Εννέα διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επισκέπτονται κατά μέσο όρο οι Γάλλοι καταναλωτές για τα ψώνια τους, διατηρώντας ωστόσο μία ή δύο αλυσίδες ως κύριο σημείο αναφοράς, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας Kantar.

Αυτή η ολοένα και πιο κατακερματισμένη συμπεριφορά, σε συνδυασμό με τις στάσιμες καταναλωτικές δαπάνες, καθιστά δύσκολο –αν όχι αδύνατο– για τα σούπερ μάρκετ να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Kantar: Οι αλυσίδες πρέπει να βρουν νέους τρόπους προσέλκυσης των καταναλωτών

Οι λιανέμποροι επικεντρώνονται στην ενίσχυση της αξιακής τους πρότασης, προκειμένου να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους εις βάρος των ανταγωνιστών και να διατηρήσουν την υπάρχουσα πελατειακή τους βάση.

Διάφοροι παράγοντες έχουν ωθήσει σε αυτή την αλλαγή, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου στις προσφορές που επέβαλε ο νόμος Descrozaille, ο οποίος συμπλήρωσε έναν χρόνο την 1η Μαρτίου. Ο νόμος περιορίζει τις εκπτώσεις σε προϊόντα ομορφιάς στο 34% σε αξία και στο 25% σε όγκο.

Επιπλέον, η συνεχιζόμενη μείωση του όγκου πωλήσεων στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) και η σταδιακή κατάργηση των παραδοσιακών διαφημιστικών φυλλαδίων αναγκάζουν τους λιανέμπορους να αναζητήσουν καινοτόμους τρόπους για να κρατήσουν τους πελάτες τους αφοσιωμένους.

«Πρέπει να βρούμε νέους τρόπους να παρακινούμε τους καταναλωτές, δίνοντάς τους την αίσθηση ότι αυξάνεται η αγοραστική τους δύναμη και επικοινωνώντας εκ νέου τα οφέλη της πιστότητας», δήλωσε η Gaëlle le Floch, διευθύντρια ερευνών στην Kantar Worldpanel.

Πιστότητα πελατών

Οι εξαγορές καταστημάτων στη Γαλλία το 2024 προσέφεραν στις αλυσίδες την ευκαιρία να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες, σύμφωνα με το περιοδικό ESM.

Η διαφοροποίηση στην απόδοση πιστότητας μεταξύ των επωνυμιών υπογραμμίζει πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον αγοράς.

Οι ανεξάρτητοι λιανέμποροι στη Γαλλία, όπως οι E.Leclerc, Coopérative U και Intermarché, εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά πιστότητας πελατών.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι αλυσίδες που προσελκύουν νέους πελάτες γρήγορα, συχνά δυσκολεύονται να διατηρήσουν την αφοσίωσή τους.

Αντιθέτως, μια επιτυχημένη εμπορική επωνυμία βλέπει το ποσοστό των πιστών πελατών της να αυξάνεται, όπως στην περίπτωση των E. Leclerc, Coopérative U και Intermarché.

Περίπου το 29,1% των πελατών της E. Leclerc είναι πιστοί στην επωνυμία, με το 70% των αγορών να γίνονται στην αλυσίδα.

Το ποσοστό πιστών πελατών είναι χαμηλότερο στη Lidl (4,8%), αλλά η επωνυμία είναι πολύ πιο ισχυρή στους περιστασιακούς πελάτες, σύμφωνα με την Kantar.

Την ίδια στιγμή, οι Leclerc και Carrefour απολαμβάνουν πολύ υψηλές βαθμολογίες, ενώ άλλες αλυσίδες έχουν χαμηλότερες αξιολογήσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή