
Η ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την Ελλάδα. Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν εμπορικά πλοία που φτάνουν το 21% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, ενώ η ναυτιλία συνεισφέρει άμεσα το 7% του ΑΕΠ της χώρας κι έμμεσα το 11%. Ωστόσο, η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με πρωτόγνωρες προκλήσεις.
Οι περιφερειακοί πόλεμοι και η παγκόσμια γεωπολιτική αναταραχή διαταράσσουν τις θαλάσσιες οδούς και εκτοξεύουν τα μεταφορικά κόστη. Ταυτόχρονα, η πράσινη μετάβαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός διαμορφώνουν ένα καινούργιο τεχνολογικό πλαίσιο για τις θαλάσσιες μεταφορές. Σε αυτό το ασταθές και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον τα λιμάνια καλούνται να εκσυγχρονίσουν γρήγορα τις υποδομές τους και να αναθεωρήσουν τις εμπορικές στρατηγικές τους.
Σε μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων και διεθνών ανακατατάξεων, το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Απριλίου 2025, επιχειρεί να φωτίσει το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας με τη βοήθεια κυβερνητικών αξιωματούχων, εφοπλιστών, αναλυτών και ακαδημαϊκών.
Μεταξύ των συμμετεχόντων θα είναι ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Αλιείας και Ωκεανών Κώστας Καδής, ο πρώην Αναπληρωτής ΥΠΕΞ των ΗΠΑ και πρεσβευτής στην Ελλάδα Geoffrey R. Pyatt, ο πρώην Διοικητής των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη αντιστράτηγος Ben Hodges, ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Αλεξανδράτος, ο Γενικός Γραμματέας του International Union of Marine Insurance Lars Lange, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Άγγελος Καρακώστας, ο CEO των Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company Ltd Πάνος Λασκαρίδης, ο Πρόεδρος του ΔΣ της Diana Shipping Inc Συμεών Παληός, η Επικεφαλής του Γραφείου Ελλάδας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Μαριάννα Ναθαναήλ, ο Γενικός Διευθυντής του American Club Europe Ηλίας Τσακίρης, η Επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης, World Ocean Initiative και Co-president του Harvard Kennedy School Women’s Network Tatiana der Avedissian, η Γενική Διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ Μαρία Γαβουνέλη, η Chief Executive Officer του Partnership for Observation of the Global Ocean Sophie Seeyave, η Assistant Professor στο Global Ocean Institute of WMU Ασπασία Πάστρα, η Senior Fellow στο Scowcroft Center for Strategy and Security του Atlantic Council Elisabeth Braw, και ο Sen. Fellow στο Kleinman Center for Energy Policy του University of Pennsylvania Benjamin L. Schmitt.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών