
Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική αγορά έχει βιώσει σημαντικές εξαγορές και στοχευμένες στρατηγικές συνεργασίες.
Το 2024 «έπεσαν» στην Ελλάδα πάνω από 20 δισ.ευρώ. Κάτι που αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα της PwC για τις εξαγορές και συγχωνεύσεις (Ε&Σ) στην ελληνική αγορά.
Μεγάλες εταιρείες εξαγοράζουν μικρότερες, που έχουν καλλιεργήσει τα brands τους και έχουν υιοθετήσει πετυχημένα concepts, τα οποία προσελκύουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον.
Εξαγορές: Γιατί οι «μεγάλοι» αποφασίζουν να «χτυπήσουν» τους μικρότερους;
Μια υπάρχουσα επιχείρηση με επιτυχημένο ιστορικό παρέχει χαμηλότερο κίνδυνο από το να ξεκινάει κανείς από το μηδέν.
Τα ιστορικά δεδομένα απόδοσης προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την κερδοφορία, τη σταθερότητα της αγοράς και τα δυνατά σημεία της επιχείρησης, μειώνοντας την αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν οι νέες επιχειρήσεις.
O OT παρουσιάζει ενδεικτικές περιπτώσεις deals που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και δείχνουν την διάθεση των μεγάλων ομίλων, να εντάξουν στην ομπρέλα τους μικρότερες εταιρείες με διακριτό αποτύπωμα στην αγορά.
Η Motor Oil εξαγοράζει το 100% της 24Shopen
H Motor Oil ενισχύει ολοένα και περισσότερο την μικρή λιανική.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος απέκτησε πρόσφατα, μέσω της θυγατρικής Core Innovations το δίκτυο 24Shopen. Πρόκειται για 25 καταστήματα ευκολίας (convenience stores), που προσφέρουν προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, αρτοσκευάσματα και είδη περιπτέρου, στοχεύοντας στην πλήρη κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή.
Η 24Shopen ιδρύθηκε το 2010 από τον όμιλο Ισηγόνη και υπήρξε η πρώτη αλυσίδα 24ωρων μίνι μάρκετ στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τη φιλοσοφία των αμερικανικών 7eleven και της ελληνικής «ΕΒΓΑ της γειτονιάς».
Η πρόσφατη εξαγορά αποτελεί βασικό βήμα στη στρατηγική της Motor Oil για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος καταστημάτων ευκολίας (convenience retail ecosystem), σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και εξελισσόμενο περιβάλλον – κάτω από την ομπρέλα του brand Smartshop. Περισσότερα από 80 σημεία φέρουν το σήμα του Smartshop με την πλειοψηφία να φιλοξενούνται στα πρατήρια με το σήμα Shell του ομίλου Motor Oil.
Σήμερα λειτουργούν περισσότερα από 25 καταστήματα, τα οποία πέρασαν πέρυσι στον έλεγχο του ομίλου Βαρδινογιάννη, που μετά τη ναυτιλία, την ενέργεια, τις ΑΠΕ, τα media, τα ξενοδοχεία και τον τραπεζικό τομέα, επεκτείνεται τώρα και στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, εκτός της «ομπρέλας» των πρατηρίων καυσίμων.
Η Motor Oil αποκτώντας τα καταστήματα 24Shopen, που παραμένουν ανοικτά 7 ημέρες την εβδομάδα, 24ώρες το 24ωρο ακόμη και τις αργίες, ενισχύει την αυτόνομη κάθοδό της στις γειτονιές.
H Jackaroo κάτω απο την ομπρέλα της Vivartia
To 60% της αλυσίδας street food Jackaroo απέκτησε προσφάτως ο όμιλος της Vivartia. Το τίμημα που κατέβαλλε ο όμιλος Vivartia για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της Jackaroo ανήλθε σε περίπου 10 εκατ. ευρώ. Ο ιδρυτής της Μιχάλης Ματζουράνης, διατηρεί το υπόλοιπο 40% αλλά και τη διοίκηση της εταιρείας.
Η προσέγγιση των δύο πλευρών ξεκίνησε πέρυσι, όταν υπογράφηκε το προσύμφωνο εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του επιτυχημένου concept.
Είχε προηγηθεί η συγχώνευση και απορρόφηση των τεσσάρων εταιρειών Blue House E.E., Jackdeli E.E., Εκμετάλλευση Εστιατορίων Hoagies Ετερόρρυθμη Εταιρεία, και Sandwiches E.E., που ήλεγχαν τα πέντε υφιστάμενα καταστήματα της Jackaroo από την εταιρεία Red Meat.
Η αλυσίδα Jackaroo, που ξεκίνησε το 2018 από τον Πειραιά, διαθέτει ήδη πέντε σημεία στην Αττική (δύο στον Πειραιά, και από ένα σε Φωκίωνος Νέγρη, Νέο Κόσμο και Περιστέρι), ενώ πολύ σύντομα το δίκτυο θα ενισχυθεί με ένα νέο κατάστημα στην Αγία Παρασκευή.
Πληροφορίες του ΟΤ αναφέρουν ότι στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Vivartia περιλαμβάνεται το άνοιγμα τουλάχιστον ακόμη δύο καταστημάτων, εκ των οποίων το ένα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
VG Holding και MAILO’S The Pasta Project
Ο όμιλος VG Holding ενίσχυσε τη συνεργασία του με την εταιρεία Mailo’s The Pasta Project, προχωρώντας στην εξαγορά στην εξαγορά επιπλέον ποσοστού 15% της εταιρείας, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική συμμετοχή του στο 35%. Η νέα αυτή κίνηση της VG Hodling, έρχεται λίγους μήνες μετά την αρχική απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΜΑΙLO’S, σε άσκηση δικαιώματος αγοράς επιπλέον ποσοστού που προβλεπόταν από την αρχική συμφωνία.
Η ΜΑΙLO’S, με ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νίκο Μουτσουρούφη, μετρά ήδη 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 10 νέα σημεία βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.
Η αλυσίδα συνεχίζει να αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό, έχοντας ήδη «κλειδώσει» στρατηγικές συνεργασίες για την επέκτασή της στο εξωτερικό, με την 3η κατά σειρά χώρα να ξεκινάει στα μέσα της χρονιάς.
Η σύμπραξη με τη VG Holding, της οποίας πλειοψηφικός μέτοχος είναι ο Βλάσσης Γεωργάτος, διευθύνων σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε., ενισχύει τη δυνατότητα της ΜΑΙLO’S να αξιοποιήσει τεχνογνωσία, υποδομές και συνέργειες που επιταχύνουν την ανάπτυξή της σε μεγαλύτερη κλίμακα και ενισχύουν την αποδοτικότητα σε όλα τα επίπεδα.
Όπως σημειώνεται και από στελέχη των δύο πλευρών, πρόκειται για μια σχέση που βασίζεται σε κοινές αξίες, μακροπρόθεσμο ορίζοντα και πίστη στη δυναμική που μπορεί να έχουν αγαπημένα ελληνικά brands στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Βενέτης και Jackson Hall
Από την εταιρεία Βενέτη ανοίγει ξανά το Jackson Hall στο Κολωνάκι, το οποίο θα λειτουργεί με την επωνυμία VENETI Jackson Hall.
Η εταιρεία Βενέτη μίσθωσε το κτήριο συνολικής επιφάνειας 845 τ.μ. το 2015. H συνολική επένδυση ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ.
Στόχος είναι να διατηρηθεί το ύφος και η ατμόσφαιρα του κλασικού Jackson Hall.
Για τη δημιουργία του, το κτήριο κατεδαφίστηκε και χτίστηκε από την αρχή. Ενώ αρχικά διέθετε ημιυπόγειο, ημιόροφο και πρώτο όροφο, ανασκευάστηκε πλήρως και διαθέτει πλέον το Artisan Bakery, ένα σύγχρονο αρτοποιείο στο ισόγειο, ένα εργαστήριο παραγωγής ψωμιού στον ημιόροφο και το Βar-Restaurant στον πρώτο όροφο.


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank