
Οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να στείλουν οχήματα και βασικά εξαρτήματα στις ΗΠΑ για να προλάβουν τον επόμενο γύρο των δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι απειλούν να προκαλέσουν όλεθρο στις αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.
Σε απάντηση αιτημάτων κατασκευαστών αυτοκινήτων, πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έχουν αποσταλεί στην Ασία και την Ευρώπη εν μέσω σχεδίων να μεταφέρουν «χιλιάδες» περισσότερα οχήματα από το συνηθισμένο στις ΗΠΑ, σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου.
Ο Lasse Kristoffersen, διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας ναυτιλιακής γραμμής οχημάτων Wallenius Wilhelmsen, δήλωσε στους Financial Times ότι «υπήρχε περισσότερος όγκος από την Ασία από ό,τι μπορούμε να πάρουμε από τους πελάτες μας».
Η εταιρεία έχει προσθέσει ικανότητα για να αντιμετωπίσει τη ζήτηση, είπε, προσθέτοντας ότι η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη εάν δεν υπήρχε η έλλειψη πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων από τον κλάδο.
Ο Τραμπ είπε ότι οι «αμοιβαίοι» δασμοί στους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ θα τεθούν σε ισχύ στις 2 Απριλίου – την ίδια ημέρα που λήγει μια αναστολή 30 ημερών μετά τη δέσμευση του προέδρου να επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά.
Αύξηση στις αποστολές οχημάτων
Οι νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai και Kia ήταν μεταξύ εκείνων που προσπαθούν να στείλουν περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ πριν από τη νέα προθεσμία για τους δασμούς , σύμφωνα με άλλο στέλεχος της ναυτιλίας. Η Hyundai αρνήθηκε να σχολιάσει τη στρατηγική της, αλλά είπε: «Βελτιστοποιούμε συνεχώς τα σχέδια αποστολών μας για να προσαρμοστούμε στις συνθήκες της αγοράς».
Ένας αξιωματούχος μιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε στους FT ότι στέλνει περισσότερα οχήματα από την Ευρώπη στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει την απειλή των δασμών.
Η νέα αυτή τάση οδήγησε σε αύξηση 22% στις αποστολές οχημάτων από την ΕΕ στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο, ενώ αυτές από την Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 14%. Οι αποστολές από τη Νότια Κορέα στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 15%.
Ο Stian Omli, ανώτερος αντιπρόεδρος της Esgian, μιας πλατφόρμας που παρακολουθεί τους μεταφορείς αυτοκινήτων, είπε ότι υπήρξε «αισθητή αύξηση» στα πλοία που κατευθύνονται από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ.
«Βλέπουμε πράγματι μια αύξηση εκτός Ευρώπης και πιθανότατα σύντομα θα δούμε μια αύξηση από την ανατολική Ασία», είπε, προσθέτοντας ότι τα πλοία πρέπει να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους για να καταμετρηθούν. «Υπάρχουν πολλοί μεταφορείς αυτοκινήτων που αναφέρουν ότι θα πάνε στις ΗΠΑ, κάτι που είναι σαφής ένδειξη αυξημένης δραστηριότητας».
Αβεβαιότητα
Εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα και εξαρτήματα στο Μεξικό και τον Καναδά προετοιμάζονται επίσης για δασμούς στις εισαγωγές στις ΗΠΑ. Η Honda προσπαθεί να προωθήσει αποστολές από αυτές τις δύο χώρες, ενώ ο ιδιοκτήτης της Chrysler και Jeep, Stellantis, δήλωσε ότι μεταφέρει αποθέματα πέρα από τα σύνορα στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και παράγει περισσότερα οχήματα κατά τη διάρκεια της διακοπής ενός μήνα.
Ένα άλλο στέλεχος εφοδιαστικής που εργάζεται στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων είπε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα, όπως στερεοφωνικά συστήματα, «ψάχνουν να αποθηκεύσουν περισσότερα αποθέματα στις ΗΠΑ».
Ωστόσο, η προσέγγιση δεν είναι ομοιόμορφη σε ολόκληρο τον κλάδο. Η Toyota είπε ότι «δεν έχει αυξήσει τις εισαγωγές οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Ιαπωνία (ή από άλλες χώρες) εν αναμονή πιθανών μελλοντικών δασμών», ενώ δύο ιαπωνικές εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων ανέφεραν μικρή αλλαγή στη ζήτηση.
Ενώ η 30ήμερη καθυστέρηση στους δασμούς έδωσε στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιπλέον χρόνο για να στείλουν το απόθεμα στις ΗΠΑ, ο Cody Lusk, διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Διεθνών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είπε ότι η μεγαλύτερη αβεβαιότητα ήταν για το πόσο θα διαρκέσουν οι δασμοί και σε ποιον θα ισχύουν τελικά.
«Όλοι περιμένουμε να δούμε», είπε ο Lusk. “Μεταχειρίζεται κάθε χώρα διαφορετικά; Είναι όλοι το ίδιο;”


Latest News

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη