Τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις για το 2024 δημοσίευσε η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ ΚΡΙ, παρουσιάζοντας εκτόξευση των πωλήσεων. Ο τζίρος αυξήθηκε κατά 18,5% και έφθασε τα 256,40 εκατ. ευρώ, έναντι 216,33 εκατ. ευρώ το 2023.

ΚΡΙ ΚΡΙ: Αύξηση των πωλήσεων χάρη στο γιαούρτι και το παγωτό

Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα κυρίως των εξαγωγών γιαουρτιού που σημείωσαν αύξηση κατά 32,5% και δευτερευόντως, του κλάδου του παγωτού, που παρουσίασε αύξηση 19,4%.

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 76,13 εκατ. ευρώ έναντι 72,47 εκατ. ευρώ το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 42,60 εκατ. ευρώ έναντι 45,12 εκατ. ευρώ το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 37,57 εκατ. ευρώ έναντι 40,30 εκατ. ευρώ το 2023. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ήταν 34,55 εκατ. ευρώ έναντι 32,27 εκατ. ευρώ το 2023.

Τα μεγέθη της λειτουργικής κερδοφορίας, μολονότι διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές του γάλακτος στο Β’ εξάμηνο της χρήσης.

Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εμφανίζουν θετική μεταβολή, αποτέλεσμα της αναγνώρισης φορολογικών απαλλαγών ποσού 5,28 εκατ. ευρώ έναντι 1,01 εκατ. ευρώ το 2023, που σχετίζονται με επιχορηγήσεις για επενδυτικά προγράμματα ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο.

Γιαούρτι: Ώθηση από τις βασικές αγορές του εξωτερικού

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18,2% σε αξία και +19,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 32,5%, ξεπερνώντας τα 129 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου (+43%) και της Ιταλίας (+17%), καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές, όπως είναι η Γαλλία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 76 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας στάσιμη εικόνα σε αξία, αλλά αύξηση +4,5% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στη μείωση των τιμών.

Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση, η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Γενικότερα, η αγορά έχει εισέλθει σε μία περίοδο αναδιάταξης αναφορικά με τις κατηγορίες και τις προϊοντικές προτιμήσεις. Τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ απώλεσαν μερίδιο 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 14,9%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς (στοιχεία Circana, 2024).

Ο κλάδος του παγωτού

Στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφια μεταβολή (+13,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ μειώθηκε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και κατά -1,1 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,6%) (στοιχεία NIELSEN, 2024].

Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η ΚΡΙ ΚΡΙ προσπαθεί να αντισταθμίσει τις απώλειες, μέσω της επέκτασης του δικτύου των πωλήσεων.

Ανθρώπινο δυναμικό

Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία έχει ενισχύσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, δημιουργώντας περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις συνολικές αποδοχές των εργαζομένων της κατά 18% και διαθέτοντας 2,7 εκατ. ευρώ μέσω bonus και έκτακτου 15ου μισθού, αναγνωρίζοντας έτσι τη συνεισφορά τους.

Παράλληλα, την τελευταία διετία, η εταιρεία επένδυσε περισσότερες από 10.000 ώρες εκπαίδευσης για πάνω από 400 εργαζομένους, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επαγγελματική εξέλιξη.

Επενδυτική δραστηριότητα

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού.

Οι επενδύσεις προσέγγισαν τα 25 εκατ. ευρώ το 2024 ενώ για το 2025 αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21-25 εκατ. ευρώ.

Ανάπτυξη και για το 2025

Για το 2025, η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία και αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλή διψήφια ανάπτυξη έναντι του 2024, αγγίζοντας τα 300 εκατ. ευρώ  (+17%).

Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή αναμένεται να παίξουν οι εξαγωγές. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συνηγορούν στην ανωτέρω εκτίμηση, μιας και οι συνολικές πωλήσεις στο α’ τρίμηνο του 2025 εμφανίζουν αύξηση μεγαλύτερη από 20%.

Σχετικά με το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤ), αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 14%-15%.

Ως προς τη μερισματική πολιτική, για τη χρήση 2024, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σημαντική αύξηση του μερίσματος, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 035 ευρώ ανά μετοχή το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Επιδοτήσεις ρεύματος: Πώς θα ενισχυθούν 1 εκατ. επιχειρήσεις
Ενέργεια |

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

Cosmote Telekom: Αλλαγή εμπορικής ονομασίας μετά από 27 χρόνια
Επιχειρήσεις |

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια

«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ