
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας, Στέφανος Κασσελάκης, μίλησε σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Τομέας Ναυτιλίας του Κινήματος στον Πειραιά με θέμα «Ναυτιλία και Νησιωτική Πολιτική», παρουσία των βουλευτών Ραλλίας Χρηστίδου και Γιώτας Πούλου, του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, του πρώην υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή, της συντονίστριας του Τομέα Ναυτιλίας Καίτης Γιαννακά, καθώς και δεκάδων στελεχών, φορέων και εκπροσώπων από νησιωτικές περιοχές.
Στην ομιλία του, ο κ. Κασσελάκης ανέδειξε τη σημασία της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία, τονίζοντας ότι ο κλάδος συμβάλλει στο 9% του ΑΕΠ και αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους πυλώνες της εθνικής μας ταυτότητας.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών και έλλειψης οράματος», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Στέφανος Κασσελάκης με τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη
Δέσμη προτάσεων για τη ναυτιλία
Αναλύοντας το σχέδιο του Κινήματος Δημοκρατίας, ο Στέφανος Κασσελάκης παρουσίασε μια δέσμη προτάσεων που στοχεύουν στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας:
– Διατήρηση του φόρου τόνου, με κλιμακωτές εκπτώσεις για όσους επενδύουν σε πράσινα πλοία, δημιουργώντας έτσι κίνητρα για την ανανέωση του στόλου.
– Αναπροσαρμογή του ελληνικού νηολογίου, ώστε να είναι ελκυστικό έναντι άλλων ναυτιλιακών κέντρων, προσφέροντας φορολογική και θεσμική σταθερότητα.
– Δημιουργία Εθνικού Ταμείου Καινοτομίας Ναυτιλίας, με χρηματοδότηση από τον κλάδο και το κράτος, για την ανάπτυξη πράσινων καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.
– Επενδύσεις στα ναυπηγεία και δημιουργία νέων εγκαταστάσεων σε ακριτικά νησιά, ενισχύοντας την άμυνα, την οικονομία και την απασχόληση.
– Ψηφιακή μετάβαση του κλάδου, με την ίδρυση Εθνικού Ψηφιακού Κόμβου Ναυτιλίας και την ενσωμάτωση τεχνολογιών AI και blockchain.
– Ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, με ειδικά προγράμματα επιδότησης και συνεργασία με διεθνή ναυτιλιακά ινστιτούτα.
– Δημιουργία τεχνικών σχολών για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα του κλάδου.
– Προώθηση της Ελλάδας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου, μέσω στοχευμένων επενδύσεων και διεθνών συνεργασιών.

Ο Γιάννης Μώραλης, ο Στέφανος Κασσελάκης, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής στην εκδήλωση του Κινήματος Δημοκρατίας για τη ναυτιλία
Ο Στέφανος Κασσελάκης έκλεισε την ομιλία του καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να στηρίξουν το όραμα για μια δυναμική, καινοτόμο και βιώσιμη ελληνική ναυτιλία.
«Η Ελλάδα δεν μπορεί να παραμείνει θεατής στις εξελίξεις. Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της και διαμορφώνοντας ένα σταθερό, ανταγωνιστικό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο. Η θάλασσα είναι δική μας – ας την κάνουμε ξανά μεγάλη».
Πηγή: In.gr


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες