
Μεγάλο διαμορφώνεται ξανά το ενδιαφέρον για επενδύσεις στους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, με υποσχέσεις για γρήγορες και προσιτές μετακινήσεις μεταξύ κορυφαίων ευρωπαϊκών πόλεων από άκρη σε άκρη σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Στα πλαίσια νέων κινήσεων μεγάλων παικτών του χώρου, οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ιταλίας, η Ferrovie dello Stato (FS), σχεδιάζουν να συνδέσουν έως το 2029 το Λονδίνο με το Μιλάνο μέσω Παρισιού με τρένα υψηλής ταχύτητας, δημιουργώντας αντίπαλο δέος για την Eurostar. Η FS στην Ελλάδα ελέγχει την Hellenic Train.
Πρόκειται για νέα αμφισβήτηση του μονοπωλίου που απολαμβάνει σήμερα η τελευταία στις διαδρομές μεταξύ της βρετανικής και γαλλικής πρωτεύουσας μέσω του Τούνελ της Μάγχης. Η Eurostar με διευθύνουσα σύμβουλο την Gwendoline Cazenave είναι διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας στη Δυτική Ευρώπη που συνδέει το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία.
Η Ferrovie dello Stato ετοιμάζεται να επενδύσει στο έργο 1 δις ευρώ, κοντράροντας τον δισεκατομμυριούχο ιδρυτή της αεροπορικής εταιρείας Virgin, Richard Branson, ο οποίος το Μάρτιο ανακοίνωσε κι αυτός ότι θέλει να μπει δυνατά στο παιχνίδι των σιδηροδρόμων που διέρχονται από το τούνελ στο Κανάλι της Μάγχης.
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει είναι ότι βρέχει κυριολεκτικά χρήμα για τις διαδρομές αυτές, αφού εκτός από το 1 δις ευρώ που θέλει να ρίξει η FS, ο Branson μέσω της Virgin Group αναζητά να συγκεντρώσει κεφάλαια έως 800 εκατ ευρώ (700 εκατ στερλίνες) για να χρηματοδοτήσει τα δικά του αυτά σχέδια. Οι Ferrovie dello Stato και Virgin Group είναι μέχρι στιγμής οι βασικοί μνηστήρες που απειλούν το μονοπώλιο της Eurostar από τότε που η τελευταία ξεκίνησε να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες το Νοέμβριο του 1994.
Το νέο δρομολόγιο της FS θα εξυπηρετείται από τρένα που θα είναι εμπνευσμένα από τα υψηλής ταχύτητας ιταλικά τρένα Frecciarossa («Κόκκινα Βέλη»), ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία. Η FS προσέθεσε επίσης ότι πραγματοποιεί τεχνικές αξιολογήσεις για την ενσωμάτωση των νέων υπηρεσιών μέσω της σήραγγας την οποία διαχειρίζεται η Getlink και πως ο σχεδιασμός πρόσθετης χωρητικότητας στον τερματικό σταθμό του σταθμού St. Pancras του Λονδίνου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
Μεγάλα σχέδια της FS για Γαλλία και Βρετανία
Η ιταλοί της FS εκτός από τα δρομολόγια Λονδίνο-Παρίσι-Μιλάνο εξετάζουν ακόμη περαιτέρω επεκτάσεις της διαδρομής προς τη Λιλ, τη Λυών και τη Μασσαλία. Εάν υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά θα μπορούσε επίσης να συνδεθεί ξανά σιδηροδρομικών το Άσφορντ στο Κεντ της Βρετανίας, κάτι που δεν έχει γίνει από την Eurostar από την έναρξη της πανδημίας και μετά, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Standard.
Το ενδιαφέρον της FS ενισχύει τις προοπτικές για μεγάλη αύξηση τα κινητικότητας σιδηροδρόμων στο Κανάλι της Μάγχης. Ο Όμιλος FS Italiane κατέχει ήδη μερίδιο 30% στην Avanti West Coast, τον φορέα εκμετάλλευσης μεγάλων αποστάσεων στην κύρια γραμμή της Δυτικής Ακτής (West Coast Main Line) της Βρετανίας. Αυτή η γραμμή είναι ένας από τους σημαντικότερους σιδηροδρομικούς κόμβους στη Βρετανία, αφού συνδέει τις πόλεις του Λονδίνου και της Γλασκώβης με το Μπέρμιγχαμ, το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ και το Εδιμβούργο. Η Avanti West Coast ελέγχει επίσης τους σιδηροδρόμους της c2c μεταξύ Fenchurch Street και του Έσσεξ, μέσω της θυγατρικής της Trenitalia, επισημαίνεται.
Πολύ πρόσφατα επίσης οι ιταλοί της FS ξεκίνησαν ξανά τη λειτουργία της γεμάτης αξιοθέατα διαδρομής Frecciarossa, από το Παρίσι στο Μιλάνο μέσω των Άλπεων. Το δρομολόγιο αυτό είχε σταματήσει μετά από μεγάλη κατολίσθηση πριν από δύο χρόνια.
Η εταιρεία, η οποία χαρακτηρίζεται επίσης ως ο πρώτος «εναλλακτικός φορέας εκμετάλλευσης» στο δίκτυο υψηλής ταχύτητας σιδηροδρόμων της Γαλλίας, συνδέει επίσης Παρίσι και Λυών και προχωρά σε σύνδεση Παρισιού και Μασσαλίας από τις 15 Ιουνίου.
Η ΕΕ θέλει επενδύσεις σε σιδηροδρόμους
Η υποστηριζόμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών του μπλοκ έχει ωθήσει τις τιμές των εισιτηρίων προς τα κάτω και έχει κάνει τα τρένα βιώσιμη εναλλακτική λύση απέναντι σε αεροπορικά ταξίδια για οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, σχολίαζε το Reuters.
“Επεκτείνοντας την παρουσία μας σε βασικές διαδρομές δεν επενδύουμε μόνο σε υποδομές… Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός θα δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική και πελατοκεντρική βιομηχανία, προσφέροντας πραγματική εναλλακτική στα αεροπορικά ταξίδια”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της FS, Stefano Antonio Donnarumma.


Latest News

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ