
Η Ford προειδοποιεί τους αντιπροσώπους της ότι οι δασμοί πιθανότατα θα αυξήσουν τις τιμές τους επόμενους μήνες, σηματοδοτώντας τον τελευταίο αντίκτυπο που θα έχουν οι φόροι στις αμερικανικές εισαγωγές στα οικονομικά των νοικοκυριών στις ΗΠΑ.
Οι δασμοί 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα τέθηκαν σε ισχύ στις 3 Απριλίου. Σε ένα σημείωμα προς τους αντιπροσώπους της Ford, η αυτοκινητοβιομηχανία είπε στους αντιπροσώπους της ότι το κόστος αυτών των δασμών θα μπορούσε να μετακυλιστεί σε ορισμένες παραδόσεις οχημάτων από τον Ιούνιο, καθώς «ορισμένοι δασμοί είναι πιθανό να παραμείνουν σε ισχύ για τουλάχιστον κάποιο χρονικό διάστημα».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι έμποροι και οι Αμερικανοί αγοραστές αυτοκινήτων προετοιμάζονται για τον αντίκτυπο των δασμών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανατρέψουν την αγορά για αγορές αυτοκινήτων τις επόμενες εβδομάδες
«Δεν θα αυξήσουμε την προτεινόμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή για οποιοδήποτε όχημα βρίσκεται επί του παρόντος σε απόθεμα με τους αντιπροσώπους των brand Ford και Lincoln», δήλωσε στο σημείωμα ο Andrew Frick, πρόεδρος της μονάδας Ford που επιβλέπει τις λιανικές πωλήσεις. «Ωστόσο, ελλείψει ουσιαστικών αλλαγών στην τιμολογιακή πολιτική όπως έχει διατυπωθεί μέχρι σήμερα, εκτιμούμε ότι θα υπάρξει ανάγκη να κάνουμε προσαρμογές στην τιμολόγηση των οχημάτων στο μέλλον, κάτι που αναμένεται να συμβεί με την παραγωγή Μαΐου».
Η Ford επιβεβαίωσε την ακρίβεια του σημειώματος στο CNN, προσθέτοντας ότι δεν αναμένει καμία επικείμενη αλλαγή στις τιμές λιανικής στις αντιπροσωπείες της. Αυτό συμβαίνει επειδή τα αυτοκίνητα που παράγονται τον Μάιο δεν θα έφταναν στις αντιπροσωπείες πριν από τον Ιούνιο ή αργότερα.
«Οι πελάτες θα έχουν πολλές επιλογές και έχουμε πολλά αποθέματα για να διαλέξουμε μέχρι τις 2 Ιουνίου», ανέφερε η Ford σε ανακοίνωσή της. «Η κατάσταση των δασμών είναι δυναμική και συνεχίζουμε να αξιολογούμε τον πιθανό αντίκτυπο των δασμολογικών ενεργειών».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι έμποροι και οι Αμερικανοί αγοραστές αυτοκινήτων προετοιμάζονται για τον αντίκτυπο των δασμών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανατρέψουν την αγορά για αγορές αυτοκινήτων τις επόμενες εβδομάδες. Οι ειδικοί λένε ότι ο δασμός 25% θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος κατασκευής ή εισαγωγής αυτοκινήτων κατά χιλιάδες δολάρια το καθένα, καθώς και να μειώσει την προσφορά οχημάτων που διατίθενται προς πώληση. Και καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να επιβάλει δασμούς στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων το συντομότερο τον επόμενο μήνα, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει την τιμή των αυτοκινήτων, καθώς όλα τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ περιέχουν ορισμένα εισαγόμενα ανταλλακτικά.
Εκπτωτικές προσφορές από τη Ford
Για να διασφαλίσει τους πελάτες της, η Ford ανακοίνωσε προηγουμένως μια εκπτωτική προσφορά «τιμολόγησης εργαζομένων» για τους αγοραστές στα περισσότερα από τα οχήματά της στις 3 Απριλίου, την ημέρα που τέθηκαν σε ισχύ οι δασμοί στα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Αλλά το σημείωμα από τη Ford προς το δίκτυο αντιπροσώπων της είναι ένα σημάδι ότι σύντομα θα καταστεί αναπόφευκτο για τους Αμερικανούς να αποφύγουν τον αντίκτυπο των δασμών στις τιμές των αυτοκινήτων.
Ωστόσο, υπάρχει κάποια ελπίδα, καθώς ο Τραμπ δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι ενδέχεται να αλλάξει την πολιτική για τους δασμούς στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
«Ψάχνω κάτι για να βοηθήσω ορισμένες από τις εταιρείες αυτοκινήτων στις οποίες αλλάζουν… ανταλλακτικά που κατασκευάστηκαν στον Καναδά, το Μεξικό και άλλα μέρη και χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο», είπε ο Τραμπ σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο. «Θα τα φτιάξουν εδώ, αλλά χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο».
Πώς καθορίζονται οι τιμές των αυτοκινήτων
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καθορίζουν την τελική τιμή για τους πελάτες, καθώς αυτό το κάνουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων πωλούν αυτοκίνητα σε αντιπροσωπείες, οι οποίες είναι ανεξάρτητες επιχειρήσεις, οι οποίες στη συνέχεια διαπραγματεύονται μεμονωμένα με τους αγοραστές για την τελική τιμή. Αλλά αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξήσουν τις τιμές χονδρικής που χρεώνουν στους αντιπροσώπους, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές για τον αγοραστή.
Οι δασμοί θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής των φθηνότερων αμερικανικών αυτοκινήτων κατά επιπλέον 2.500 έως 5.000 δολάρια και έως και 20.000 δολάρια επιπλέον για ορισμένα εισαγόμενα μοντέλα, σύμφωνα με την Anderson Economic Group.
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αυξηθούν όχι μόνο λόγω των υψηλότερων τιμών χονδρικής, αλλά και εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίσουν να μειώνουν τον αριθμό των οχημάτων που εισάγουν ή κατασκευάζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το υψηλότερο κόστος από τους δασμούς θα μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική κατά 10% έως 20%, εκτιμά η Cox Automotive, πράγμα που σημαίνει εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα που αποστέλλονται στις αντιπροσωπείες των ΗΠΑ. Επιπλέον, πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα σταματήσουν ή θα περιορίσουν την παραγωγή των εκατομμυρίων αυτοκινήτων που εισάγουν στις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς οι υψηλότεροι δασμοί θα μπορούσαν να τα καταστήσουν ασύμφορα. Μόνο το 2024, εισήχθησαν στις ΗΠΑ 3,7 εκατομμύρια οχήματα από την Ασία και την Ευρώπη, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.
Στην πραγματικότητα, η Honda επιβεβαίωσε στο CNN την Τετάρτη ότι σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή στην Ιαπωνία της υβριδικής έκδοσης του χάτσμπακ Civic που κατασκεύαζε για την αγορά των ΗΠΑ.
Και αν η ζήτηση παραμείνει ισχυρή, ο βασικός οικονομικός νόμος της προσφοράς και της ζήτησης λέει ότι οι τιμές θα αυξηθούν εάν περιοριστεί η προσφορά. Αυτό συνέβη το 2021, όταν η έλλειψη των τσιπ υπολογιστών που απαιτούνταν για την κατασκευή αυτοκινήτων περιόρισε την παραγωγή αυτοκινήτων παγκοσμίως. Αυτό οδήγησε τη μέση τιμή για τα νέα οχήματα εκείνη τη χρονιά κατά 17% υψηλότερη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Edmunds.
Αλλά οι τιμές, που βρίσκονται ήδη κοντά σε επίπεδα ρεκόρ, δεν είναι πιθανό να αυξηθούν τόσο γρήγορα αυτή τη φορά, ακόμη και με πτώση της προσφοράς, δήλωσε ο Jonathan Smoke, επικεφαλής οικονομολόγος της Cox Automotive. Αυτό συμβαίνει επειδή η ζήτηση των πελατών δεν θα είναι τόσο ισχυρή αυτή τη φορά, είπε.


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια