
Εννέα διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επισκέπτονται κατά μέσο όρο οι Γάλλοι καταναλωτές για τα ψώνια τους, διατηρώντας ωστόσο μία ή δύο αλυσίδες ως κύριο σημείο αναφοράς, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας Kantar.
Αυτή η ολοένα και πιο κατακερματισμένη συμπεριφορά, σε συνδυασμό με τις στάσιμες καταναλωτικές δαπάνες, καθιστά δύσκολο –αν όχι αδύνατο– για τα σούπερ μάρκετ να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Kantar: Οι αλυσίδες πρέπει να βρουν νέους τρόπους προσέλκυσης των καταναλωτών
Οι λιανέμποροι επικεντρώνονται στην ενίσχυση της αξιακής τους πρότασης, προκειμένου να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους εις βάρος των ανταγωνιστών και να διατηρήσουν την υπάρχουσα πελατειακή τους βάση.
Διάφοροι παράγοντες έχουν ωθήσει σε αυτή την αλλαγή, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου στις προσφορές που επέβαλε ο νόμος Descrozaille, ο οποίος συμπλήρωσε έναν χρόνο την 1η Μαρτίου. Ο νόμος περιορίζει τις εκπτώσεις σε προϊόντα ομορφιάς στο 34% σε αξία και στο 25% σε όγκο.
Επιπλέον, η συνεχιζόμενη μείωση του όγκου πωλήσεων στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) και η σταδιακή κατάργηση των παραδοσιακών διαφημιστικών φυλλαδίων αναγκάζουν τους λιανέμπορους να αναζητήσουν καινοτόμους τρόπους για να κρατήσουν τους πελάτες τους αφοσιωμένους.
«Πρέπει να βρούμε νέους τρόπους να παρακινούμε τους καταναλωτές, δίνοντάς τους την αίσθηση ότι αυξάνεται η αγοραστική τους δύναμη και επικοινωνώντας εκ νέου τα οφέλη της πιστότητας», δήλωσε η Gaëlle le Floch, διευθύντρια ερευνών στην Kantar Worldpanel.
Πιστότητα πελατών
Οι εξαγορές καταστημάτων στη Γαλλία το 2024 προσέφεραν στις αλυσίδες την ευκαιρία να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες, σύμφωνα με το περιοδικό ESM.
Η διαφοροποίηση στην απόδοση πιστότητας μεταξύ των επωνυμιών υπογραμμίζει πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον αγοράς.
Οι ανεξάρτητοι λιανέμποροι στη Γαλλία, όπως οι E.Leclerc, Coopérative U και Intermarché, εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά πιστότητας πελατών.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι αλυσίδες που προσελκύουν νέους πελάτες γρήγορα, συχνά δυσκολεύονται να διατηρήσουν την αφοσίωσή τους.
Αντιθέτως, μια επιτυχημένη εμπορική επωνυμία βλέπει το ποσοστό των πιστών πελατών της να αυξάνεται, όπως στην περίπτωση των E. Leclerc, Coopérative U και Intermarché.
Περίπου το 29,1% των πελατών της E. Leclerc είναι πιστοί στην επωνυμία, με το 70% των αγορών να γίνονται στην αλυσίδα.
Το ποσοστό πιστών πελατών είναι χαμηλότερο στη Lidl (4,8%), αλλά η επωνυμία είναι πολύ πιο ισχυρή στους περιστασιακούς πελάτες, σύμφωνα με την Kantar.
Την ίδια στιγμή, οι Leclerc και Carrefour απολαμβάνουν πολύ υψηλές βαθμολογίες, ενώ άλλες αλυσίδες έχουν χαμηλότερες αξιολογήσεις.


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα