετική αγωνιστική ομάδα Sauber «εξακολουθούν να ισχύουν».


Latest News

Temu και Shein μειώνουν τις διαφημιστικές δαπάνες σε ΗΠΑ
Η υποχώρηση των Κινέζων λιανοπωλητών απειλεί τα διαφημιστικά έσοδα της Big Tech

Ο μεγαλύτερος φόβος της αγαπημένης μπύρας της Αμερικής δεν είναι οι δασμοί...
Ενώ οι νέοι δασμοί στα εισαγόμενα κουτιά μπύρας θα αυξήσουν το κόστος η κατασκευάστρια της Modelo, προειδοποιεί ότι η καταστολή της μετανάστευσης μειώνει τις πωλήσεις

Τι φοβίζει τον Ντίμον για τις πολιτικές των ΗΠΑ
Ο Τζέιμι Ντίμον φοβάται ότι θα υπάρχει ένα βιβλίο σε 40 χρόνια με θέμα «Πώς χάθηκε η Δύση»
![ΗΠΑ: Εκτιμήσεις για ύφεση στον τουρισμό και απώλειες δισ. δολαρίων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/new-york-1867569_1280-600x326.jpg)
Εκτιμήσεις για απώλειες δισ. δολ. απο την ύφεση του τουρισμού στις ΗΠΑ [γράφημα]
Σύμφωνα με τις προβλέψεις περιπου 20 δισ.δολ. θα χαθούν στις ΗΠΑ απο τις λιανικές πωλήσεις των τουριστών

Δύσκολη χρονιά για το κρασί και τους παραγωγούς του
Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1961 υποχώρησε η παγκόσμια παραγωγή το 2024 – κάμψη και στη ζήτηση

Τα ταμεία της Χαμάς έχουν στερέψει - Δεν μπορεί να πληρώσει τους μαχητές της
Οι στοχευμένες δολοφονίες του Ισραήλ, οι περικοπές βοήθειας έχουν στερέψει τις πηγές μετρητών της Χαμάς και την ικανότητα να τα διανέμει στη Γάζα

Σχέδιο ΕΕ για «φρένο» στις εξαγωγές - Το Plan B εάν καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις με ΗΠΑ
Οι περιορισμοί θα χρησιμοποιηθούν ως αποτρεπτικός παράγοντας και μόνο εάν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕ - ΗΠΑ καταρρεύσουν

«Θα υπάρξει εμπορική συμφωνία 100%» - Τι υποσχέθηκε ο Τραμπ στη Μελόνι
Ο Τραμπ δεν παρέλειψε για μία ακόμα φορά να εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλίδα πρωθυπουργό

Ανησυχεί για τους δασμούς η Heineken - Μικρή πτώση πωλήσεων στο α΄τρίμηνο
«Υπάρχουν ευρύτερες αβεβαιότητες, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων προσαρμογών των δασμών και των πιθανών αυξήσεων». λέει η Heineken

Αντισταθείτε στους δασμούς, λέει ο πρόεδρος της Κίνας περιοδεύοντας σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας
Μηνύματα κατα των δασμών και του προστατευτισμού απο τον προέδρο της Κίνας, στη διάρκεια της περιοδείας του σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας