
Στην Ιαπωνία, οι πολιτικοί και οι οικονομολόγοι παρακολουθούν στενά το φαινόμενο «oshikatsu» ως έναν δυνητικό παράγοντα αύξησης της κατανάλωσης, όπως αναφέρει σε αφιέρωμά του το Reuters. Η 24χρονη Momoka Matsui είναι ένα από τα πολλά νεαρά άτομα που συμβάλλουν στην ενίσχυση της οικονομίας.
Ανήκει σε μια διευρυνόμενη δημογραφική ομάδα νέων 20-30 ετών που ασχολούνται με δραστηριότητες που υποστηρίζουν τα αγαπημένα τους είδωλα, χαρακτήρες από anime, μασκότ ή οποιοδήποτε «oshi», τον ιαπωνικό όρο για το αντικείμενο θαυμασμού κάποιου, όπως σημειώνει το Reuters.
«Αν αυξηθεί ο μισθός μου, θα ήθελα να πηγαίνω σε συναυλίες εκτός πόλης, ακόμα και στο εξωτερικό, πιο συχνά,» δήλωσε η Matsui, η οποία όπως πολλοί εργαζόμενοι στην Ιαπωνία, περιμένει με ανυπομονησία τις επόμενες αυξήσεις μισθών. Η Matsui εργάζεται σε ένα τμήμα μάρκετινγκ και έρευνας για το φαινόμενο oshikatsu στην εταιρεία διαφήμισης Hakuhodo.
Η Ιαπωνία προσπαθεί να αναζωογονήσει την κατανάλωση
Η έκρηξη του φαινομένου oshikatsu, η οποία μπήκε στο κοινό λεξιλόγιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχει προκαλέσει την προσοχή των οικονομολόγων και ακόμα και της Τράπεζας της Ιαπωνίας λόγω της δυνατότητάς του να ενισχύσει την ασθενή κατανάλωση στην Ιαπωνία.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα, όταν πολλές εταιρείες σχεδιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών εδώ και 34 χρόνια, κυρίως για τους νέους εργαζόμενους που είναι δυσεύρετοι σε μια σφιχτή και γερασμένη αγορά εργασίας, δήλωσε ο αναλυτής της Nomura Securities, Kohei Okazaki. «Οι 20άρηδες, που πιθανότατα θα λάβουν άλλη μια μεγάλη αύξηση μισθού στις διαπραγματεύσεις μισθών αυτής της άνοιξης, είναι πιο ενεργοί στο oshikatsu από άλλες ηλικιακές ομάδες και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η κατανάλωση αυτής της ομάδας να συνεχίσει να αυξάνεται φέτος», είπε.

Μια κοινή έρευνα από τις εταιρείες μάρκετινγκ CDG και Oshicoco τον Ιανουάριο εκτίμησε ότι περίπου 14 εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να ασχολούνται με το oshikatsu σήμερα – το 11% του πληθυσμού της Ιαπωνίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι συμμετέχοντες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 250.000 γιεν (1.700 δολάρια) ετησίως, υποδεικνύοντας μια πιθανή συνεισφορά 3,5 τρισεκατομμυρίων γιεν στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Αν και αυτό αντιπροσωπεύει μόνο το 2,1% των συνολικών ετήσιων λιανικών πωλήσεων της Ιαπωνίας, σύμφωνα με τους αναλυτές, η θετική επίδραση στην κατανάλωση αναμένεται να είναι μεγαλύτερη.
«Είναι ασφαλές να πούμε ότι η καταναλωτική δαπάνη λόγω του oshikatsu έχει αυξητική τάση» δήλωσε ο Okazaki, προσθέτοντας ότι η μη αναγκαία κατανάλωση φαίνεται να διατηρείται, ακόμα κι αν ο πληθωρισμός ωθεί πολλούς να περιορίσουν τις δαπάνες τους αλλού.
Μορφές oshicatsu
Το oshikatsu μπορεί να πάρει πολλές μορφές πέρα από τις παραδοσιακές συναυλίες. Οι θαυμαστές μπορούν να χρηματοδοτήσουν από κοινού έναν χώρο διαφήμισης ως δώρο γενεθλίων για τα είδωλά τους ή απλώς να αγοράσουν τα ίδια εμπορεύματα που χρησιμοποιεί το «oshi» τους. Μεταξύ των πιο δημοφιλών oshis είναι οι VTubers, ή διασκεδαστές που εκπροσωπούν τους εαυτούς τους ως avatar στο διαδίκτυο και πραγματοποιούν συναυλίες και αλληλεπιδρούν με τους θαυμαστές τους.
Για την Matsui, μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να περάσει μια βραδιά καθισμένη στην ίδια θέση σε μια καφετέρια του Τόκιο, όπου είχε καθίσει μέλος του αγαπημένου της συγκροτήματος. Σε μια πρόσφατη επίσκεψη, τοποθέτησε εικόνες του – αξίας περίπου 8.000 γιεν συνολικά – δίπλα από την τούρτα και το τσάι της και τράβηξε φωτογραφίες. «Το oshikatsu είναι μέρος της ταυτότητάς μου. Είναι αυτό που με κάνει αυτό που είμαι», είπε.
Αυτή η αίσθηση μοιράζεται και από την Ayari Koga, μια 28χρονη εργαζόμενη γραφείου και την 21χρονη φοιτήτρια Miki Takeda, οι οποίες επισκέπτονταν ένα καφέ με εμπορεύματα oshikatsu σε μια δημοφιλή εμπορική περιοχή στο Harajuku του Τόκιο για να απολαύσουν το τσάι τους με λούτρινα χαρακτήρων manga. «Τα λούτρινα είναι χαριτωμένα και μου προσφέρουν άνεση,” είπε η Takeda.
Αυτό μπορεί να προσφέρει άνεση και για τους πολιτικούς, καθώς προσπαθούν να αναζωογονήσουν την κατανάλωση και να στηρίξουν την οικονομία της Ιαπωνίας εν μέσω αυξανόμενων εξωτερικών κινδύνων, όπως οι δασμοί των ΗΠΑ. Σε έκθεση της Τράπεζας της Ιαπωνίας για την κατάσταση της οικονομίας τον Ιανουάριο, ένα κατάστημα λιανικής στην πόλη Akita της βόρειας Ιαπωνίας ανέφερε ότι οι νέοι άνθρωποι αγόραζαν πολλαπλές σειρές εμπορευμάτων oshikatsu, όπως κάρτες συναλλαγών που κόστιζαν πάνω από 10.000 γιεν η κάθε μία. Η ιαπωνική εταιρική κοινότητα εκμεταλλεύεται το φαινόμενο.
Προσαρμόζονται οι εταιρείες
Η East Japan Railway άρχισε τον περασμένο μήνα να προσφέρει αποκλειστικά βίντεο και wallpapers για κινητά με χαρακτήρες “Nijisanji” σε ορισμένες διαδρομές. Η MUFG Bank θα λανσάρει μια τραπεζική εφαρμογή με χαρακτήρες από το online παιχνίδι “The Idolm@ster”. Η ολοένα και μεγαλύτερη ηλικία γάμου και τεκνοθεσίας από τους νέους Ιάπωνες, που απελευθερώνει περισσότερο χρόνο και χρήμα, ήταν ένας λόγος για την αύξηση της δημοτικότητας του oshikatsu, δήλωσε η Natsuho Tada, επικεφαλής της Oshicoco.
«Ακόμα και οι άνθρωποι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και αυτοί που πριν πίστευαν ότι δεν είχαν καμία σχέση με το oshikatsu, έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι αυτό δεν είναι μια παροδική φάση», είπε. Αλλά η δραστηριότητα δεν περιορίζεται στη νεολαία: το think tank Video Research δήλωσε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο ότι περίπου το 30% των ατόμων στην ηλικιακή ομάδα των 50 ετών είχε ένα oshi.
Η Junko Arai, θεραπεύτρια αυτής της ηλικιακής ομάδας, είπε ότι ξοδεύει 60.000-70.000 γιεν για να παρακολουθήσει συναυλίες των αγαπημένων της K-Pop συγκροτημάτων, όπως τα Stray Kids και NCT. «Όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το άγχος από τη δουλειά, την ανατροφή των παιδιών ή τα οικογενειακά προβλήματα, αλλά κάνοντας oshikatsu, οι άνθρωποι μπορούν να το ξεπεράσουν και να βρουν την ενέργεια να συνεχίσουν», είπε.


Latest News

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας